Wpis z mikrobloga

Jako, że pytanie o światło na rower powraca jak bumerang co trzeci dzień, a na jesień codziennie. Dodaję linka do wpisu o najpopularniejszej i najczęściej na wykopie polecanej latarce rowerowej. Jako, że niektórzy się boją zbyt licznych dostępnych dla niej opcji (model, dioda, barwa, sterownik, chłodzenie itd.) ( ͡° ͜ʖ ͡°)


, w linku opisane jest w największym skrócie co wybrać tanio i dobrze, bez poświęcania godzin czytania forum, analiz i wysyłania na kosztowną "customizację".

https://www.1enduro.pl/convoy-s2-plus-latarka-na-rower/

#szosa #mtb
#swiatelka
#rower #pasta
shusty - Jako, że pytanie o światło na rower powraca jak bumerang co trzeci dzień, a ...

źródło: comment_XbIHJZl6rM88OD62S7McYCr1R8eyCpHJ.jpg

Pobierz
  • 25
@dran2: mam 2 czołówki w plecaku na sytuacje awaryjne, podobnie jak sporo innych rzeczy 'na wszelki wypadek'. Wyżej miałem na myśli taką dedykowaną lampkę do roweru do planowego jeżdzenia w nocy.
@shusty: Dziś mój S2+ przydał się bardzo, o 4:30 ruszałem żeby pokręcić :D Jest super w połączeniu z tym kondonkiem rozpraszającym światło i uchytem na głowę do prac przy aucie czy w ciemnych miejscach.

Kupiłem od kolegi na swiatelka.pl wymienił mi optykę i wybrałem sobie barwę
Uzupełnię trochę o moje odczucia nt. posiadania convoya jako jedynej lampki na rowerze.
Oprócz oślepiania innych ma jeszcze jeden, poważny minus (zwłaszcza w mieście) - brak widoczności z boku. Jest to spowodowane dość małym reflektorem, oraz nieco wystającym rantem przy szybce/kolimatorze.
Jest to niebezpieczne podczas jazdy przez skrzyżowania, zwłaszcza jeśli rowerzysta wyłoni się zza innego pojazdu czy budynku.
Większość dedykowanych lampek na rower jednak ma jakieś rozwiązania eliminujące tę cechę.
Także nawet
@shusty: A jeżdżąc na rowerze używa ktoś latarki czołowej? Szukam jakiegoś świecidła na czoło z aliexpress do biegania w nocy a więc żeby przyzwoicie oświetlało, a w chińskie 5000lm nie uwierzę :D
@ziomekz: koniecznie z Aliexpressu ;p? Nowe Tikkiny Petzla (z 2017 roku) są w miarę tanie (60-70pln) i moim zdaniem wystarczająco mocne do biegania a masz gwarancję i lepszą jakość wykonania niż tych chińskich :P.
@ziomekz: Mam coś takiego. Szału nie ma, świeci mocno (mocniej niż convoy na pewno) i długo, ale wiązka jest bardzo wąska. Na rowerze na kasku się sprawdzi, na kierownicy nie. Do biegania chyba będzie nienajlepsza, bo pakiet pewnie będzie przeszkadzał.
@shusty

A mnie #!$%@? jak rowerzyści mają te lampki ustawione tak, że oslepiaja osoby z naprzeciwka.
Kupi sobie taki koleś "super ultra bike light 9000lumenów" i zamiast ustawić to trochę na ziemię to wali ci po ryju.

Sam jeżdżę rowerem i zawsze lampkę mam ustawioną tak by doświetlać drogę przede mną a nie twarze przechodniów
A mnie #!$%@? jak rowerzyści mają te lampki ustawione tak, że oslepiaja osoby z naprzeciwka.


@paramedic44: dokładnie. można mieć convoya, ale też trzeba mieć wzgląd na innych. - daszek, obrotowy uchwyt. kolimatora nigdy nie widziałem, więc nie mogę ocenić, czy coś to pomaga. moim zdaniem lampka pozycyjna musi być jako podstawowa, a convoy tylko do wspomagania się i jako bat na kierowców, którzy nie wyłączają drogowych kiedy nadjeżdża rower.
@Azai: No może niekoniecznie z ali, ale sugerowałem się ceną chińczyka w stosunku do rzekomej mocy. Miałem kilka czołówek z decathlonu w granicach 40-100zł i totalna kupa. A biegam przełaje więc zależy mi na mocy, ale też bez przesady, że jak lampy górnicze ;) Jedynie stosunek moc/jakość w sensownej cenie
@ziomekz: tutaj masz filmik jak świeci. Generalnie ta nowa Tikkinka jest dużo mniejsza od poprzednich czołówek Petzla (noszę ją czasem w torebce ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i od chińskich tanich odpowiedników. Według mnie gumowa opaska na głowę jest lepsza ale zobaczymy jak będzie z czasem. Mam też od 5 (?) lat Tikkę 2 Plus czyli niby wyższy model i z gumą nic się nie stało, nie sparciała
@tosyu: no właśnie, dioda jest centralnie w reflektorze/kolimatorze, więc trzeba by latarkę skierować w dół/bok, tak żeby nadjeżdżający nie widział źródła, ale przy tym też zmniejsza się widoczność samego rowerzysty, dlatego IMO i tak trzeba mieć pozycyjną

w dół


@brachistochrona: wystarczy, problem jest tylko to iż 50% jest niewystarczające do bezpiecznej jazdy szosą w ciemności, lecz jak pisałem, zwiększenie mocy (zmiana trybu) powoduje iż już lampka zaczyna oślepiać pomimo kolimatora, daszek jest ok ale tylko na bliską odległość. Najlepsza byłaby soczewka z odcięciem, ale takiej jeszcze nie widziałem.

Ja jeżdżę tylko z convoyem jako lampką podstawową, ale nie mam drogi w całkowitej ciemności gdzie występowałby ruch pojazdów i
@tosyu: no to i tak źle i tak niedobrze...
ja pisząc o obrocie w dół, czy w bok miałem na myśli chwilowy obrót i powrót do świecenia na wprost, już po wyminięciu innych. Na dłuższą metę to upierdliwe, na szczęście ja nie poruszam się szybko, a i ruch nocą na wiejskich drogach nie jest duży. No i zazwyczaj dla mnie światło pozycyjnej jest wystarczające, by cokolwiek zobaczyć (z resztą zazwyczaj poruszam