Wpis z mikrobloga

Witam, z gory przepraszam i dziekuje.

Jako ze zauwazylem wpis o pierwszym wiedzminie zostalem strigerowany do napisania paru zdan. Zawolam pare osob z tego wpisu, moze one chcialy by dowiedziec sie o paru faktach.

@LowcaZMroku: U arona nic nie bylo wyjasnione. Z jakiegos nieznanego powodu caly ten material jest tak pociety ze skupia sie tylko na walce zielinskiego z reszta zespolu. Nie znam zielinskiego - moze jest zlym czlowiekiem, moze warto go zniszczyc ale ja jego winy w sytuacji nie widze. Caly ten material o wiedzminie 1 to zwyczajna parodia. Albo to tak zostalo zmanipulowane albo tworcy co wywiad mowia cos innego. Najbardziej "boli mnie" ze tego potworka obejrzalo juz 262,112 osob. Kazda z tych osob zostala zmanipulowana jesli uwaza ze wiedzmin 1 zostal pogrzebany przez tyrana zielinskiego. Z materialu ytbera https://youtu.be/g18GgD-SNzM mozna sie dowiedziec ze jedyny programista zamykal sie w pokoju i nie bylo z nim kontaktu xD mozna sie tez dowiedziec ze facet w peruce chcial mu jebnac stolkiem w lep (bo byl tak tepy). W zasadzie to caly ten twnowski twor jest jedna wielka agresja w strone tego zielinskiego i nie dziwie mu sie dlaczego nie chcial wystapic w tej manipulacji.

Pozbierajmy wiec fakty:
- CD Projekt was founded in 1994 by Marcin Iwiński and Michał Kiciński. According to Iwiński, although he enjoyed playing video games as a child they were scarce in Poland (which was in the Soviet Union's sphere of influence at the time). Polish copyright law did not exist[5] and Iwiński, in high school, sold cracked copies of Western video games at a Warsaw marketplace.[6] In high school Iwiński met Kiciński, who became his business partner; at that time, Kiciński also sold video games. Iwinski i Kicinski za zarobione pieniadze na piractwie zakladaja cdprojekt.
- https://en.wikipedia.org/wiki/CD_Projekt czyli Marcin Iwiński and Michał Kiciński was working on the PC version of Baldur's Gate: Dark Alliance when Interplay experienced financial difficulties. The game was cancelled and the company decided to reuse the code for their own video game czyli po tym jak ten port hack&slasha na pc zostal anulowany iwinski i kicinski wymyslili sobie ze sami go zrobia
- https://en.wikipedia.org/wiki/Baldur%27s_Gate:_Dark_Alliance Believing the game could also be a success on the PC, Interplay's Feargus Urquhart and David Perry contacted Polish developers CD Projekt. As Poland was known for only developing PC games, Urquhart and Perry believed Projekt would be the perfect team to port Dark Alliance to PC. Sebastian Zieliński, developer of Mortyr 2093-1944, which Interplay had published, was placed in charge of the project, with Adam Badowski, a film storyboard artist, hired as designer. A PlayStation 2 development kit was smuggled from Interplay's offices in London to Poland, and work on the port began. However, almost immediately, Interplay cancelled development.[43] http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-06-seeing-red-the-story-of-cd-projekt to jest niby zrodlo tej informacji ale ono tez jest sporo zmanipulowane jako ze pisane przez iwinski&kicinski
- jako ze pierwotny hack&slash zostal anulowany iwinski&kicinski decyduja sie zatrudnic zielinskiego jako programiste ktory "zrobi im gre". Maja juz zamysl jaka to bedzie gra (klon Baldur's Gate: Dark Alliance) ale nie maja silnika gry. Nic nie maja. Zespol sklada sie z 5 osob (3 kolesi od noszenia kawy + 1 programista + ?). Wybor pada na zielinskiego bo on jako jedyny ma swoj wlasny silnik gry a studia nie stac na kupno komercyjnego silnika. Studio samo przyznaje ze w owym czasie nie bylo takiego silnika. Przypominam caly czas ze studio nadal produkuje hack&slasha na pc, kopie gry konsolowej. Wg materialu arhona programiscie nie chcialo sie implementowac 600 stron dialogow (do gry hack&slash xD) a sama gra byla "The studio made a demonstration game, which Adam Badowski called "a piece of crap" in retrospect." (kim jest badowski? to jest czlowiek po filozofii XD hobbistyczny grafik XD)
-
sytuacja w studiu nie uklada sie. 1 programista jest zasypywany kolejnymi pomyslami ludzi ktorym sie wydaje ze latwo z gry fps zrobic rpga xD studio musi robic ta gre z zielinskim bo ani nie ma takiego silnika na ktorym mozna zrobic ta gre, ani nie maja pieniedzy na komercyjny silnik, ani nie znaja w polsce programisty ktory by wogle byl w stanie napisac cokolwiek za tak marne pieniadze
-
zielinski im pisze tego hack&slasha, sapkowski bierze pieniadze z gory wiedzac ze to budzetowa gra ktora lepsza od mortyra nie bedzie. Chlopaki tlocza demo1 i wyjezdzaja z tym na prezentacje. Trzeba przypomniec ze "studio" to 1 programista z autorskim silnikiem mortyra xD Gra nie zachwyca angielskich kontrahentów. Dlaczego? Moze rzeczywiscie jest slaba a moze iwinski&kicinski nie potrafia jej sprzedac. Moze po prostu anglicy nie potrzebuja konkurencji wiec w zarodku ja niszcza. Nie chca zainwestowac w projekt iwinski&kicinski wiec winiony jest zielinski (za to ze zamykal sie w pokoju XD).
-
Po porazce (kto? firma matka. CD projekt? optimus? wsi? nie chce mi sie szukac ktos tak naprawde byl wlascicielem studia a kto slupem) decyduje sie przeniesc firme do warszawy. Tu zaczyna sie festiwal #!$%@?. Okragly stol polskiego gejmingu XD 3 osoby przenosza sie do warszawy, zielinski zostaje. Tak jak widac po materiale arhona jada po nim jacys graficy z lapanki jak po burej suce XD
-
UWAGA!!! tu najlepsze. Studio decyduje sie kupic silnik mortyra od zielinskiego XD za 250k zl XD zielinski uznaje to za niska oferte i nie sprzedaje silnika XD Uznaje ze jego praca przy wiedzminie byla jednak wiecej warta. Cdredwarszawa ma milion zl (i 15 osob) na skonczenie pierwszego wiedzmina wiec nie decyduja sie na kupno silnika zielinskiego
-
wg materialu archona wiedzmin zawsze mial byc gra rpg xD NIE xD wiedzmin mial byc hack&slash baldurem ale po upadku studia potrzebowal bohatera bo baldura juz nie mogl robic. Zdecydowali wiec ze bedzie to gra o wiedzminie. Taki konsolowy baldur hack&slash tyle ze bedzie wiedzmin sapkowskiego. Po tym jak im zielinski nie sprzedal silnika zostali w ciemnej dupie XD musieli przepisac 95% gry do... no wlasnie XD nie bylo na rynku takiego silnika a oni zdecydowali ze jednak to bedzie rpg XD. Jest mozliwe nawet ze gra byla zrobiona komercyjnie jako dodatek do serialu tv i miala byc gra budzetowa za 10zl xD
-
POWTARZAM - JESLI ZIELINSKI SPRZEDALBY IM TEN SILNIK TO GRA WYSZLA BY NA SILNIKU MORTYRA. To co dzis opowiadaja tworcy (albo zostali zmanipulowani przez archona w materiale) to jakies #!$%@? umyslowe albo skleroza. Rozumiem ze mozna dzis jezdzic po programiscie jak po burej suce ale dlaczego to robia ludzie z lapanki z ulicy? ile zarabial wtedy ten programista? Co robila reszta osob w tamtym czasie (koles po filozofii, literata i koles od tekstur)? Jakie byly ograniczenia sprzetowe w 2002r?**

Podsumowujac nie wiem jak skonczyc ta sciane tekstu. Manipulacja poszla w swiat. Sam ryslaw nie wypowiada sie o zielinskim wcale tak zle https://tvgry.pl/wideo.asp?ID=5376 i uwazam ze zostal zmanipulowany przez arhona (jego wypowiedz zostala tak pocieta a sam konflikt z zielinskim tak uwypuklony ze w porownaniu z materialem z tvgry wyszedl jeden wielki hejt na zielinskiego). Tu macie zreszta ryslawa ktory gra w demo1 https://www.youtube.com/watch?v=DGqHkdVDUp0 ktore podobno wg badowskiego jest konkretnym gownem xD tak tworca wiedzmina 1 gra w swoje demo i ma do niego stosunek nijaki XD malo tego xD tylko co tv gry graly w te demo1 (od zielinskiego?) https://youtu.be/Cfogn5eHDHI i tez nie maja obiekcji co do jego jakosci. Demo dziala jakos... ale tez nie jest az takim gownem jak to przedstawia w swoim montazu aron (moim zdaniem wypowiedzi sa tak pociete by to uwypuklic).

Pozdrawiam.

#wiedzmin #gry #pcmasterrace #konsole #programowanie #programista15k #cdprojektred
zawolam tez @goly8622: @birus: @Mikunda: @saper_vodiczka: @luiz1122: @LowcaZMroku: @NaPewnoNieZyd: @Trolljegeren: @fake_name: @Myszoskocznia: @Kauabang: @Budo: @Czlowiek_Sweter: @Wittus: @bolczan: @ElCidX: z oryginalnego wpisu
zawolam jeszcze borga @borgbis niech on sie wypowie w temacie bo w koncu to retro xD

Polecam materialy https://tvgry.pl/wideo.asp?ID=5376 bo tu wypowiedz chojnowskiego nie zostala zmanipulowana.

Jesli ktos wie wiecej to prosze pisac, po co tak falszowac historie? Chetnie bym zobaczyl ten list zielinskiego o tym dlaczego jego silnik jest najlepszy. To musialo byc strasznie dawno wiec moze rzeczywiscie byl XD Moglby tez sie sam zielinski wypowiedziec, przeciez go obsrali rowno. Po co kupowac silnik ktorego sie podobno nie chce? xD
retrobajery - Witam, z gory przepraszam i dziekuje.

Jako ze zauwazylem wpis o pier...
  • 13
Nadal się nie dziwię Sapkowi, że postanowił wziąć kasę i umyć ręce. Nic nie zapowiadało takiego sukcesu tej gry po tym jak wyglądała produkcja.
@Asterling: spoko ale kto hejtowal? koles od fabuly ktory nic nie mial do roboty w grze hack&slash? przeciez to byli sami humanisci ktorym wie wydawalo ze "pisza gre". To jest totalne upokorzenie xD tu masz gry wydane w http://www.gry-online.pl/S015.asp?ROK=2002 jakim zadufanym w sobie trzeba byc zeby nie wiedziec ze polska byla w ciemnej dupie bo nikt jej nie chcial silnika sprzedac a konkurencja nawet nie miala zamiaru sie podzielic swoja wiedza
@Wiedmolol: w tym ze nie zostalo to powiedziane wprost. pierwsze demo bylo kompletnie zjechane i osmieszone a na koniec zostalo podane ze jednak chcieli kupic silnik zielinskiego.

manipulacja jest na pewno w tym ze szeregowy pracownik opowiada ze najchetniej by rabnal stolkiem w glowe jedynego programiste xD koles od pisania fabuly nie rozumie ze w 2002 nie bylo zbytnio mozliwosci by przez 1 programiste napisac taka gre XD
@Asterling: tylko czy on byl programista? ci ktorzy go hejtowali to albo od pisania fabuly albo koles co wczesniej modowal hobbistycznie halflifa albo koles po filozofii- hobbistyczny grafik XD
nie wiem czy byl dobry - jego sprawa. to byl koles od fpsow i gierek za 10zl. Z tego co czytalem to te studio zielinskiego to tylko pare osob wiec nie dziw sie ze te gry dzis wydaja sie do dupy. zielinskiego
retrobajery - @Asterling: tylko czy on byl programista? ci ktorzy go hejtowali to alb...
@Asterling: przeciez wrzucilem ci linka

gra Skarb Sobieskiego na PC została stworzona w 2013 i zawiera wskazówki dla gry terenowej która odbyła się w 2014. Oba przedsięwzięcia zostały wykonana zgodnie z zamówieniem za które zapłacili Szwajcarzy i wśród osób dorosłych zostają postrzegane jako udane.

pretensje do cda ktore zrobilo z tego gre za ktora zaplaciles.
@retrobajery: Za to powinienem dostać złotą łopatę.

W 2002 roku było w #!$%@? technologii 3D na rynku, i to wcale nie takiej drogiej. W 2003 roku silnik idTech 3 Carmacka stał się OpenSource, natomiast Unreal Engine był już od dawna, i nie trzeba było się #!$%@?ć z jakimś Chmielarzem, ani innym łysolem z ich #!$%@? wartymi wynalazkami.

I argument "ale oni kasy nie mieli" to jest gówno, a nie argument. W