Wpis z mikrobloga

Zrobiłem niedawno kilka tekstur w designerze i chciałem jakoś je wykorzystac. Modelowanie blender, tekstury substance designer. Feedbacki mile widziane(konstruktywna krytyka to już w ogóle, mam jeszcze trochę miejsca na teksturze i nie mam pomysłu jak by wykorzystać. Jak dla mnie przesadziłem ze stylizacją drewna trochę, chociaz nie miałem pomysłu jak zrobić aby z realnym dobrze wyglądało. 4,5k poly teksa 2k #grafika3d #januszeblendera #3dsmax #blender #substancedesigner #tworczoscwlasna #3d
Pobierz KotAlik - Zrobiłem niedawno kilka tekstur w designerze i chciałem jakoś je wykorzysta...
źródło: comment_YJlIur5sF39VsxpNjQPqdWEkwfpAqRTA.jpg
  • 38
@KotAlik: Niestety dałeś mega mocna świało na dach i nic nie widać ze zmian. A te zacieki na murze są spoooro za słabe.
Zgaduję, ze teraz model ma materiały bezpośrednio z designera i nie możesz po nim customowo malować? To jak chcesz mieć dobry ładny model to bym ot przerzucił do paintera.
@Naxster:

powinno się wymyślić słowo na to uczucie kiedy pracujesz X godzin nad czymś, myślisz, ze gotowe, wrzucasz i loczyn kilkoma zmianami w fotoszopie pokazuje ci, ze to co zrobiłeś to dopiero beta, płaska, nieciekawa i bez wyrazu...

Overpaint Loczyna :D
Ludzie niedoceniają postprodukcji :<
a to chyba to co lubię najbardziej, w sumie z całej graficznej zabawy największy mam fun z podmalówek prac mirków :D

acz imho ten murek nadal
@loczyn: Mnie to przeraża, ostatnio robiłem w pracy filary, skończyłem. Po jakimś czasie widze, ze w projekcie był inny, ale stary i niepasujący asset.
Mina mi zrzedła i jeszcze godzinę poprawiałem swój. I nie ok, poprawiłem, jest lepszy, zrobiłem coś lepszego. To dobrze.
Tylko #!$%@? skąd mam teraz wiedzieć czy jest dobrze? Może nadal #!$%@? tylko nie mam z czym porównać?
To dobrze.

Tylko #!$%@? skąd mam teraz wiedzieć czy jest dobrze? Może nadal #!$%@? tylko nie mam z czym porównać?


@Naxster: Nie ma skończonych prac.

Dlatego trzeba się nauczyć mówić dość ;)
@loczyn: Jest jest, tylko model nie robiony pod stille, a takie fanaberie są dość ciężkie dla realtimowych silników, pomijając, że wymagało by jeszcze jednej tekstury.
@Naxster: Istnieje takie coś, nazywa się feedback :) A potem i tak przychodzi optymalizacja i okazuje się, że połowę z tego nad czym siedzieliśmy aby wypolishować model musimy wyrzucić :D tekstura w całości designer, i w sumie chciał bym aby zostało tak dla wygody, jeszcze
@loczyn: Jak wracam po 2latach do pracy to nie mam co przerabiać. po prostu robię od nowa bo załamuję ręce, chociaż w ciągu ostatnich 2lat nie miałem, aż tak. nawet bylo "jak ja to wtedy zrobiłem i wpadłem na to.
Ostatnio wróciłem po 6miesiącach do tekstur z designera, porównanie było jak coś zrobione przez dziecko flamastrem a obraz absolwenta ASP, nadal bez szału ale widać, że robi się postępy.


@KotAlik: Najważniejsze i podnoszące na duchu :D
@loczyn: a ja nie mam czasu na designera - stram się tworzyć dość złożone shadery (vray, 3dsmax) z maskowaniem na composite i blend. Ostatnio robimy w biurze sporo spotów animacyjnych i częściej siedzę w symulacji fluidów i dymu (phoenix fd i fumefx) - człowiek aż chce przysiąść na 2-3 mc żeby wymasterowac nowe umiejętności, ale nie ma jak, bo co spór to inna koncepcja i trzeba uczyc się nowego narzędzia :)
@loczyn: @KotAlik: Generalnie mozna by bylo to rozbic na 2 czy 3 materialy (kamien, drewno + detal) albo i wiecej. Ot zalezy jak policzysz koszt w renderze tego i czy mozesz sobie na to pozwolic. Jezeli nie to robisz drugi kanal uv i odpowiednio konstruujesz material by uzywal vertex coloru i domalowujesz zacieki i tego typu rzeczy na nim.

Ja mam problem z kamieniami. Sa za male. Raczej buduje sie
@ofczy: dodalem troche niebieskiego na smolowanym drewnie. na basecolor jako akcent. O ile na modelu moze nie widac to na teksturze juz tak. Co do gontów. Moze i faktycznie sa zbyt cienkie. Znaczy takie powinny byc przy końcu. Na drugim koncu powinny byc grubsze i zakonczone wpustem. Ale to juz jest kwestia kompromisu. Prawdopodobnie przy grubszych lepiej by sie ssao ukladalo na dachu. Nie chcialem robic wgniecenia w dachu czy aby
@KotAlik:
- Rozbiłbym troche kolory bo imo odczuwam szarość,
- Struktura drewna wpadła mi w oko,
- Bardziej rozwaliłbym dach, wyrzucił kilka płytek (leżą bardzo prosto),
- Niski texel na kamieniach w porónwaniu do drewna (low res),
- Troche płasko, nie czuć roughnessa,
- Sznur zrobiłbym ciut grubszy i dałbym mu troche deformacji,