Wpis z mikrobloga

@ChilledMimosa:
Panowie, proszę o małą pomoc w wyborze ścieżki kariery. Pracuje dość krótko w dużej korpo jako junior DevOps, aczkolwiek nie mam możliwości wykorzystywania oraz poszerzania swoich umiejętności programowania w Javie.
Uważacie, że powinienem raczej starać się przenieść na projekty/stanowiska typowo deweloperskie czy może jednak Java jest również używana w DevOpsie, tylko po prostu trafiłem na projekt, gdzie akurat potrzebne są języki skryptowe(Python, Bash, Perl)?

#programowanie #java #devops #software #programista15k
  • 9
@TypowyXD:
Tak jak wspomniałem, pracuję jako junior DevOps Engineer. Głównie piszę skrypty pod automatyzacje testów hardware'owych w Pythonie, organizuje deployment nowego software, generuję pliki konfuguracyjne dla urządzeń, wspieram trochę ostatnią linię supportu.
@ChilledMimosa: Czyli pracujesz jako administrator/tester automatyczny. Nie ma takiego stanowiska jak DevOps, to jest metodologia pracy. Jak chcesz się rozwijać w tej dziedzinie to nie przejmuj się językiem tylko Agile/Lean i CI/CD.
@plushy:
Taki w zasadzie all-in-one, zależy na co jest pilny deadline aktualnie. Na pewno nie dłubię w kodzie software'u, co mnie boli, bo tutaj mam wydaje mi się największe umiejętności. Fakt, logicznie zakładając DevOps to nie stanowisko, aczkolwiek oficjalnie w bazie systemowej firmy widnieje jako junior Devops Engineer.
Reasumując wolałbym być dobry w konkretnej dziedzinie, a nie tak łapać wszystkiego po trochu, stąd pytam czy ludzie na takich stanowiskach administracyjnych/systemowych/testowych używają
@Nieann: Sam pracuję jako DevOps Engineer i sam sobie nazwę stanowiska wybierałem. Co nie zmienia faktu że takie stanowisko nie istnieje, toy tylko buzzword.