Wpis z mikrobloga

Mój projekt, który wystartował 9 miesięcy temu, aler.to jest na sprzedaż.

Czym jest aler.to?
Narzędziem, które monitoruje wskazane przez użytkownika produkty w sklepach online a następnie wysyła maila w przypadku przeceny: http://aler.to/

Czy odniosło jakieś sukcesy?
Tak.
- Na tę chwilę dzięki aler.to użytkownicy zaoszczędzili na upolowanych przecenach ponad 200 000 PLN, zakładając, że zrealizowali wszystkie złapane przeceny.
- Analizę skuteczności pierwszych 500 alertów można było znaleźć na stronie głównej wypoku: https://www.wykop.pl/link/3501509/wyniki-polowania-na-obnizki-cen-przez-mireczkow-25-skutecznosci/
- W dniu premiery wpis o aler.to zdobył ponad 1400 plusów i spotkał się z bardzo pozytywnymi komentarzami: https://www.wykop.pl/wpis/20320161/mirki-wlasciciele-sklepow-internetowych-mnie-niena/

Dlaczego sprzedaję
Wydawało mi się, że dobry produkt sam się sprzeda. Jestem programistą, nie umiem i nie interesują mnie zagadnienia marketingowe a aler.to, jak się okazało, potrzebuje poprowadzenia w oparciu o dobry marketing.

Co dokładnie sprzedaję
Gotowy, działający projekt.
- Oprogramowanie aler.to napisane przeze mnie w oparciu o pythonowy framework Django
- Domenę aler.to
- Skonfigurowany serwer VPS w DigitalOcean (koszt utrzymania $12.5 miesięcznie), który znacznie przkracza parametrami rzeczywiste zapotrzebowanie skryptu

Jaki kierunek biznesowy można obrać z aler.to
W najprostszym modelu można skupić się na programach partnerskich sklepów, których produkty są monitorowane. W docelowym modelu należałoby postarać się zdobyć indywidualne umowy z dużymi graczami na runku i namówić ich na przekierowanie do ich sklepów ruchu z aler.to, za który powinni chcieć zapłacić. W aler.to wiesz jaki jest profil użytkownika, jakich produktów poszukuje, ile jest zdolny wydać na nie pieniędzy.

Link do licytacji na allegro, od 1 zł, bez ceny minimalnej: http://allegro.pl/aler-to-caly-serwis-oprogramowanie-domena-i6918669568.html