Wpis z mikrobloga

#noze #nozeboners

Pytanie o dobrą ostrzałkę do noży.
Generalnie używam noży zwykłych Gerlach ale mam 3 noże Maestro Wu: https://www.jendeindustries.com/index.php/culinary/knives/maestro-wu-bombshell-cutlery.html
Noże wykonane z kul armatnich, które spadły na wyspę Kinmen :)

Muszę w końcu zadbać o wszystkie noże.
O ile te zwykle ostrzyłem czasami zwykłą ostrzałką kuchenną, tak te dobre jeszcze ani razu, ze względu na to, że niedawno je nabyłem.

W związku z tym, że nie znam się na ostrzeniu noży kompletnie, zakup profesjonalnych kamieni chyba odpada ze względu na cenę i też czasochłonność jaką jest ostrzenie iluś tam noży co jakiś czas.

Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem:

https://sharg.pl/product-pol-109653-Diamentowa-ostrzalka-Taidea-360-600-1200-T1202DC.html

Czy ewentualnie polecicie coś innego?
Czy jednak kamienie ale obawiam się, że łatwiej chyba zniszczyć noże na kamieniach, jak ktoś nie umie...
Z góry dzięki.
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dr_Acula: No samo nie ostrzy musisz ty to zrobić. Ale to utrzymuje za Ciebie kąt ostrzenia jak przelecisz wszystkimi 4 kamieniami to masz ostrze jak lusterko. Możesz zrobić żyletkę z noża nawet.
Ja jestem bardzo zadowolony.
  • Odpowiedz
@bramborak: no, domyślam się, że muszę trochę pracy włożyć :) Ten który Ty masz to chyba trzeba na stałe przymocować do jakiejś powierzchni, zgadza się? Ten drugi, który ja wkleilem, to chyba ma przyssawki żeby gdziekolwiek zamocować na czas ostrzenia.
  • Odpowiedz
@dr_Acula: z Lanskim jest taki motyw, że on jest bezproblenowo dostępny wszędzie (nawet Militaria.pl go mają), ma dożywotnią gwarancję ape ja np nie bardzo go lubię, bo ma mało wygodny uchwyt na nóż. Ale to preferencja indywidualna nieco.
  • Odpowiedz
Fajnie ten Lansky wygląda. Zestaw 150 lub 200 PLN.
Ten chińczyk niecałe 100 PLN.
Lansky nie widzę, żeby miał możliwość zamocowania na przyssawkę, chyba trzeba go dokręcić do blatu.
W sumie mam zagwozdkę :)