Wpis z mikrobloga

Siema #seoinfo

dzisiaj parę słów o budżetach SEO... Na co faktycznie agencje powinny wydawać pieniądze i dlaczego robi się to tak drogie? Oraz trochę informacji o tym jak niestety branża często oszukuje nieświadomych klientów...

Cały wpis na blogu - Z pustego to i Salomon nie naleje

Wpis jest na około 14 000 znaków, więc trochę dłuższy... pod tag wrzucam podsumowanie, chociaż zdecydowanie polecam przeczytać artykuł:

"Wracając do tytułowego Salomona.

Budżety w SEO są potrzebne. Jak w każdej innej branży, aby był zysk, trzeba zainwestować, by moc działać. Często im większy budżet, tym można pracować nad lepszymi efektami.

Lata ofertowania na efekt, tabelki itp. sprawiły, że jednak wiele osób ma wypaczone oczekiwania. Chcą dużo, najlepiej nie inwestując nic, lub inwestując mało.

Jednak SEO jest naprawdę inne niż w 2012 czy 2013 roku. Jest trudniejsze. Nacisk teraz musi być kładziony na jakość. Ta kosztuje, nawet jeśli sprowadzimy usługę do podstaw, czyli czasu, który trzeba poświęcić na działania.

Jeśli oferowana jest tylko tabelka to siłą rzeczy musi ucierpieć jakość, bo nie ma tu budżetu na działania. Dodawane linki są najczęściej bardzo niskiej jakości (o ile są dodawane… ). Długofalowo nie jest to żadne rozwiązanie.

Niektórzy poszli do przodu, inni zatrzymali się na robieniu SEO sprzed kilku lat. Klient, robiąc research, powinien dowiadywać się na co tak naprawdę idą budżety SEO. Niektórzy wołają duży budżet, ale nie ma on odbicia w działaniach.

Wystarczy na etapie ofertowania zapytać, czy pokazane będą wszystkie linki z każdego miesiąca i jak wygląda raportowanie. Jeśli ktoś woła 3,000zł a się wykręca super tajnym zapleczem to nie jest to partner do współpracy.

Dobra, otwarta komunikacja to podstawa działań SEO w 2017w."
  • 9
@Gruzlik: Dobry wątek. Chętnie się podepnę, bo rynek SEO w Polsce jest faktycznie słaby i trudno trafić na kompetentną firmę. Przed aktualizacją pingwina w 2012 roku można było osiągnąć dobre pozycje niższym kosztem, aktualnie bardziej liczy się kreatywność, nieszablonowość, unikalność i jakość. Na JAKOŚĆ i KREATYWNOŚĆ postawiłbym największy nacisk. Pod pojęciem jakości wylistowałbym: wiedzę, narzędzia (często bardzo drogie), doświadczenie. Kreatywność pomaga w osiągnieciu lepszych efektów niższym kosztem, przy czym trzeba podkreślić,
@Gruzlik: Fajny tekst, naprawdę niezły, jak na nasze realia (wpisy z planety seło w końcu mają się na kim wzorować). Pojawiają się gafy typu "Sam Poznań nie jest tu niczego winien" , ale ogólny wydźwięk, styl i merytoryka - jak najbardziej na plus. Oby więcej takich "niosących kaganek oświaty", a w końcu kiedyś dogonimy w poziomie SEO zza zachodniej granicy.
@KampanieSEO: Fajnie, że od razu wiecie, że o Was chodzi... Oh, wait - przypadek, czy przeznaczenie? ( ͡º ͜ʖ͡º) Szkoda mi czasu tracić na wchodzenie w dyskusję w tym przypadku. Jak ktoś ma "głowę na karku", przeczyta to, co @Akqub do Was pisał i jak merytorycznie Was rozjechał (co pozostało bez odpowiedzi, podobnie zresztą - jak dyskusja ze Zgredem zaczęta choćby nawet). Ja gdzieś widziałem już