Wpis z mikrobloga

I tak miałem robić, więc wrzucam koszty utrzymania samochodu BMW E46 330Ci rok 2004.
Samochód kupiłem z dwoma kompletami kół - dobrymi zimówkami, letnie musiałem kupić.
Uważam, że jest to jeden z bardziej zadbanych egzemplarzy, sprowadziłem go z Niemiec, ma obecnie 267500km przebiegu (jeśli helmut nie podrobił wszystkich faktur na samochód i wizyt w ASO ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i jestem 3cim właścicielem.
Nie wpisuje tutaj AC, OC, przeglądu, zbieżności, wymiany kół, tylko części i paliwo.
Wymiany robiłem sam, jedynie z klimą oddałem auto do zakładu, co jest ujęte.
Warto zaznaczyć, że samochód nigdy nie stanął na drodze, nie zepsuł się, alternator zregenerowałem, bo już paskudnie rzęził, więc pewnie zaraz przed padnięciem.

Są to koszty półroczne, zrobiłem przez ten czas ~10 000km, mówiąc szczerze nawet nie miałem pojęcia, że aż tyle.

Paliwo: 4594,32zł
Opony letnie: 1423,00zł (SportMaxx RT2 225/45R17)
Części: 1864,62zł w tym:
- Filtr powietrza kabinowy 30,00
- Wycieraczki szyby Aero 47,99
- Rolki napinacza i paska 93,53
- Paski klima i wieloklin 153,26
- Łącznik stabilizatora 68,50
- Olej 13litrów 448,00
- Alternator pełna regeneracja 165,00
- Klimatyzacja diagnoza 39,00
- Klimatyzacja serwis + wymiana osuszacza i uszczelki 488,00
- Uszczelka obudowy filtra oleju 22,00
- Olej do dyfra wymiana 37,00
- Filtr oleju 30,00
- Świece 6x NGK Platinium 179,34
- Uszczelki kanału świec zapłonowych 38,00
- Pompka spryskiwaczy 25,00

Łącznie 7881,94zł - czyli koszt przejechania 1km to 0,79zł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trzeba brać pod uwagę, że dużo tego kosztu to podstawowy serwis po zakupie oraz paliwo, samochód średnio pali 10l/100km (jeżdżę w 80% po trasie).

#motoryzacja #bmw #e46 #kosztysamochodu #pytanie #prawilnebmw @V3NOM
kipowrot - I tak miałem robić, więc wrzucam koszty utrzymania samochodu BMW E46 330Ci...

źródło: comment_9347SJ2KjHbpMYmCeVHnzU6uAuf9YvVA.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
@kipowrot: Naprawdę 5 litrów oleju na 10k km? Czy sobie żartujesz? Przecież to jest 500ml na każdy tysiąc, a piszesz, że masz spalanie 10l/100km i głównie w trasie jeździsz. Nie myślałeś, żeby coś z tym zrobić? Jak dłużej auto planujesz zostawić to chyba warto zbadać temat?
  • Odpowiedz
  • 1
@StormRider temat jest zbadany, problemem jest dolny pierścień tłoka, w M54 zostały zmienione i po ~150 000km się wycieraja. 500ml to jeszcze jest serio niewiele.
Opcja pierwsza to wymiana pierścieni na tlokach na te z M52 i M54 mix, opcja druga to przeróbka 02Pilot stworzenie podciśnienia w skrzyni korbowej, czego nie miałem jeszcze czasu zrobic, koszt kilka zł.
M54B30 tak po prostu ma.
  • Odpowiedz
@kipowrot: Nie każde M54 tak ma, większość owszem, ale nie wszystkie. Dużo zależy od tego jak auto było eksploatowane do tej pory, są jednostki, które do dzisiaj dotrwały w dobrym stanie, ale niestety bardzo rzadko są to coupe. Piszesz w sumie głównie o wytarciu pierścieni, a one też bardzo lubią się zapiekać lub czasem pęknąć. Efekt podobny i w sumie sprowadza się to tak czy owak do nieszczęsnych pierścieni olejowych w
  • Odpowiedz
  • 1
@StormRider to jest po części wina producenta i zaleceń, żeby wymieniać olej w silniku co 25kkm (sic!), a takie właśnie mam zapisy z pierwszych kilku lat eksploatacji jak auto było nowe.
Sama inspekcja olejowa kasuje się do 25kk.
Uszczelniacze zaworowe mam dobre, tak samo odma.
  • Odpowiedz
@kipowrot: Hm myślisz, że można pokusić się o stwierdzenie, że jeżeli ktoś od nowości olej wymieniał na zdrowy rozsądek (10-12k km) to te silniki dzisiaj wykazują znacząco mniejsze zużycie oleju? No ja jak zobaczyłem po skasowaniu inspekcji te 25k km to się zastanawiałem czy to na dwa razy czy o co chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@StormRider: myślę, że w dużej mierze przyczynia się to do tego. Nikt o tym nie myślał jak BMW wprowadzało LongLife w tamtym czasie, auto było nowe, to czym się tu przejmować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wadliwe pierścienie to następna rzecz, oczywiście BMW się nie przyznało do tego, a same pierścienie były "o ograniczonym poślizgu", który pozwala na lepsze wkręcanie się silnika na obroty ( ͡º ͜
  • Odpowiedz
@kipowrot: Oglądałem kiedyś od niego inny filmik, dobrze się go słucha. Sprawy związane z pierścieniami były mi znane, ale tych patentów na inne rozwiązania tego problemu nie znałem. Gościu na koniec wspomina też, że są ludzie, którym pomogły jakieś środki rozpuszczające nagar na pierścieniach i auto przestało wtedy brać tyle oleju - ja również polecam w tych silnikach przy każdej wymianie stosować płukankę, bo jeżeli pierścienie są jeszcze sprawne, to ich
  • Odpowiedz
@kipowrot: A jeszcze wracając do tematu nowych aut - mam w rodzinie M54B30, które od nowości ma olej zmieniany w normalnych interwałach, nie co 25k km i silnik pobiera znikome ilości oleju. Od wymiany do wymiany nawet nie trzeba bagnetu sprawdzać. Ot taka ciekawostka, trochę potwierdza to o czym wyżej pisaliśmy.
  • Odpowiedz
@Tylko_noc tutaj możemy pogadać, przejrzyj sobie listę we wpisie. Elektroniczne termometry mogą być problemem, ale nie muszą. Dołożyłbym tuleję nr 9 w mocowaniu dyfra, bywa kapryśna, łatwokrzywiące się tarcze. Poza tym w polifcie wyeliminowano problemy z mocowaniem dyfra (blacha była za cienka) i trochę poprawili silnik, więc najlepiej szukać 2003+ Coupe, bo ma 6biegową skrzynię. Można podróżować szybko i względnie tanio, trasa ~10l/100km przy prędkościach 140-180km/h.
Części dostępne są od ręki, polecam
  • Odpowiedz
@kipowrot: Dzięki. Zawsze fajnie jest poczytać kogoś kto się zna na swoim samochodzie :)
Ja właśnie ściągam autodata, żeby zerknąć co i jak się tam robi, bo wstępnie szukałem samochodu dla siebie. Padło na e46 (bo wciąż ładne, nie jest zrobione z gówna i jeszcze jest teraz w cenie - ile dałeś?) a w dalszej kolejności jednostka. Chciałbym pancerniaka który by się odpychał stąd m54b30
Mam nadzieję, że będzie ci służył
  • Odpowiedz
@Tylko_noc: przede wszystkim szukać modelu poliftowego czyli 2003, 2004 i 2005 rok.
Najlepiej jakbyś znalazł BMW 330Ci ZHP ZHP 330Ci
mimo, że ich praktycznie nie ma :) to to właściwie M3 z silnikiem M54B30
Blacharka to przednie i tylnie nadkola ponoć gniją, progi ponoć nie, u mnie nie ma rdzy akurat, więc można znaleźć dobre. Mam odpryski na masce i szybie od kamieni.
Auto jest względnie szybkie (25s do 200km/h, dla
  • Odpowiedz
@Tylko_noc: wygląd, zderzaki, maskę, lampy (LED polift), światła (różne w Coupe i Sedanie/Kombi i między wersjami), mocowanie dyfra w 10.2002, silniki inne, ogólnie najlepiej szukać polifta i moim zdaniem najwazniejsza rzecz dla tego silnika to 6bieg.
5b vs 6b jest dokładnie tak samo w biegach 1-5, ale 6tka ma przełożenie bardzo długie - 4kRPM przy 190km/h.
Nie kupiłbym E46 3.0 z 5cio biegową skrzynią, szkoda kasy i zachodu.
kipowrot - @Tylko_noc: wygląd, zderzaki, maskę, lampy (LED polift), światła (różne w ...

źródło: comment_4XnrFqlByZHOmK2wr2X8PdZGPuOJ9K2e.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz