Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do doświadczonych w kontaktach z mediami/PR.

Case study:

Pracujesz w firmie z centralą za granicą.
Masz za zadanie załatwiać publikacje firmowych artykułów z centrali do polskich portali/gazet z branży - bezpłatnie.
Artykuły nie mają charakteru naukowo-badawczego, są bardziej aktualnościami z działań firmy i co gorsza, dotyczącymi przedsięwzięć prowadzonych przez centralę w innych krajach, czyli nic za bardzo nie wnoszą do polskiego rynku w branży.

Jak łatwo się domyśleć, propozycje współpracy w postaci dostarczania takich informacji do działu aktualności polskich portali są skutecznie zlewane. Zwłaszcza, że twoja firma w mediach nigdy nie istniała i mało kto o niej słyszał.

Dysponujesz oczywiście ofertą reklam/artykułów sponsorowanych czy innych komercyjnych formach prezentacji swojej firmy w wysokich cenach, ale masz wyraźny odgórny brak środków i nakaz załatwiania darmowych publikacji.

Mało tego, twoja firma nie ma polskiej strony (!) ani polskiego fb, są zagraniczne, a centrala nie pozwala stworzyć polskiego fb ( ͡º ͜ʖ͡º) Super wiarygodność i wartość w kontaktach zewnętrznych na start xD

Co robisz?

#pytaniedoeksperta #pr #marketing #media #pracbaza #biznes #jakzyc
  • 10
@pierzak: papierek?
osobiście nie da rady, research w branży dogłębny, redakcje są w różnych miastach PL

ogólnie to jest jeden z wielu obowiązków, nie sens pracy
imo trzeba uświadomić decyzyjnych + centralę, że próby zostały podjęte, a w realiach tak się nie da

zastanawiałam się tylko, czy to oczywiste, czy ja jestem tak beznadziejna, że "nie umiem załatwić", a może są na to sposoby, o których nie wiem

@Fenrirr: @
@Fenrirr: to je wypok, więc często nic tu nie jest na serio :D
#!$%@? akcja, firma dobrze prosperuje i niby tutejsi w PL wiedzą, że to tak nie działa, a naciski zagranicznej centrali są jakieś absurdalne
gdyby moje stanowisko opierało się tylko na tym, oczywiście, że czułabym konieczność ucieczki od #januszebiznesu
ogólnie stwierdzam, że firma jest na poziomie
tylko ten brak strony i ograniczenia centrali + wymóg zaistnienia w prasie za
@aloszkaniechbedzie: Publikacja nawet merytorycznych artykułów na bazie doświadczeń jakiejś firmy - nierealne absolutnie.

Większość artykułów w wielkich tytułach jest opłacona przez jakiś brand który za tym stoi, jeśli widzisz artykuły z dopiskiem wręcz "Artykuł sponsorowany" itp. to to znaczy że wręcz znacznie mniej mogli za to zapłacić i/lub nie są tak dobrym partnerem wydawcy jak te wielkie brandy które się 'domiesza' w artykułach czy wręcz newsach bez wzmianki o 'lokowaniu produktu'.
@aloszkaniechbedzie O kuźwa, najgorzej POPROSIMY PIERDYLION PUBLIKACJI Z ZEROWYM BUDŻETEM I NIE NA JAKICHŚ GÓWNOPORTALACH. Największy pijarowy rak. Nikt o zdrowych zmysłach nie opublikuje tego typu materiału za friko. Pozostaje jakimś cudem przekonać decydentów, że albo dają hajs, albo niech się nim wypchają.
@aloszkaniechbedzie: Radzimy czasami naszym klientom, właścicielom sklepów internetowych w podobnych sytuacjach. Na początek można spróbować publikować w portalach obywatelskich, bo tam jest za darmo, tylko trzeba założyć konto. Oprócz tego trzeba łapać kontakty z mediów branżowych i pewnie na początek publikować jedynie artykuły merytoryczne, wartościowe pod względem contentu za darmo, a w stopce wstawiać logo i info o firmie. Potem jak już staniesz się ekspertem, to wypowiadasz się jako specjalista w