Wpis z mikrobloga

@graf_zero: nie wiem czy Mario już wspiera 32:9, ale może puszcza patcha.

Inna sprawa, monitory zagięte. Jest pewien niewygodny dla producentów temat, mianowicie zniekształcenie perspektywiczne, które wynika z tego ze gry są renderowane na płaszczyźnie a wyświetlane na krzywej powierzchni, przez co im większy i bardziej zagięty monitor tym imersja jest gorsza, a nie lepsza i jak na razie nikt nie podejmuje się rozwiązania tego problemu.
  • Odpowiedz
@GwnBrz: Mnie bardziej zastanawia dlaczego niby ta "imersja" ma li tylko w poziomie przebiegać. O ile rozumiem w grach samochodowych - to w całej reszcie rozszerzanie widoku na boki do 32:9 wydaje się słabe.
  • Odpowiedz
@graf_zero: Wiesz, w grach niebo i ziemia nie są zbyt ciekawe. Za to ciekawe jest to co widać "na horyzoncie", jakieś budynki, lasy, obiekty. Mało jest gier, w których ważniejszy jest sufit i podłoga xd
  • Odpowiedz
"imersja"


@graf_zero: Nie musisz pisać w cudzysłowie, to jest normalne pojęcie oznaczające wciągnięcie w grę. Chodzi o charakterystykę ludzkiego oka, które ma dużo lepszą sprawność w poziomie niż w pionie, dlatego, że ludzie zwykle patrzą na mniej więcej na tej samej wysokości, rzadko muszą patrzeć kompletnie w dół albo kompletnie w górę, za to często patrzą daleko na horyzont.
Po prostu ludzie mają bardziej poziomy widok ;-). Ale nie wiem
  • Odpowiedz