Wpis z mikrobloga

Hej mirki! Gdzie w #krakow jest dobry mechanik samochodowy co wymieni mi tarcze hamulcowe oraz olej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@shruikan: Nie wiem, czy masz czas, checi i narzedzia, ale zapewniam, ze wymiana tych dwoch jest prosta jak #!$%@?. Kiedys jezdzilem z tym do mecha, bo nie chcialo mi sie zainteresowac tematem, pozniej zaczalem podstawowe rzeczy robic sam. Teraz znowu jezdze do mecha, bo wole sie rozwalic
  • Odpowiedz
@mysliszonichazmasz: *na ogół jest prosta jak #!$%@?.
Zmieniałem 2 tygodnie temu taki sam zestaw. Klocki i tarcze luz, poszło szybko.
Za to przez 5h zmieniałem filtr oleju. Tak się uszczelka zwulkanizowała, że musiałem go przebić prętem i odkręcać bijąc młotkiem w owy pręt. Nie wiem tylko, czy jakiś wadliwy filtr był, czy o co chodziło.
  • Odpowiedz
Tak się uszczelka zwulkanizowała, że musiałem go przebić prętem i odkręcać bijąc młotkiem w owy pręt. Nie wiem tylko, czy jakiś wadliwy filtr był, czy o co chodziło.


@nsfw: A kto Ci wymienial wczesniej? Sa spece, ktorzy dojezdzaja te filtry tak, jakby dokrecali kolo przy ciezarowce. A filtr oleju powinno dokrecac sie reka, ewentualnie specjalnym kluczem, jak ponizej:
m.....z - > Tak się uszczelka zwulkanizowała, że musiałem go przebić prętem i odkręca...

źródło: comment_uFwBjnsvEoH0q5c91mXOyMO9HVkWyKQj.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mysliszonichazmasz: Ja wymieniałem wcześniej, dokręcałem ręką. Dlatego myślę, że może coś było nie tak z uszczelką. Choć jednocześnie mogłem go dokręcić trochę mocniej, bo wymieniałem go nie mając zamontowanego zderzaka, chłodnicy i innych rzeczy z przodu, więc łatwiej było mocniej chwycić.
  • Odpowiedz
Ja wymieniałem wcześniej, dokręcałem ręką. Dlatego myślę, że może coś było nie tak z uszczelką.


@nsfw: W takiej sytuacji, prawdopodobnie tak. Moze wada materiaalowa - jak uszczelka ulega dezintegracji, 'filcuje' sie i pecznieje. Przy rozprezaniu mogla rozeprzecz przestrzen i blokowac gwint. A jak przy okazji wda sie jeszcze jakas korozja, to narty.

Swoja droga - 5 godzin to i tak nie tragedia. Sa ludzie, ktorzy sie z tym mecza po pare
  • Odpowiedz
@nsfw: Jeden mechanik, swojego czasu, pokazywal mi swoje rozwiazanie. Zrobil sobie dlugi klucz do filtra, z lancuchem, a la, te zwykle lancuchowe klucze, z tym, ze przerobil go tak, ze lancuch ma takie zeby/kolce. Kiedy go zaciska, wbijaja sie w obudowe filtra na calym jego obwodzie. I nie ma bata, zeby nie ruszylo.

Ponoc ludzie przerabiaaja tez standardowe klucze lancuchowe, przy uzyciu lancucha od pily. Kilka ruchow, az zeby zdaza sie
  • Odpowiedz
@mysliszonichazmasz: No ja właśnie łańcuchowym próbowałem, to tylko się filtr pozginał ;)
Problem tam właśnie taki, że w momencie gdy Ci klucz zaczyna łapać, to już nie masz miejsca, żeby nim kręcić.
Ale pomysł z łańcuchem od piły wydaje się być dobry, może kiedyś skorzystam, dzięki :)
  • Odpowiedz
@kemping: robiłem wymianę oleju kiedyś na tam przewozie, nalali mi z 2cm ponad max na bagnecie... Musiałem pojechać spuszczać gdzie indziej. Resztę rzeczy wykonali ok tylko niesmak pozostał ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz