Wpis z mikrobloga

Cześć, mam problem z zamkiem w Passacie B5, ale problem rozciąga się generalnie na całą grupę #vag
Od jakiegoś czasu nie działało mi podświetlenie w samochodzie po otwarciu drzwi kierowcy, losowo potrafiły też nie działać zamki. Postanowiłem rozebrać zamek kierowcy, przelutowałem wszystkie styki, okazało się, że utlenił się kabelek z przełącznika odpowiedzialnego za czujnik otwarcia drzwi.
Wszystko poskładałem i początkowo działało, tylko po to, żeby teraz nie było możliwości otwarcia drzwi kierowcy. Słychać mechanizm zamka, ale nic się nie dzieje. Kiedy zamek miałem jeszcze otwarty, to poprosiłem znajomego elektronika, żeby sprawdził czy wszyskie przełączniki działają, wszystkie były w porządku).

Teraz mam dość duży problem, bo nie jestem w stanie otworzyć drzwi kierowcy, pozostałe drzwi działają bez zarzutu. Wiem też, że nie będę w stanie wyjąć blachy z drzwi przy zamkniętych drzwiach, jest to po prostu niemożliwe, tym bardziej, że zamek jest połączony z blachą. Jakieś pomysły?

#mechanikasamochodowa #motoryzacja #passat
  • 20
@Matril: Kabel który był przerwany, częściowo wycięty i wlutowany nowy, a całość znalazła się w termokurczce. No i akurat ten mikroprzełącznik odpowiada wyłącznie za czujnik otwartych drzwi, a nie za ich otwieranie i zamykanie.
@Kreation: podłącz się pod OBD i skasuj błąd centralnego zamka - serio mówię.
To samo miałem w Octavii I. Drzwi zamknięte całkowicie, miejsca na kluczyk nie było, bo to prawa strona.
Po skasowaniu błędu raz się otworzyły i to wystarczyło żeby siłownik wymontować i dać w to miejsce inny.
@Kreation: w B5 najczęściej gniją przewody w progu. Jak miałem do czynienia z ~200 egzemplarzami B5, to tylko w jednym centralny działał jak powinien.

Drzwi są zaryglowane? Jeśli nie, a pomimo tego nie mozesz ich otworzyć to spróbuj ciągnąć za klamkę zewnętrzną jednocześnie uderzając w poszycie drzwi pod nią. Jak nie pomoże, to szyba w dół i to samo tylko z klamką wewnętrzną. Problem nie leży w elektryce.
@Kreation nie. Moduł komfortu w passacie jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy w takim plastikowym pudle. Przelutowanie polega na wycięciu zgnitrgo kawalka kabla i wstawieniu innego. Sprawdź bezpieczniki wszystjie.
@Kreation tak. Odepnij akumulator, odepnij wtyczke fotela,zdejmij plastiki na szynach przy podłodze (łatwo połamać) tą listwe przy progu bodajże, a dalej nie pamiętam co jeszcze było, ale to nie jest jakoś mega skomplikowane. Moduł będzie w takim plastikowym pudełku na zatrzaski.
@Kreation nie chodzi o sam moduł a o kable które od niego wychodzą i idą w kierunku progu/ściany grodziowej. Moduł i tak ciężko ocenić na oko. Miałem 3 razy takie coś w pasacie i za każdym razem kable były. Możesz jeszcze bezpieczniki sprawdzić, o ile tego nie robiłeś.
@Kreation szczerze mówiąc to nie pamiętam, jeśli wygląda żle to przelutuj poprostu.Możesz spróbować zdjąć boczek i tą blache w drzwiach i ręcznie drzwi otworzyć. Jak mi nie działał centralny, to mogłem normalnie kluczem otwierać.