Wpis z mikrobloga

Środkowy człon Falcona Heavy (B1033) w oczekiwaniu na pierwsze odpalenie silników w McGregor (ʘʘ)

Test statyczny do misji z satelitą NROL-76 zaplanowany na 25 kwietnia a start na 30 kwietnia o godzinie 13:00 czasu polskiego z lądowaniem na LZ-1

Dodatkowo wczoraj dotarł na Cape Canaveral pierwszy stopień rakiety Falcon 9 (B1035) do misji CRS-11, która jest zaplanowana na 31 maja. Oznacza to, że na miejscu są już trzy Falcony do trzech najbliższych misji.

#spacex
Pobierz
źródło: comment_XA5XbkHgP22GX3YdP8wM5aqjl93sLrOF.jpg
  • 28
@jaywalker: O jakim teście mówisz? Falcona Heavy? Obecnie wszystkie trzy pierwsze stopnie są transportowane do McGregor gdzie przechodzą serie testów w tym próbne odpalenie silników na stanowisku testowym. Z tego co wiem to jeden boczny (ten sam Falcon, który brał udział w misji z satelitą Thaicom-8 i wylądował na OCISLY) i właśnie środkowy człon są już na miejscu.
@tfuj_pszyjaciel: SpaceX dalej celuje w jeden start co dwa tygodnie w tym roku. Opóźnienie startu startu satelity NROL-76 wynika z tego, że jest to pierwszy taki ładunek wynoszony przez SpaceX. Satelita ten należy do amerykańskiej agencji wywiadowczej i tylko ograniczona ilość pracowników SpaceX może przy nim pracować. Dodatkowo trzeba spełnić dużo różnych wymagań, które nie są potrzebne podczas normalnych startów.
Hej tutaj jest lista skrótów, które pojawiły się do tej pory w tym wpisie i jego komentarzach.

LZ-1 - Landing Zone 1, Cape Canaveral (see LC-13)
Thaicom-8 - 2016-05-27|F9-025 Full Thrust, GTO comsat; ASDS landing
OCISLY - Of Course I Still Love You (Marmac 304) – “Oczywiście, że wciąż cię kocham” – Pseudonim barki ustawianej na Atlantyku, służącej jako lądowisko dla pierwszego stopnia rakiety. Następca JRTI.

Jestem botem

@OCISLY: Czy mi się wydaje czy są tam już wszystkie modyfikacje jakie będzie mieć block 5. Najciekawsze są te rury z zewnątrz które idą do górnych części zbiorników i do silników manewrowych. Widać że modyfikacja jest nowa bo zakrywa napis SpaceX. Na 70 % są to rury od silnika które mają zwiększać ciśnienie zamiast COPV. Może jest to też element pętli cyrkulacyjnej która chłodzi niektóre elementy paliwem podczas wejścia w atmosferę.