Wpis z mikrobloga

@Ings: Photoshop, Illustrator, InDesign - to podstawa. Jak znasz jeszcze coś 3d (Cinema, 3DMax albo choćby Blender) to tym lepiej. No i podstawowa wiedza z Corela też może ci się przydać, choćby po to, żeby móc eksportować "dzieła" w nim zrobione do pakietu Adobe ;) Teraz popularne stają się też Affinity Photo i Designer - oba mają praktycznie identyczne skróty klawiszowe jak odpowiednio PS czy Ilek więc tym łatwiej je opanować.
@Ings: Ja się czasami grafiką bawię i znam: Illustrator, Photoshop, Indesign, Corel Draw, Corel Photopaint, Freehand, Affinity Photo/Designer, Inkscape, Blender, Meshmixer, Meshlab, Substance Painter, Krita, MS Paint ;) do tego pakiet Office i Libre Office ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak znasz jeszcze coś 3d (Cinema, 3DMax albo choćby Blender) to tym lepiej.


@xandra: Blendera, chwile sie uczyłem, ale przestalem bo doszedlem do wniosku, ze musiałbym tylko nad tym siedziec, zeby być w tym dobry, a są tez inne rzeczy. A do czego moglaby sie przydac taka znajmosc blendera, jesli nie pracowałbym w firmie zajmującej sie 3D?
Jakie programy powinien znać grafk? Wiadome, ze corel lub illustrator i photoshop, ale czy coś jeszcze?


@Ings: Wszyscy Ci odpowiedzieli #!$%@?.

Zależy jakim grafikiem, bo grafików jest pełno.

To jak przy mechanice samochodowej ładować typa od silników, blacharza, lakiernika i elektryka do jednego pudła "pan od samochodów" :)
To czekam, chętnie zmierzę się z kolegą wiedzą praktyczną.

@xandra:

Wołam też zainteresowanego:
@Ings:

Więc tak, przede wszystkim to kolega (lub koleżanka) powinien otrzymać pytanie - jakim grafikiem.
Czy to ma być grafika artystyczna czy użytkowa.

Jeśli użytkowa to czy wolałby projektować stronki, wizytówki, plakaty, projekty czasopism., jakieś ilustracje wektorowe czy to stillek czy do animacji, czy składać magazyny.

Jak artystycznato czy w grach, filmie, reklamach czy może coś
@loczyn: Nie potrafie sie określić :/ Wolałbym chyba pojsc w strone grafiki użytkowej(identyfikacja wizualna,plakaty itp.) ale nie jestem pewien. W 3D pewnie dobra kasa jest. Zastanawiam sie tez, czy gdybym np. dalej troche szkolił sie w blenderze, to czy to byłby dodatkowy atut szukając pracy jako grafik 2d, czy to byłaby czas stracony? Bo wątpie, abym na tyle dobrze ogarnął 3d, aby moc pracować w tej branży.

Jak dotąd po trochu
@loczyn: Dobry grafik, powinien znać każdy z w/w programów. Tak też zwykle bywa, że może nie perfect, ale przynajmniej perfect Adobe. Zależnie od specjalizacji, która w cholerę odchodzi w pamięć, powinien znać InDesigna do DTP i Ilka czy Peesa do stron. Dobry grafik, technicznie powinien znać programy które wymieniłam, ja kiedyś celowałam w DTP, teraz mi wsio rawno, a i bootstrapem się nie brzydzę. A Cinemę4d znam... od hmm 15 lat?
Dobry grafik, powinien znać każdy z w/w programów. Tak też zwykle bywa, że może nie perfect, ale przynajmniej perfect Adobe. Zależnie od specjalizacji, która w cholerę odchodzi w pamięć, powinien znać InDesigna do DTP i Ilka czy Peesa do stron. Dobry grafik, technicznie powinien znać programy które wymieniłam, ja kiedyś celowałam w DTP, teraz mi wsio rawno, a i bootstrapem się nie brzydzę. A Cinemę4d znam... od hmm 15 lat? Także drogi
Zastanawiam sie tez, czy gdybym np. dalej troche szkolił sie w blenderze, to czy to byłby dodatkowy atut szukając pracy jako grafik 2d, czy to byłaby czas stracony? Bo wątpie, abym na tyle dobrze ogarnął 3d, aby moc pracować w tej branży.


@Ings: Jeśli chcesz iść w 2D to olej blendera póki co. Zmarnujesz czas.

Jak dotąd po trochu uczyłem sie: adobe flasha, indesigna, premiera i blendera, a bardziej: corela i
@loczyn: Ja po prostu tak zarabiam na chleb drogi mirku. A gdy przyszło importować pewien folder w xml z tabelkami to niestety musiałam pisać do pana który opisywał InDesigna i udało się ;) Ale to nie twoje progi kolego. Więc nie ucz mnie co trzeba umieć a co można się nauczyć ;)
Do wizualizacji czegos co dotyczyło DTP?


@Ings: Rzadko się z tego korzysta, lepiej poprosić kogoś zamiast uczyć się setnego programu.
Chociaż fakt faktem, że Cinema to najlepszy wybór dla ludzi którzy będą korzystać z 3D z doskoku, bo łatwo ją opanować.
@xandra: @loczyn: Obiło mi sie o oczy, ze Cinema jest najłatwiejsza z profesjonalnych programow do 3D. A co do wizualizacji na kubkach, to nie wystarczyłby do tego zwykły mockup?
Plusem blendera jest jeszcze to, ze jest darmowy, zawsze sobie mozna sobie go w robocie zainstalowac, jak zajdzie potrzeba
@xandra: @loczyn: kłócicie się jak dzieci xD
grafika jest na tyle uniwersalna, że jak komuś wygodnie to i w excellu wykona mattepaint, albo w programie do modelowania inżynierskiego logotyp... workflow zależy całkowicie od grafika, bądź firmy, to praca zorientowana na zadania i efekty, a nie koniecznie sposób ich wykonania. Liczy się przede wszystkim efekt, a nie to jak i w czym pracujecie...

@Ings pytał na tyle ogólnie, że jak podejrzewam
@Gil-Galad:

wybacz, ale nie widzę w czym problem żeby zrobić to lepiej w PSie,

W czasach gdy to robiłam PS nie wspierał 3d, CS4 to była wtedy nowość. Dziś cóż, pewnie by się dało. Ale wierz mi robiłam też mnóstwo innych wizualizacji, a to był przykład pierwszy z lepszych jakie znalazłam na dysku. I tak, znam Cinemę, Adobe i jeszcze parę programów, choć teraz w sumie 3d już nie używam, chyba,
@Gil-Galad: Serio sugerujesz komus uczenia sie kilku dzialek na raz?
Raster, wektor, 3d?
Jeszcze InDesign, serio?

A typ okreslic sie musi okreslic chociaz wstepnie. Zalezy mu na pracy pewnie, wiec jak sie rozmieni na drobne to ja znajdzie za 10 lat.
To co wybierze teraz nie determinuje jego zycia, ale bedzie mu latwiej jak sie sprofiluje.
Sugerowanie uczenia sie Maxa i InDesigna w tym samym momencie to tylko marnowanie czasu OPa
@Gil-Galad: Jeszcze co do jednego bym sie zgodzil. Chyba warto mniej wiecej znac Photoshopa, bo to program na tyle popularny, ze jest duza szansa ze sie przyda w pracy.
Niemniej znam kilku grafikow ktorzy nie sa za pan brat z Szopem i pracuja, zyja, maja sie dobrze :)