Wpis z mikrobloga

@Ings: Photoshop, Illustrator, InDesign - to podstawa. Jak znasz jeszcze coś 3d (Cinema, 3DMax albo choćby Blender) to tym lepiej. No i podstawowa wiedza z Corela też może ci się przydać, choćby po to, żeby móc eksportować "dzieła" w nim zrobione do pakietu Adobe ;) Teraz popularne stają się też Affinity Photo i Designer - oba mają praktycznie identyczne skróty klawiszowe jak odpowiednio PS czy Ilek więc tym łatwiej je opanować.
@Ings: Ja się czasami grafiką bawię i znam: Illustrator, Photoshop, Indesign, Corel Draw, Corel Photopaint, Freehand, Affinity Photo/Designer, Inkscape, Blender, Meshmixer, Meshlab, Substance Painter, Krita, MS Paint ;) do tego pakiet Office i Libre Office ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak znasz jeszcze coś 3d (Cinema, 3DMax albo choćby Blender) to tym lepiej.


@xandra: Blendera, chwile sie uczyłem, ale przestalem bo doszedlem do wniosku, ze musiałbym tylko nad tym siedziec, zeby być w tym dobry, a są tez inne rzeczy. A do czego moglaby sie przydac taka znajmosc blendera, jesli nie pracowałbym w firmie zajmującej sie 3D?
Jakie programy powinien znać grafk? Wiadome, ze corel lub illustrator i photoshop, ale czy coś jeszcze?


@Ings: Wszyscy Ci odpowiedzieli #!$%@?.

Zależy jakim grafikiem, bo grafików jest pełno.

To jak przy mechanice samochodowej ładować typa od silników, blacharza, lakiernika i elektryka do jednego pudła "pan od samochodów" :)
To czekam, chętnie zmierzę się z kolegą wiedzą praktyczną.

@xandra:

Wołam też zainteresowanego:
@Ings:

Więc tak, przede wszystkim to kolega (lub koleżanka) powinien otrzymać pytanie - jakim grafikiem.
Czy to ma być grafika artystyczna czy użytkowa.

Jeśli użytkowa to czy wolałby projektować stronki, wizytówki, plakaty, projekty czasopism., jakieś ilustracje wektorowe czy to stillek czy do animacji, czy składać magazyny.

Jak artystycznato czy w grach, filmie, reklamach czy może coś
@loczyn: Nie potrafie sie określić :/ Wolałbym chyba pojsc w strone grafiki użytkowej(identyfikacja wizualna,plakaty itp.) ale nie jestem pewien. W 3D pewnie dobra kasa jest. Zastanawiam sie tez, czy gdybym np. dalej troche szkolił sie w blenderze, to czy to byłby dodatkowy atut szukając pracy jako grafik 2d, czy to byłaby czas stracony? Bo wątpie, abym na tyle dobrze ogarnął 3d, aby moc pracować w tej branży.

Jak dotąd po trochu
@loczyn: Dobry grafik, powinien znać każdy z w/w programów. Tak też zwykle bywa, że może nie perfect, ale przynajmniej perfect Adobe. Zależnie od specjalizacji, która w cholerę odchodzi w pamięć, powinien znać InDesigna do DTP i Ilka czy Peesa do stron. Dobry grafik, technicznie powinien znać programy które wymieniłam, ja kiedyś celowałam w DTP, teraz mi wsio rawno, a i bootstrapem się nie brzydzę. A Cinemę4d znam... od hmm 15 lat?