Wpis z mikrobloga

Kontynuując ten wpis: http://www.wykop.pl/wpis/22458459/wspanialy-serwis-regenersis-to-jest-po-prostu-jaka/

Tablet wrócił do sklepu, oczywiście nienaprawiony.
Jeszcze po niego nie pojechałem, jednak na infolinii konsultant powiedział mi, że serwis stwierdził 100% sprawność sprzętu, a zgłaszane plamki mieszczą się w normach producenta (co?). Szukałem na stronie Lenovo czegoś na temat dopuszczalnych defektów matrycy w tabletach, ale jeden jedyny link nie działał. Nie chce mi się wierzyć, że dwie, białe plamki, wielkości (z pamięci) jakoś 1/2-3/4 milimetra, są okej w sprzęcie sprzedawanym jako flagowy. To nie są badpixele, hot pixele itd. To jest jakby coś weszło pod matrycę, ale reaguje na intensywość podświetlenia.

Co mam teraz mirki zrobić, aby wyjść na tym jak najlepiej? Tablet reklamowany dwa razy jako gwarancja producenta. Rękojma teraz?

#regenersis #prawo #gwarancja #lenovo #android

Wołam @0czykobry , bo byłeś zainteresowany wcześnej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Mortemek: Jak minęły już dwa lata to nie masz rękojmii.

Po prostu mówisz, że towar jest wadliwy, chcesz skorzystać z rękojmii i chcesz żeby sklep naprawił/wymienił albo że chcesz zwrócić. Masz na to dwa lata od dnia otrzymania towaru. W pierwszym roku istnieje domniemanie, że wada istniała od momentu zakupu. Później ciężar udowodnienia wady przechodzi na kupującego.
  • Odpowiedz
@Mortemek: U mnie napisali że naprawia tablet odpłatnie gdyż skończyla się już gwarancja. Ale ponownie wysłałem im link do aukcj na której kupiłem tablet i fakture i później napisali że jednak naprawia tablet w ramach gwarancji. U mnie problemy wynikały chyba z tego że oddałem tablet tydzień przed końcem gwarancji i początkowo chcieli się wykręcić ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja całe szczęście mam już naprawiony, uznali
  • Odpowiedz
@KaznodziejaNowejEry: Ale, tablet oddany przed upływem gwarancji, więc pobyt w serwisie wydłuża gwarancję. W przypadku rękojmi to nie działa? Przecież to nie ja trzymałem dwa miesiące tablet w serwisie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@KaznodziejaNowejEry:

Z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie ulega zawieszeniu termin do wykonywania uprawnień ramach rękojmi w stosunku do tej rzeczy. Dzięki temu w przypadku nieskutecznej naprawy lub wymiany w ramach gwarancji upływa czasu nie pozbawi kupującego możliwości korzystania z rękojmi, nawet w stosunku do tej samej wady.


Chyba jednak rękojma zadziała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@KaznodziejaNowejEry: K---a, Mireczku, sorki, że Cię jeszcze raz zawołam, ale wydajesz się być jedynym, który może pomóc.Tablet oczywiście nienaprawiony, dostałem odpowiedź, że ilość "wadliwych pikseli" mieści się w normie, która nawet została załączona. No super, ale zgłaszana przeze mnie usterka nie jest wadliwym pikselem, a przebiciem podświetlania matrycy, co wygląda jak dwie, o nieregularnym kształcie kropki. Rzecz jasna, obraz w tym miejscu wyświetla się poprawnie.

I co dalej, pozostałe usterki
  • Odpowiedz
@Mortemek: Można pisać odwołanie od decyzji wykazując, co szwankuje w sprzęcie. Ogólnie to reklamacje zawsze się odrzuca, jak ktoś nie napisze odwołania to znaczy ze mu aż tak nie zależy. Ale z tymi terminami to jest krucho. Możesz próbować, to nic nie kosztuje.
  • Odpowiedz