Wpis z mikrobloga

@a665321: Wydaje mi się, że bezpieczniej byłoby na czołówkę z autem. Drugie auto w odróżnieniu od ściany ma przynajmniej jakąś strefę zgniotu, więc może przy niewielkich prędkościach doszłoby do wytłumienia siły uderzenia.
  • Odpowiedz
  • 57
@a665321 jeżeli z identyczną prędkością to nigdy bym w niego nie uderzył. Prędkość to wektor czyli jechałby w tym samym kierunku po tej samej prostej z tą samą wartością prędkości.
  • Odpowiedz
jeżeli z identyczną prędkością to nigdy bym w niego nie uderzył. Prędkość to wektor czyli jechałby w tym samym kierunku po tej samej prostej z tą samą wartością prędkości.


@novaq: jednak wikipedii może być to też:

skalarna wielkość oznaczająca przebytą drogę w jednostce czasu


więc skoro zaznaczyłem zdarzenie czołowe w tym wypadku będzie to ta definicja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@a665321: dobre pytanie na guwnoburzę. Przypomniało mi się jak kiedyś tłumaczyłem to szwagrowi i nawet argument z symetrią go nie przekonał od razu. No ale samochody nie są idealnie symetryczne więc może uderzenie w ścianę być troszkę gorsze nawet
  • Odpowiedz
@a665321: Nie napisałeś, że te drugi samochód ma przeciwny zwrot do naszego. Teoretycznie bez różnicy, ale jednak przy zderzeniu samochodów dochodzą różne inne składowe, związane z konstrukcją samochodu. Najlepiej w równą ścianę, bo ona jednolicie pochłonie energię i strefa zgniotu w samochodzie zadziała poprawnie.
  • Odpowiedz
@a665321: Wiesz, ściana to ściana, myślę, że przy 50 km/h, samochód pozwoli mi na wyjście z tego bez większych obrażeń. Jednocześnie wydaje mi się , że przy prędkości 60 km/h takie zatrzymanie do 0 w niecałą sekundę, może zrobić większe zniszczenia, niż uderzenie w samochód, który jedzie z taką samą prędkością. Oczywiście mogę się mylić, ponieważ nie znam ścian ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@stassma: Nie napisałem, ale ponieważ jest to zdarzenie czołowe to jest to oczywiste ;) jednocześnie zauważę że czysto teoretycznie rozważamy zdarzenie idealnie symetrycznie (tak samo jak czysto teoretycznie ściana jest nieruchoma, @HenryMorgan: i.e nawet jeśli w nią walnąć atomówką to nawet nie drgnie)
  • Odpowiedz
@stassma: masz rację że wszystko zależy od budowy samochodu. Napisałem że w ścianę gorzej bo wydaje mi się że każda asymetria prawo-lewo będzie (jeśli jest mała i prędkości są małe) działać na plus. A nawet jeśli to w pełni symetryczny bolid formuły 1 to uderzenie w szorstką ścianę będzie się różnić od uderzenia idealnie prostopadle w "lustrzany" samochód. To drugie będzie odpowiadać uderzeniu w idealnie gładką ścianę.
No ale w praktyce
  • Odpowiedz