Wpis z mikrobloga

Mieszkam w #holandia i szukam małego samochodu w dobrym stanie do 1000 €.

Chciałabym coś kupić na miejscu, na blachach NL, ale nie wiem z jakimi kosztami będzie się to wiązało, jakie są procedury i czy nie lepiej kupić w Polsce i wziąć ojca na współwłaściciela. Generalnie to jestem laikiem w 100% ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Miał ktoś z tym styczność i mógłby coś doradzić?

Dodam, że mam 23 lata, nigdy nie byłam właścicielem pojazdu.

#emigracja #wiatraki
  • 14
  • Odpowiedz
@Naturalnie_Piekna:

Oferty samochodów najwygodniej jest wstępnie poszukać w internecie na stronach typu autoscout24, gaspedaal lub maarktplaats. Komisy są na ogół akredytowane przez urząd RDW i na miejscu można wypełnić wstępne dokumenty a reszta zostanie dosłana pocztą.

Trzeba opłacać:
1. Podatek drogowy - zwykle kwartalnie, jest on zależny od rodzaju paliwa, wagi auta i wybranej prowincji. Tu możesz obliczyć https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/
2. Ubezpieczenie - zależy od większej liczby czynników, można policzyć na stronach
  • Odpowiedz
czy nie lepiej kupić w Polsce i wziąć ojca na współwłaściciela


@Naturalnie_Piekna: Jak cię capnie douane, to policzą ci podatek wstecz, więc raczej nie warto. Jeżeli nie masz meldunku to jeszcze czasami można się wykręcić, ale jeżeli masz zarejestrowany adres to "no tak średnio bym powiedział".

nie wiem z jakimi kosztami będzie się to wiązało


Ubezpieczenie za małe auto bez żadnych zniżek w Twoim wieku to tak pewnie około 40E, możesz
  • Odpowiedz
prawda to, że polskie prawko będę musiała wtedy wymienić na holenderskie?

@Naturalnie_Piekna: nie. Jeżeli będziesz dalej mieszkać w Holandii to gdy skończy ci się termin ważności obecnego prawa jazdy to dopiero wtedy masz obowiązek. Jednak z tego co wiem nawet jeżeli tego zrobisz, to puszczają płazem z tego co wiem ;)

jest możliwość kupna samochodu bez meldunku?

Nie ma. Chyba, że znajdziesz kogoś życzliwego, kto zarejestruje na siebie Twoje auto...
  • Odpowiedz