Wpis z mikrobloga

Mirki, jest taka możliwość (nie poprzez team-viewera), aby zdalnie umożliwić komuś grę na naszym PC? Kolega nie jest #pcmasterrace (konsoli też nie ma na szczęście), a chciałby przejść #wiedzmin3. Kompa mu nie dam, ale odpaliłbym sobie w tle W3, a on by grał na swoim leciwym laptopie. Jest takie coś możliwe?

Słyszałem trochę o streamingu zdalnym (firmy, które tak udostępniają), a user-to-user?

#gry #komputery
  • 23
@Atexor: W ten sposób będzie ciężko jak nie masz dobrego neta... i w sumie on też lepiej, żeby miał dobry internet. Bardziej poleciłbym serwis typu liquidsky.tv, gdzie uruchamiasz grę w dedykowanym środowisku i płacisz za czas jaki maszyna jest uruchomiona.
@Atexor: za duże latency, dlatego cloud gaming nie wypalił parę lat temu. Poza tym kompresja video, zużywanie 3gb transferu na godzinę średnio.
Generalnie to wciąż możliwe, ale w tym momencie na granie w chmurze wszystkie patenty i serwisy kupiło sony, żeby móc się tym bawić. W tym momencie jak widać VR jest na topie, a cloud gaming to taki joker, który wyciągnięty w złym momencie zamiast asa okaże się dwójką.
@kamillus: 120mbps, więc ew. stream w HD (czy 1080p z mniejszym bitrate np. 5000) by starczył z teoretycznego punktu widzenia.
@JamesMoriarty: właśnie po co płacić zewnętrznym firmom. Mi tam PC się nie spoci, kumpel najwyżej mi piwo postawi( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dzięki za nazwy programów :)
@dzeksondzekson: nom, słyszałem. Średnio się przyjął jak 3d u Nvidii, albo x lat temu vr... jako ciekawostka. Dopiero teraz się to odpala, gdy jest sensowne gpu zdolne to pociągnąć.

Latencja jest problemem - fakt, ale po tym jak widziałem jak odpalił Wiedźmina 3 na swoim laptopie (podkręciłem mu gpu i poprzestawiałem parę rzeczy, nic nie dało), to nawet jakby miał 3s delay względem sterowania, to byłby zadowolony.
@kamillus: wiem, wiem.

Tak, upc. 1.25mb/s uploadu dokładnie. Przez chyba 6 lat siedziałem na Netii z 0.5mb/s uploadu (net 4mb), więc wiem co można na takim necie, a co nie. A tu jeszcze 2,5x większa przepustowość.
@kamillus: upload w megabajtach, nie megabitach. Już podzieliłem przez 10mbps na 8.

Na słabszym necie kiedyś strumieniowałem z gry, czy przez team-viewer w wysokiej jakości więc może tak źle nie będzie. Na razie tylko chcę wiedzieć, czy są narzędzia do tego.
@Atexor: Wiedźmin 3 ma ogromne wymagania, mi ledwo dwójka na starym i3, 8gb ramu i grafiką 630m chodziła, trójka to był pokaz slajdów.

Co do komercyjnego użytku trzeba zastanowić się gdzie cloud gaming miałby realne zastosowanie. Stąd też kupiło go sony, bo to możliwość portowania starszych tytułów w chmurze np z ps3 i starszych do nowych konsol.
Bo samo korzystanie z serwisu na zasadzie - lepszy komputer odpali grę a ja
@Atexor: Spokojnie - ja rozróżniam megabity od megabajtów, ale UPC120 to 10Mbps. I to jest za mało, tak samo jak i 20Mbps. Obraz statyczny prześlesz, ale ruchomy to będzie poniżej 2fps. Wiem, bo splashtop służy mi właśnie do tego (sterowanie postaciami w MMO) i takie są efekty. W porywach jak mało się zmienia (nie obracam postaci) skacze do ~5fps. Niegrywalne poza wystawieniem jakiś rzeczy na aukcjach.
TV nie dawał rady w
@kamillus: a to nie jest wina PC? Jakoś cięzko mi to sobie wyobrazić, zwłaszcza że już zdarzyło mi się streamować Counter-strike, czy teamviewera i nie było jakichś większych lagów. Może to nie było jakoś super zasobochłonne, ale jednak.
Po prostu... miałem neta 15 Mbps i pozwalał mi spokojnie oglądać w fullhd. Więc jak teraz mam neta z uploadem 10Mbps, to czemu nie pozwalałby na jakość HD nawet w mniejszym bitrate? Dodatkowo
@Atexor: To nie jest gra na stare laptopy po prostu, za duży tam jest świat gry i ilość detali, co oczywiście jest plusem ale nie da się tego tak zoptymalizować jak np pod konsole. Tzn wiadomo, patrząc po GTA V wszystko się da, bo mi ta gra w 20 fpsach działała z rzadkimi spadkami (sam nie wiem jakim cudem), ale logiczne, że ekipa CDP RED i tak miała sporo roboty w
@kamillus: chore to trochę. Czekam na google fiber w Polsce ( )
A 1080 jaki? Ja mam Strixa. Mega cichy, ale jak na manuala dałem wentylatory na 100%, to myślałem że mam pod biurkiem drona.

@dzeksondzekson: To tak. Dlatego mało jest gier w otwartym światem o wykokszonej grafice, bo ciężko to zoptymalizować. Wszędzie pchać occlusion cullingi i inne optymalizatory to kupa roboty. Z GTA V
msi gaming x, ale teraz będę zmieniać na chyba strixa 1080ti. Muszę się jeszcze dowiedzieć jak tam sprawa z ledami będzie wyglądać, bo te w msi mnie #!$%@?ą - domyślnie są włączone i trzeba softem wyłączać. Czyli jak odpalam linuxa bez softu to mi #!$%@? świeci na ryj logo msi
@Atexor: Myślę że rockstar wziął do serca sobie premierę GTA IV które było praktycznie niegrywalne przez kiepską optymalizację na PC na początku, dlatego poświęcili wystarczająco na to czasu i energii, przez co GTA V przesunęło swoją PC premierę o jakieś pół roku, ale Rockstar może sobie na coś takiego pozwolić bo ich produkt praktycznie nie ma konkurencji, umówmy się nie ma gry która ma jakikolwiek podjazd do serii GTA w swojej
@kamillus: jest sens z 1080 na ti? Sprzedać się nie opłaca (kto by kupił), oddać raczej też nie można. Pal licho, że na strixa wydałem więcej niż teraz jest 1080Ti...

@dzeksondzekson: po prostu konsole służyły za beta-testy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ubisoft obiecał Assasin's Creeda jako trylogię. A teraz robi odgrzewane kotlety. Optymalizacja? Unity otrzymało status Bugity. Watch Dogs? Super extra grafika na trailerach, a wyszło
zależy czego oczekujesz - jeśli wzrost będzie te 35% to mi warto, bo ja gram w 1440p. Kolega z pracy bierze dwie sztuki do sli, bo go to jara. tego msi opylę za 2,5k albo dam dziewczynie, a strix ti to pewnie z 4,5k kosztować będzie. Budżet już zabezpieczony :P