Wpis z mikrobloga

Mirasy, chcę sprzedać motocykl dołożyć i kupić alfe 147 1.9 jtd tak do 12-13 tys. Wpadła mi w oko ta w pakiecie Ti https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-147-alfa-romeo-147-ti-1-9-jtd-16v-150km-5-drzwi-ID6yMF2p.html na co zwracać uwagę przy zakupie? Wiem że sam motor podobno bardzo wytrzymały jak na alfę i nie j---e się jak reszta. Myślałem jeszcze nad audi a3 1.6 poliftowe ale porządniejsze zaczynają się od 15 tys. dopiero więc odpada na mój budżet, a przedliftowe mi się wcale nie podobają.
#motoryzacja #alfaholicy #alfaromeo
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bigger: Jest awaryjna jak każde inne auto, wszystko się psuje i taka jest kolej rzeczy. Nie wiem jakie są jeszcze alfy bo nie jestem jakimś wielkim fanem, ale wiem że ta jest jedną z bardziej udanych i wszyscy wokół polecają, i to nie właściciele alf. Chciałem Audi a3 1.6 (w gazie of kors) poliftową 2k4, ale jak napisałem porządniejsze zaczynają się dopiero od 15k. A4 też ładna ale zależy mi
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: Jest bardziej awaryjna. Jest mniej przemyslana. Do tego absurdalnie traci na wartosci. Jedna z bardziej udanych to ma jednostke napedowa. Zgoda (chociaz ja z tym silnikiem mialem niezle przygody i baaardzo madre glowy nad tym siedzialy).. Ale auto jest tak trwale jak jego najslabszy element. Jak zalezy na hatchu to polecam Ci podejrzec C4. Kupowac nie musisz przeciez. Design to subiektywna rzecz wiec pomine. W calej reszcie gniecie Alfe. Do tego ma super benzyny (C5 z 2.0 + lpg zrobilem kilkaset tysiecy kilometrow), nie traci na wartosci tak, jest lepiej wyposazony itd..

W tej kasie kupisz tez 407 juz (polecam bene wlasnie z gazem). To juz kawal auta i inna galaktyka jak 147.
Masz juz calkiem rozsadny budzet. Mozna by sie nad jakims mercem na przyklad zastanowic. Moze Civic VII? Chociaz fanem nie jestem.

Nawet jakies Ople by sie znalazly. Mam dosc dobre doswiadczenia z Vectra C poliftowa w benie 1.8 i
  • Odpowiedz
  • 1
@bigger
D--a, a nie awaryjna... Niby miałeś 159, czyli jeden z mniej awaryjnych modeli spośród wszystkich marek tego segmentu, a nadal piszesz o awaryjności.
Brak ergonomii? A czego się spodziewałeś? Alfa nigdy nie była ergonomiczna, ma być ergonomiczna tylko dla kierowcy w zakresie obsługi samochodu podczas jazdy.

Spadek wartości? Nie porównuj twinsmarka do JTDm, twinsmark jest o dobre 50% tańszy s zakupie.

C4 będzie na pewno lepsze w prowadzeniu jak 147,
  • Odpowiedz
  • 0
@Johny3 nawet dla kierowcy nie jest ergonomiczne.
Spadek wartości to mierzalny fakt.
C4 spokojnie w tym budżecie kupisz fajne.

Masz prawo mieć swoje zdanie. Ale z faktami bez sensu dyskutować. 2 lata latasz alfa 156. Super. A jakim innym doświadczeniem i porównaniem dysponujesz? No właśnie..
  • Odpowiedz
@bigger: No właśnie... nie wiesz jakim dysponuję, ale nie omieszkasz skomentować tego na podstawie domysłów...
C4 się sypie jak domy w Kambodży, powie ci to każdy właściciel, mało kto chce to naprawiać, a jeszcze mnie potrafi to dobrze zrobić.
407... elektryka to kupa większa niż w Alfach, na dodatek drogie w utrzymaniu + za duża masa jak na moce silników.
Opli nie będę nawet komentował, Alfy są trochę plastikowe, ale w Oplach to już przesadzili grubo.
Civic? Jeździłem VI, jedno z najgorszych na mojej liście, którymi
  • Odpowiedz
@Johny3: Piszesz takie bzdury,ze nawet nie wiem gdzie zaczac. Stad opadam z takiej dyskusji, bo rzeczowo jak widac z Toba sie nie da.

Spadek wartosci w przypadku Alfy (niezaleznie od wersji) i tak bedzie sporo wiekszy niz w przypadku C4. Mierzalne dane.
Tak samo jak awaryjnosc. Do tego ten konkretny egzemplarz to jakis ulep.

Skonczylem z
  • Odpowiedz
@bigger:
Daj jakieś argumenty, bo tylko potrafisz pisać minusy Alfy, a wychwalasz francuskie coś, które jest beznadziejne, na dodatek szukaj zadbanego w tym budżecie.
Ja minusy Alfy znam i je napisałem, bo po co się samemu, a przy okazji innych, oszukiwać.
Ale o brak ergonomii dla kierowcy to bym nawet nie pomyślał, chyba, że jesteś karłem lub masz 195+ cm, wtedy faktyczne może być słabo...
Cena 147 wcale szybko nie spada (przynajmniej teraz, kiedyś faktycznie leciały na łeb), 2 lata temu kiedy szukałem dla siebie, modele z ~2005 w 1.9 150 KM, kosztowały może 15 k zł.
Tylko nie pisz o modelach z twinsmarkiem albo zajechane sztuki, bo o szrot z logo Alfy nie trudno, więc większość na Allegro to takie złomy. Sprzedać Alfę jest tak samo trudno jak Francuzy z tego samego rocznika, Polacy
  • Odpowiedz
@hurin: No tu masz rację, diesla trzeba przegonić. Teraz tak z grubsza jak się zastanowię to patrzę na fabie II w gazie, dla mnie spoko opcja bo autko nawet ładne zgrabne małe i w gazie z silnikiem 1.4/1.6 będę jeździć jak na wodę. Ale pierw moto muszę sprzedać, jutro się zabieram za wystawianie.
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: w tym modelu można zmienić mechanizm różnicowy ze zwykłego na torsen Q2 (koszt ok 2,5 tys) polecam się zainteresować tematem tylko musisz mieć odpowiednią skrzynię. niestety nie pamiętam które skrzynie do tego pasowały.
  • Odpowiedz