Wpis z mikrobloga

benzyniak>diesel

Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna

A diesel, #!$%@?

Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki

A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej

W nienawiści do diesla tak zostałem wychowany

#motoryzacja #heheszki
  • 110
  • Odpowiedz
@Kumagoro: masz jakieś złe doświadczenie z dieslami.
Mój po wymianie rozrusznika który padł o dziwo latem pali na dotyk nawet przy -30 stopniach.
Ale niedługo sprzedaje swojego diesla bo przeprowadzam sie do dużego miasta i będę mało jeździł.
  • Odpowiedz
Najbardziej mnie #!$%@? #poznan - stoi na kapo sznurek aut na 3 pasach,i tylko słychać klek klek klek...Jakby jeszcze mieszczuchy jakieś trasy robily,a oni tylko ruszają się po mieście parę kilometrów..NO ALE DIZEL,BEDZIE PALIŁ MNIEJ,ZAOSZCZEDZE - tak mysli typowy poznaniak.Jak ja to mowie - dupe by sobie dał szkłem ogolic ;d
  • Odpowiedz
@DanielPlainview: poczytaj najpierw raporty porównawcze dotyczące DPFów i AdBlue, a potem pisz bzdury. Udowodniono, że samochody z wyciętym DPF owszem, mają gorsze wyniki, ale nadal mieszczą się w granicach norm spalin (co nie zmienia faktu, że oczywiście ta sadza wylatuje przez rurę wydechową, ale nadal - normy są spełnione). Sam DPF nic nie da i udowodnił to ostatnio VW ;) Niestety, ale im bardziej restrykcyjne normy, tym żywotność nowych jednostek będzie malała. Dowód? Na przestrzeni lat - ile prostych diesli, kopcących jak stare lokomotywy, ale pancernych, bo nie było EGR, DPF, Common Rail, się rozleciało tak, że ich naprawa była bezsensowna, a ile teraz, super-ekologicznych konstrukcji z milionami systemów, filtrów i #!$%@? wie czego jeszcze? A do tego są plany, by i benzyniaki miały DPFy, co praktycznie (przy gorszych konstrukcjach) uniemożliwi pokonywanie krótkich tras (oczywiście nie od razu - jak już filtr zacznie się zapychać).

Cytat z portalu Motor:

[...] test zadymienia spalin w aucie z usuniętym filtrem DPF i wynik (0,26 m-1) nawet nie zbliżył się do limitu określonego przepisami (maks. 1,5 m-1). Badanie zadymienia spalin nie jest w stanie wykazać braku filtra, gdyż obecnie obowiązujący limit (1,5 m-1) został ustanowiony dla wszystkich turbodiesli jeszcze zanim pojawiły się filtry cząstek
  • Odpowiedz
@Kumagoro: fajne jest elektrycznie podgrzewany nawiew (czy jakoś tak), mam to i z nawiewów grzeje zanim za bramę domu wyjadę, silnik sie nagrzewa dużo później ( ) Diesle były bardzo dobre zanim zajęli się nimi ekoterroryści i księgowi - filtry dpf,fap czy jak im tam dużo nie pomagają, więcej w sumie szkodzą (ale w praktyce nie taki diabeł straszny, przed zakupem obawiałem się dpf ale
  • Odpowiedz
@Kumagoro: 11 letni diesel here z turbiną. Do tego drugi to samo, ciut mniejszy, lat 15. Nigdy ŻADNEGO problemu i naprawdę żadnej różnicy między benzyną. Oba mają okresy gdzie jeżdżą tylko na krótkie dystanse. przebiegi 300 i 240k. Nigdy nic się nie działo złego. Chyba jednak wystarczy dbać o samochody. Aha i żaden nie jest niemiecki
  • Odpowiedz
@Kumagoro: Mój 20 letni diesel odpala przy -18*C po pierwszym grzaniu po jednym obrocie rozrusznika. Tylko rozrusznik czasem nie łapie przy takich temperaturach ale to kwestia zużycia części. Po regeneracji łapie zawsze.
Nie kopci, nie pierdzi, klekot ma specyficzny bo to japończyk.

I tak zmieniam na benzynę, bo trasy robię max 70km a tak to głównie po mieście i po prostu diesel się do tego nie sprawdza.
  • Odpowiedz
@jurny_juhas: jakie normy spełniają?
Bo polskie normy spalin są śmiesznie mało restrykcyjne.
Mała benzyna emituje 10 razy mniej pyłów pm2,5 niż diesel z wyciętym dpf.
Doskonale znam zasadę działania filtra dpf i gdy diesel jest używany zgodnie z przeznaczeniem to nie sprawia on problemów.
W miastach diesle maja znaczący udział w zanieczyszczeniu powietrza. W Warszawie odpowiadają za 55% pyłów pm10.
  • Odpowiedz
Zatrzymałeś się w czasach pierwszego passata w dieslu, czy jak?


@jurny_juhas: Każdy dizel ma webasto? No i sam fakt, że go masz informuje czytelnika, że bez niego ani rusz i o to właśnie chodzi opowi, że dizel taki właśnie jest - albo otrzepujesz auto z lodu albo masz webasto.
  • Odpowiedz
@3diX co myślisz o dieslu, który w 95% bedzie wykorzystywany do pokonywania trasy dom z garażem, praca zostawiony pod chmurką? 18km w jedną stronę, raczej bez korków?
  • Odpowiedz
@noyken: Mialbym dylemat szczerze powiedziawszy ale to chyba ze wzgledu na fakt ze bardzo lubie jezdzic dieslem ze wzgledu na jego moment. Gdyby nie to ze do pracy mam teraz bardzo blisko pewnie sprawilbym sobie jakiegos malego diesla nawet chocby po to zeby przekonac sie samemu jak wyglada codzienna eksploatacja, bo diesla jako wlasciciel jeszcze nie mialem.
  • Odpowiedz
@3diX właśnie wacham się w co wejść. Gdy miałem do pracy 4km i parkowanie przy mieszkaniu i w pracy na zewnątrz to tylko benzyna. Mimo że odchodzi się od diesla, to lubię ten delikatny klekot nowoczesnego diesla, i charakterystyke silnika, i moment, i chyba pójdę właśnie w to. Żona ma diesla od 5 lat, ale ona robi 40K rocznie (jestem tym facetem który potrafi przyznać, że jego baba lepiej jeździ :).
  • Odpowiedz