Wpis z mikrobloga

benzyniak>diesel

Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna

A diesel, #!$%@?

Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki

A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej

W nienawiści do diesla tak zostałem wychowany

#motoryzacja #heheszki
  • 110
  • Odpowiedz
Mam turbinę, nie czekam KILKU MINUT, tylko najwyżej 30-45 sekund (a jak masz turbo timer to nawet czekać nie musisz, bo silnik sam zgaśnie) po dojechaniu na miejsce, by turbina się schłodziła.


@jurny_juhas: w zasadzie nawet wystarczy przez ostatni odcinek kilkuset metrów jechać na niskich obrotach nie powodujących załączenia sprężarki, żeby się wystudziła. No chyba, że ktoś lubi pałować aż do turbodziury XD
  • Odpowiedz
@jack-lumberjack: słuszna uwaga. Ja już tak mam z przyzwyczajenia. Parkuję samochód, zbieram swoje rzeczy (plecak, wyciągam telefon z uchwytu, wyłączam słuchawkę, zbieram śmieci) i mija te 30 sekund. Dopiero wtedy gaszę silnik :) Taki nawyk.
  • Odpowiedz
@PanKracy582: Mam samochód od 6 miesięcy :) Chcę przy nim zrobić to, co muszę zrobić, a dopiero później zabierać się za wygody. Kupiłem zimowe opony (bo nie dostałem wcale), wymieniłem hamulce (tarcze i klocki), teraz rozrząd, muszę wymienić jeszcze tuleje na poliuretany (nie muszę, chcę :P) i dopiero będę brał się za Webasto, by na przyszłą zimę mieć ciepło w samochodzie i nagrzany silnik jeszcze zanim do niego wsiądę ;)
  • Odpowiedz
@Kumagoro żałuję, że kupiłem diesla... po zdaniu prawka chciałem kupić samochód. Większa część sumy miałem sam ale kilka tys dołożyli mi rodzice. Więc jak dołożyli to mieli coś do gadania. Kupiliśmy golfa 4 1.7 tdi 110 km wprost od niemca. Niemcowi zapłaciłem 6 tys zł. Za lawete 1000. No i opłaty i wyszło trochę ponad 8tys. Ale #!$%@? mac to co się działo potem..... jeb nagle przeplywka, jeb płyn hamulcowy się #!$%@?.
  • Odpowiedz
Mam golfa 3 prawilne 1.9 tdi i poza zimną kabiną innych problemów brak ;d Za to 2 razy w pracy pomagalem odpalić benzynowca. :D Diesele mają też inną zaletę jak jedziesz do rodziny na obiad z frytkami to paliwo masz za darmo ;d
  • Odpowiedz
@jurny_juhas: Dlatego póki rdza nas nie rozłaczy nie zmieniam auta a potem chyba będzie trzeba na benzyne z podtlenekiem gazotu przejsć ;d Tylko nie wiem jaką:< polecisz coś co mało pali , szybko jeździ, nie psuje się i ma tanie części do 10k ?
  • Odpowiedz
@toxarz: rower szosowy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

A serio - nie ma idealnego silnika. W każdym coś się posypie. Mam celikę z silnikiem benzynowym 1.6 i jak do tej pory wydmuchnęła tylko uszczelkę, bo chłodnica była dziurawa. Naprawa - 150 zł ( ͡º ͜ʖ͡º) Tylko to jest samochód z 1992 roku, ale niestety lubi sobie wypić. Około 9 litrów w mieście. Na
  • Odpowiedz
  • 6
@Kumagoro ja to jestem idiota, mam benzyniaka ale z turbosprężarka, więc niby dobrze bo benzyniak, ale źle bo muszę grzać, chłodzić i uważać na turbinę, co za życie...
( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@jurny_juhas: Faktem jest że wyolbrzymiam i dramatyzuję. Sam mam benzyniaka i nienawidzę tego chlejącego rzęcha. No ale cóż - benzyna nie jest tak solidna jak diesel.

Fajnie że nowe konstrukcje pozbyły się przywar. Może jednak warto wziąć pod uwagę jakiegoś dieselka porządnego...
  • Odpowiedz
Kupiliśmy golfa 4 1.7 tdi 110 km wprost od niemca. Niemcowi zapłaciłem 6 tys zł. Za lawete 1000. No i opłaty i wyszło trochę ponad 8tys. Ale #!$%@? mac to co się działo potem..... jeb nagle przeplywka


@viktorPL: A to nie jest 1.9 TDI czasem? ( ͡° ͜ʖ ͡°) No i trochę tani ten samochód, więc pewnie zajeżdżony (albo z ubogim wyposażeniem) i takie auto ma prawo
  • Odpowiedz
@kaczo: kaczo, zona jezdzi obwodnica do pracy co dzien, co rok robimy z 10 tys na sutostradach, myslalem ze problem DPF nas nie dotyczy a jednak wzial I padl...
uwazam ze to straszne dziadostwo ze stronty producentow ze nie daja kontrolki ktora by mowila ze tzreba wypalic DPF albo ze wypalanie jest w trakcie...zlodziejstwo I chamstwo..
  • Odpowiedz
@wykopowy_brukselek: w insignii jeśli włącza się samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby (nie świeci się dioda lecz w zużyciu paliwa pojawia się o tym informacja) to znaczy, że trwa wypalanie. Z drugiej strony zauważysz zwiększone obroty na jałowym. Faktycznie jeśli nie byłeś świadomy trwającego wypalania to wyłączanie silnika mogło ci zabić DPFa...
  • Odpowiedz
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem


@Kumagoro: A ja tam lubię ten dźwięk starego, wolnossącego diesla ( ͡° ͜ʖ ͡°) a poza tym to nowsze konstrukcje już tak bardzo nie klekoczą.
k.....1 - > Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jed...
  • Odpowiedz