Wpis z mikrobloga

Dobra Szanowne #mirkokoksy , okres noworocznych pytań od sezonowców już się chyba skończył, trochę odpoczęliście, to i ja bym chciał Was podręczyć o podstawy ( )

Nie jestem totalnym amatorem, na siłownię chodzę od jakiegoś 1,5 roku. Kiedyś potrafiłem bywać po 4 razy w tygodniu, ale od kiedy zacząłem trenować szermierkę chodzę dwa razy, czasem trzy. Mam raczej drobną budowę (ok. 173 cm wzrostu i z jakieś w porywach 60 kg wagi), ale z moim metabolizmem ektomorfika (wszyscy faceci w rodzinie tak mają...) te 2-3 kg które przez ten czas wbiłem, zdobycie jakiejkolwiek kondycji i lekkie odsuchoklatesowanie sylwetki uważam za mały, osobisty sukces.

Po co więc zawracam doopę? Otóż potrzebuję porady specjalistów, czyli Was, a jeśli nie samej porady, to porady gdzie uzyskać poradę. Być może Was zaskoczę - moim siłowniowym celem nie jest wbicie masy. Chciałbym przede wszystkim zwiększyć siłę, wytrzymałość, kondycję i zręczność, których potrzebuję do szermierki, a nie dmuchać sobie bicepsy w nieskończoność. Nie ukrywam, że moim idolem w tych kwestiach jest... Bruce Lee, chociaż sam nie wiem, na ile jego osiągi to mit, a na ile prawda i na ile jest to wykonalne chociaż w połowie dla szaraka jak ja ( ͡º ͜ʖ͡º) Jasne, ze ucieszyłbym się z jakiejś poprawy wyglądu, rozbudowy muskulatury, ale nie jest ona dla mnie celem samym w sobie.

No dobra, więc... jak zacząć? O ile systemy "na masę" mniej więcej merytorycznie ogarniam, to tutaj jestem już całkowicie zagubiony. Co robić, co zmienić, czego się wystrzegać chociażby z najbardziej prozaicznych rzeczy? Próbowałem kombinować coś z kalisteniką. Czy jeśli chodzi o dietę pod wyżej wymienione cele, warto kombinować coś samemu, a jeśli tak, to na jakich zasadach, czy lepiej zainwestować w jakiegoś dietetyka (mam słaby układ pokarmowy, więc cudactwa raczej odpadają).

Jeśli wszystko to co wyżej nie trzyma się kupy, ogólnie nie ma sensu i szkoda czasu, to wyprowadźcie mnie z błędu ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#mirkokoksy #silownia
  • 9