Wpis z mikrobloga

@Pan_kurczak: dziwne zadajesz pytanie, serio. Wiadomo że lepiej niz 1.9, wiadomo że warto iść w tym kierunku jak Cię stać (i nie mówie o zakupie a przede wszystkim o utrzymaniu).

Fajnie się zbiera 2.4 choć bez rewelacji bo buda trochę waży. Mówię o 159. Napęd na przód, silnik też ciężki i to czuć. Także rajdówka to nie jest ale wyprzedza sie bardzo przyjemnie. W połączeniu z q tronic to mój ulubiony
@finam no ale jak bardzo drożej jest z tym utrzymaniem, to jest skok w porównaniu do 1.9 100% czy bardziej delikatnie. Wiem że jak bym pewnie przeczytał cały katalog części w intercarsie to bym sam się dowiedział, ale cen robocizny np się nie dowiem. No i jeżeli będzie to możliwe w swoich autach większość napraw staram się sam robić, a celuje w 156 z tym motorem
@Pan_kurczak: W przypadku 159 jest drożej zauważalnie ale nie 100%. Nie wiem ile dokładnie bo nie znam cen 1.9 Sprawdź sobie przykładowo ceny wymiany rozrządu z częściami dla 1.9 i 2.4 i już będziesz wiedział mniej więcej. Jeżeli większość napraw robisz sam to powinny Cię raczej interesować ceny części a nie robocizny przecież. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do szczegółów w 156 to najlepiej przejrzyj odpowiedni dział
@Pan_kurczak: Miałem okazję się przejechać 2.4 w 159. Zbiera się nieźle, ale też nie ma szału. Spodziewałem się nieco lepszej kultury pracy, ale to jednak tradycyjny klekot który mi się kojarzy ze starymi taksówkami okularnikami. W porównaniu do 3.0 tdi to słabiutko pod względem akustycznym. Do komfortowej jazdy na co dzień i bezproblemowego wyprzedzania mocy w zupełności wystarczy.
@Pan_kurczak miałem rok w 156 175km. Zrobiłem 35kkm. Jest to jeden z najfajniejszych diesli na rynku. Koszty utrzymania bardzo ok. Np rozrząd to ok 400 zł (części), dwumasa 1500-2000. Ogólnie nie jest wcale drożej niż przy 1.9 16v jeżeli nie kupisz silnika uszkodzonego. A wrażenia z jazdy są nie do porównania: dynamika, łatwość wyprzedzania wszystkiego na drodze, no i ten dźwięk :) bierz!
@Pan_kurczak
Ja mam od dwóch lat 156 2.4 20V.
Jeździ się tym świetnie, bardzo dobrze się zbiera, jedyny minus to ciężki przód.

Koszty utrzymania są zauważalnie większe niż 1.9 z prostego powodu, większość części jest dedykowana tylko do 20V. Dwumasy nie ma w zamienniku, więc jak padnie to trzeba wybulić ponad 2000 zł, do tego rozrząd, wymiana i się robi 4000 zł. Trzeba uważać na półośki i przeguby wewnętrzne, bo są za