Wpis z mikrobloga

#pytanie #rower

Czy to bardzo głupi pomysł zbudować swój rower?

Oczywiscie nie wszystko będzie używane, hamulce, przezutki, łańcuch, koła nowe, jedynie co to rama i widełki to bedzie wiekszy problem...

Chciał bym rowerk koniecznie z full suspension pic rel (nie jestem zawodowocem ale nie chce zeby mnie dupa bolała), koła 27 (moze i 26 pozniewaz mam zaledwie 171cm) nie jestem specjalistą od rowerów, miliona złoty tez nie chce dać za niego.

Udało by mi się zbudować coś sensownego za powiedzmy 3k - patrząc ze średnio wszystko mam za połowę ceny? specjalistą od budowy rowera nie jestem (informatyk here) ale myślę że bym sobie poradził :) Czy nie? Bo tez moze jakiś fachowca zaraz tutaj mnie uświadomić czymś co spali mój "projekt"

Z GÓRY DZIĘKI ZA POŚWIĘCENIE SWOJEGO CZASU :)
NaxZST - #pytanie #rower 

Czy to bardzo głupi pomysł zbudować swój rower? 

SPOI...

źródło: comment_12EogwBSIt3twqq4S5nUNiP4qMgnUfNi.jpg

Pobierz
  • 17
@NaxZST: Nie głupi pomysł, jednak należy pamiętać o standardach jakie są teraz, a jakie były wcześniej. Rzeczy na które bym zwrócił uwagę to oczywiście:
- rodzaj suportu i korby
- rozmiar osi z tyłu oraz piasty
- rozmiar osi z przodu oraz piasty (9, 15, 20)
- długość sterówki w amortyzatorze
- średnica kierownicy i rozmiar mostka
- szerokość opon
@NaxZST: Z takim budżetem i nawet niezłymi cenami na części i tak lepiej zbudować całkiem niezłego hartaila, niż lipnego fulla. Sam porządny używany amor do AM powyżej 1000zł kosztuje.

Jak masz takie upusty to może też i na rower cały niezły rabacik?
@NaxZST: to bardzo dobry pomysł jak ma się wiedzę i wie czego chce. Ale te 3 tysiące to jednak trochę mało, nawet zakładając używane części i te za "pół ceny" cokolwiek to jest.
Największy problem jest z ramą bo na rynku wtórnym nie jest ich dużo a jak już to bardziej enduro/DH w luźnej sprzedaży.