Wpis z mikrobloga

Drugi >>>VFXNEWS<<< dzisiaj!

Dzisiaj moja płodność przechodzi wszelkie granice!!!

Dla tych co nie czytali - polecam zobaczyć wcześniejszy wpis.

Teraz chciałbym trochę opisać źródła, skąd się uczyć.

---Głównie dla 2D---
https://www.ctrlpaint.com/library/
podstawa, fundament malowania w digitalu, jeśli dopiero co chcecie zacząć mazać w komputerze, koniecznie do przerobienia wszystkie darmowe lekcje, jeśli przejdziecie to, wskakujecie w płatne, kolejność istotna:
http://ctrlpaint.myshopify.com/collections/bundles/products/digital-painting-starter-kit
http://ctrlpaint.myshopify.com/collections/bundles/products/digital-sketching-starter-kit
http://ctrlpaint.myshopify.com/collections/bundles/products/color-starter-kit
http://ctrlpaint.myshopify.com/collections/bundles/products/concept-art-starter-kit
http://ctrlpaint.myshopify.com/collections/bundles/products/3d-paintover-starter-kit

dla osób preferujący tradycyjne metody
https://www.amazon.co.uk/Pen-Ink-Drawing-Simple-Guide/dp/0997046538/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1484253760&sr=8-2&keywords=pen+ink+book

dla obu, zarówno w digitalu jak i tradycyjnych metodach polecam te książki:
https://www.amazon.co.uk/How-Draw-Drawing-Sketching-Environments/dp/1933492732/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1484253792&sr=8-3&keywords=scott+robertson (zdecydowana biblia)
https://www.amazon.co.uk/How-Render-TP-Scott-Robertson/dp/1933492961/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1484253792&sr=8-1&keywords=scott+robertson (a to jej kontynuacja :))

inne ważne pozycje dla początkujących grafików 2D:
kolor - https://www.amazon.co.uk/d/Books/Color-Light-Guide-Realist-Painter-James-Gurney/0740797719/ref=pd_sim_14_2?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=PK57WWK0F29EJR66MRJK
anatomia - https://www.amazon.co.uk/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=pd_sim_14_3?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=PK57WWK0F29EJR66MRJK
anatomia dodatek - http://www.proko.com/
wszystko po trochu - https://www.amazon.co.uk/Imaginative-Realism-Paint-Doesnt-Gurney/dp/0740785508/ref=asap_bc?ie=UTF8

dla bardziej zaawansowanych:
https://www.schoolism.com/school.php - zdecydowany numer jeden jeśli mówimy o 2D, za $15/mo mamy chyba najlepsze tutoriale do 2D dla poziomu średnio i mocno zawansowanego
https://www.youtube.com/user/FZDSCHOOL - wymaga jednak obycia z tematem, by czerpać garściami

---2D jak i 3D---
PODSTAWY DLA KAŻDEGO, MUST SEE- https://www.youtube.com/playlist?list=PLeLw9TDyBUdWJuG8YqgWvW-UcW19_DSFq

https://www.thegnomonworkshop.com/ - u mnie zdecydowany numer jeden jeśli chodzi o profesjonalne tutorialki, $45/mo to zdecydowanie "pół" darmo. Większość tutków tam to pure quality content, 10/10.
http://wiki.polycount.com/wiki/Gumroad_Tutorial_List - zakochałem się w Gumroadzie, kupiłem chyba już z połowę wystawionego contentu xD Pełno perełek, mocne 9/10.
https://www.fxphd.com/courses/ - bardzo dobry content dla mocno zaawansowanych, niestety drogie, więc nie polecam wam, ale muszę tu to wrzucić, nie wypada nie ;)
http://pixologic.com/zclassroom/ - podstawy Zbrusha
http://wiki.polycount.com/wiki/Polycount - wszystko o gamedevie/gamearcie
https://www.pinterest.com - tak, dobrze widzicie. Na Pintereście jest od groma tutoriali do wszystkiego, tylko w formie obrazkowej. Można tam znaleźć od groma perełek.

fajne średniaczki:
https://cgwisdom.pl/ - popularne tematy no i po polsku, możliwość kupna pojedynczego tutka bywa plusem. Niestety nauczyciele reprezentują różny poziom i często są rozlaźli, ale np do nauki wizek polecam.
http://3dmotive.com/ - jedna wielka mieszanina, sporo starych lub kiepskich tutoriali, ale za to mnóstwo takich których nie znajdziecie nigdzie indziej
https://cmivfx.com/products - jest tam wiele perełek jak i kilka kiczowatych, raczej dla bardziej zaawansowanych

>czego nie polecam<
http://eat3d.com/ - zdecydowanie większość już się mocno zestarzała, portal chyba umarł?
http://www.digitaltutors.com/ inaczej zwany https://www.pluralsight.com/ - jedyny plus to duża baza, można znaleźć coś czego nie ma nigdzie indziej, ale nie polecam. Dużo słabego contentu, kiepscy wykładowcy. Słabizna.
https://www.lynda.com/ - gówno pierwszej wody, chyba nic wartego uwagi

---GRUPY NA FB---
Dla 2D: https://www.facebook.com/groups/levelup.livestream/?ref=bookmarks
Dla 3D: https://www.facebook.com/groups/tenthousandhours/?fref=ts

---------------------------

To chyba tyle, mogłem o czymś zapomnieć, ale już mam pustkę w głowie :)
No i oczywiście przy okazji zapraszam do subowania: #vfxnews

Lista lista:
@Rezix @nathaliekill @Naxster @Akayari @vasil @trisek @zupa_z_kasztana @gerard-kowalski @GrabkaMan @Yomery @naczelnysmieszek @Evert @sorasill @haxxx @drvarez [jeśli chcesz dołączyć do wołanej elity daj plusa i napisz w komentarzu]

#vfxnews #grafika #grafika3d #grafikakomputerowa #rysujzwykopem #digitalpainting #digitalpaintingw30dni #zbrush
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ja z kolei dzięki temu portalowi rozwinąłem swoje skile i bardzo sobie go chwalę :)


@Szafirion: To, że je poprawiłeś nie oznacza, że obiektywnie to dobry portal :P
Jak pisałem - ma swój plus, bo jest duża rozpiętość wiedzy, ale... w większości to śmieciowa.
Znaczy dla początkującego lepszy DT niż nic, chociaż uważam, że lepiej tę kasę przeznaczyć na Gnomona.
  • Odpowiedz
@loczyn: No ja potrzebowałem MODO i tam znalazłem wszystko czego potrzebowałem. Gnomon akurat nic nie ma. Jest tam tylko Tor a ten z kolei więcej ma na Gumroadzie. Każdy ma swoje plusy i minusy. Mniejsza, dzięki za listę. Łapaj plusa :) Szczególnie za tą liste Gumroad.
  • Odpowiedz
@loczyn: Vaughana już wszystko wykupiłem :) Jego piosenka "There are no explosions in space" jest na mojej liscie przebojow. Do MODO jest ogólnie mało materiałów, więc pewnie to przeważyło dlaczego zostałem dluzej na Pluralsight.
  • Odpowiedz
@loczyn: No bardzo przyjemnie mi się pracuje w porównaniu do Blendera. Obecnie w wizualizacjach produktowych spisuje się wyśmienicie. Z UE4 ładnie współgra. Do VFXów, też fajny. No i meshfusion <3 A czy przyszłościowe? Oby :D
  • Odpowiedz
@loczyn: jakaś edukacja z zakresu maya+houdini+nuke, cokolwiek wartościowego obejrzenia lub poczytania (cały ten soft razem lub osobno, choć lepiej razem żeby poznać worfklow), jakieś materiały z zakresu fizyki, które można przenieść do rozumienia efektów (operatorów) w houdini, tego to nawet nie wiem gdzie szukać oprócz czytania dokumentacji techn. houdini
  • Odpowiedz
jakaś edukacja z zakresu maya+houdini+nuke, cokolwiek wartościowego obejrzenia lub poczytania (cały ten soft razem lub osobno, choć lepiej razem żeby poznać worfklow), jakieś materiały z zakresu fizyki, które można przenieść do rozumienia efektów (operatorów) w houdini, tego to nawet nie wiem gdzie szukać oprócz czytania dokumentacji techn. houdini


@wutka: Pomyślę, może w weekend coś wrzucę, a jak nie to w przyszłym tygodniu na początku.
  • Odpowiedz
a co sądzisz o skillshare?


@GrallStar: Mogłeś w dzisiejszym wątku zapytać hehe :D

Jest mocno nierówny, ale raczej z tych gorszych, nie polecałbym tak samo jak Udemy.
  • Odpowiedz