Wpis z mikrobloga

Z końcem stycznia kończy mi się okres wypowiedzenia, zakładam #jdg i będę pracował #b2b. Wiem żeby przy rejestracji firmy nie wpisywać jej do bazy żeby mnie nie spamowali, wiem żeby nie zakładać firmy 1 dnia miesiąca. Ma ktoś może jeszcze jakieś rady na początek żeby ułatwić mi tą przyszłą walkę z #zus #urzadskarbowy itd? Jak to jest z tymi kontrolami? Jak by to wyglądało jeśli działalnosć miałbym zarejestrowaną w jednym miejscu, mieszkał w innym a pracował u klienta lub tam gdzie mieszkam? Mogę sobie bez problemu kupić telefon za 4 koła i wrzucić w koszty? Zmniejsza mi to tylko dochód, czy z vat też można coś podziałać? Wołam @inFakt bo raczej od Was będę brał abonament na ksiegowość i widzę że macie trochę wiedzy na takie tematy :P
  • 15
@wiewior_s kosztem jest wszystko co potrzebne jest do prowadzenia dzialnosci. Mozesz sobie nawet psa kupic ale musisz udowodnic przed us ze ci jest potrzebny. Gdzie bedziesz pracowal to juz jest twoja sprawa. Jak kupujesz tel za 4 kola to jesli jest na fvat to zmniejszasz vat i wprowadzasz go do srodkow trwalych. O kontrole sie nie bój chyba ze przez cale zycie bedziesz wykazywal straty. Ci co placa podatki i maja dochód
@wiewior_s powinieneś mieć akt własności bądź najmu lokalu w którym będziesz prowadził działalność. No i jak będziesz składał wniosek przez stronę, to możliwe, że wpadnie ktoś z US w pierwszych tygodniach po otworzeniu działalności zrobić tzw. wywiad. Jeżeli będziesz VAT-owcem to owszem, VAT od takich produktów sobie odliczysz. No i w kwestii wprowadzania czegokolwiek do ewidencji środków trwałych - jeżeli kwota nie przekracza 3500 netto nie jest to wymagane. Zależnie od wysokości
@srtwsm dzięki za podpowiedź, Dochód przed opodatkowaniem ozusowaniem itd będzie wynosić lekko ponad 13k na miesiac. Myślałem nad podatkiem liniowym. Lokal należy do rodziców, czyli rejestruje firmę z papierami rodziców czy muszę z nimi napisać jakaś umowe? Na czym polega taki wywiad?
@wiewior_s: okres rozliczeniowy w urzędzie skarbowym najlepiej dać 3 mieś, wtedy nie trzeba co miesiąc robić przelewów, odnośnie adresów firmowych to masz tak naprawdę ich więcej tj:

adres główny wykonywania działalności
adres zamieszkania (z jego względu jest ustalany zus i urząd skarbowy własciwy)
adres zameldowania
adres korespondencyjny
adres przechowywania dokumentacji księgowej, najczęściej tam się udaje kontrola

czyli ważne jest by adres zamieszkania i przechowywania dokumentacji był w miejscu gdzie stale przebywasz
@wiewior_s sprawdzają czy to nie żaden słup robi przekręt ani nic z tych rzeczy; czy po prostu nikt na Twoje dane tego nie zakłada i nie próbuje US wykiwać. Tak więc nawet jak się trafi, to nic strasznego. Co do kontroli, to US najpierw kontaktuje się z Twoją księgowością tak jak napisał @Jaslanin.

W kwestii lokalu powinna wystarczyć pisemna zgoda ze wszystkimi danymi rodziców jak i Twoimi na prowadzenie działalności gospodarczej
@wiewior_s: mamy sporo wiedzy na te tematy i na wiele już zdążyłeś otrzymać odpowiedzi.
Mam propozycję - skoro chciałbyś skorzystać z naszych usług - to założymy firmę za Ciebie?
Oczywiście, za darmo i nie będziesz musiał wychodzić z domu, a przy okazji otrzymasz wszystkie odpowiedzi i sugestie, jakie opcje będą dla Ciebie najkorzystniejsze ;)
@wiewior_s: Jeżeli chcesz zostać naszym klientem to haczyków nie ma - to po prostu dobry start.
Chcemy oderwać przedsiębiorców od papierkowej roboty od początku przygody z prowadzeniem działalności.
Jeżeli jesteś zainteresowany usługą biura rachunkowego (czyli jesteś księgowany przez dedykowanego księgowego) to po prostu wspieramy Cię od samego startu ;)

Więcej dowiesz się tutaj: https://www.infakt.pl/wygodne-zakladanie-firmy
@inFakt: Na początku planowałem używać tylko Waszego programu do księgowości, ale biuro rachunkowe wygląda całkiem zachęcająco :) Jeśli korzystam z biura rachunkowego, to program do księgowości już mam wliczony? Jak wygląda sprawa przejścia na inny plan lub rezygnacja z usługi?
@wiewior_s:
1. Oczywiście, każdy klient ma dostęp do aplikacji, w której widzisz stan księgowości, zarządzasz fakturami, dodajesz koszty i potwierdzenia płatności. Naturalnie, korzystasz też z mobilek co jest bardzo wygodne przy dodawaniu papierowych kosztów - po prostu robisz zdjęcie i księgowa jest w stanie od razu zaksięgować dokument a Ty nie musisz nigdzie z papierami jeździć.
2. Plan możesz zmienić za pośrednictwem aplikacji - nowy będzie obowiązywał od kolejnego miesiąca księgowego.
@inFakt: Dzięki za info, czytałem parę kiepskich opinii na money.pl, ale w sumie jest konto na wykopie i parę dobrych opinii też ;) Wypełniłem dziś zgłoszenie do Was, mam nadzieję że pójdzie szybko i bezboleśnie i przyjdzie mi tylko Was chwalić:) pozdrawiam:)