Wpis z mikrobloga

Hejka!

Jakiś czas temu napisałem posta w którym przedstawiłem idee o stworzeniu bloga na którym bym dokumentował naukę jakiejś dziedziny z programowania. Odzew był dosyć pozytywny, więc po dłuuugim czasie wziąłem się do pracy :D

Jeśli chodzi o temat to jest to data science/machine learning/ai w Pythonie. Nie mam za dużo doświadczenia związanego z pisaniem artykułów/blogów więc na początku na bank będzie sporo do poprawy, aaale z czasem będzie lepiej ;)
Jeśli ktoś ma jakiekolwiek uwagi, wskazówki, rady to śmiało, z chęcią przyjmuję krytykę, bo to chyba najlepszy sposób na rozwój.

Link: http://najpierwpodstawy.blogspot.com/

Wołam:
@DobryProgramista @kater @WykresFunkcji @tomatojuice @rafau1337 @bi-tek @jedentrylion @eondelo @JohnnyGat @serqqu @Ostrzewtlumie @SEBIKS @Saeglopur @Afrael @Xivid_Drugi @Pidzej94 @JezusZbawia @tomatojuice @Gomusss @roszd23

#programowanie #naukaprogramowania #nauka #sztucznainteligencja #machinelearning #python
  • 11
Najpierw podstawy

będę używał Pythona - jego plusami jest na pewno mnogość bibliotek związanych z ML

napotkałem na pewne problemy z Pythonem na Windowsowym bashu

zdecydowałem się na Jupyterowe Notebooki

Po odpaleniu notebooka (albo konsoli) najpierw musimy dostać się do naszych danych - są one dostępne w pakiecie sklearn (scikit-learn), w podpakiecie datasets.


@slightlymore: Aha i to jest kurs dla zielonych początkujących???
@nawacho: Gdzieś trzeba postawić granicę:) Mogłem zdecydować się na uczenie co to jest "if", "for", "zmienna" i "pakiet", ale stwierdziłem że to są aspekty (prawie..) każdego języka programowania i że:
1. Jest to wytłumaczone w ogromnej ilości miejsc, często w sposób prawie perfekcyjny.
2. Każdy kto zetknął się z programowaniem już o tym słyszał.

Także tak, to jest kurs dla początkujących - ale początkujących z Pythonem/ML, a nie z programowaniem w