Wpis z mikrobloga

tak się zastanawiam, jak się spisują silniki 1.4 T-Jet Fiata? Ma tu ktoś? Poleca? Lepiej 120, czy 150KM? 120 ma moment dostępny od 1750rpm, natomiast wersja 150KM dopiero od 3000rpm. Czy wersja 150 nie jest już byt wyżyłowana? Przeglądałem tematy na forum Fiata i Bravo, ale nic sensownego tam nikt nie napisał, wszyscy fapią do wersji 150 sport. W przyszłym roku pewnie będę chciał zmienić samochód i niestety, ale podwyżki OC każą mi się drugi raz zastanowić nad sensownością Volvo 2.5 T5 a Fiat ma bajecznie tanie części i jest prosty konstrukcyjnie, do tego nowszy, niż S40 i tańszy w podobnych rocznikach. Bardziej od S40 podoba mi się Lancia, ale cena zaporowa ;/ Ogólnie jestem przeciwnikiem downsizingu, ale Fiat słynie z dobrych silników, tutaj nie ma co się spierać. Czytałem też, że 1.4 T-Jet to bardzo proste w konstrukcji silniki, dzięki czemu, są trwałe.

Ma ktoś T-Jeta? Nie istotne w jakim aucie.

#fiat #alfaromeo #alfaholicy #lancia #motoryzacja #samochody
  • 23
@sailor_73: pytałem jakiś czas temu o kilka samochodów dla siebie i postawiłem na Volvo S40 II, lub S60. Niestety, ceny OC tak poszły do góry, że za S40II w wersji T5 z 2007r zapłaciłbym tyle, co za Bravo z 2011-2012.
@KAROO: własnei to czytałem, że jest to następca Fire, silnika nie do #!$%@?, dołożyli tam tylko turbinę i tyle. Wersja 120 mnie przekonuje z tego względu, że turbina nie ma zmiennej geometrii. Poza tym, z czasem można tam wsadzić jakiegoś czipa.
@sailor_73: to oczywiste, ale z tego względu spoglądam na Fiata, który opinie ma dosyć fajne. Koszty serwisowania beda podobne w obu przypadkach, bo S40 jest na podzespołach Focusa. Jeszcze mnie kusi Mondeo z silnikiem 2.5. Fiacik wygrywa cenami OC i prostą konstrukcją podwozia, która nie sprawia problemów i jest bajecznie tania, jak zresztą całe auto.
@Strzalka:
@slonski_pieron:
@Wieri:
@sailor_73: ja bym powiedział, że wersja 120KM jest chyba bardziej opłacalna. Mamy tutaj zwykłą turbinę, co za tym idzie, tańszą w regeneracji, bo ta ze zmienną geometrią to nie wiem, czy się nadaje do regeneracji i nie musimy kręcić silnika na 3000rpm, żeby poczuć te 230Nm. Moment 206Nm mamy dostępny już od 1750rpm.