Dzień dobry w ten deszczowy poranek ;). Chciałabym się poradzić Mirków, którzy są into #samochody a szczególnie #mazda i #toyota (może jeszcze nieco #kia). Planuję kupić nowe auto z salonu, bo mam dość bujania się po warsztatach. Chcę kupić auto, które potencjalnie posłuży nawet 10 lat (chyba że stanę się w międzyczasie bogata). Nieco oszczędności, nieco kredytu... Powiem krótko - do finału przeszły Toyota Corolla i Mazda 3. Zapraszam do ankiety co kupić. Poniżej zdjęcie i nieco danych. Cena samochodu jest porównywalna. silnik Toyoty: 1.6 valvematic, 132km moment 160Nm przy 4400rpm silnik Mazdy: 2.0 skyactiv, 120km moment 210Nm przy 4000rpm (ten silnik w innych mazdach ma 165km i różni się TYLKO softem) - oba samochody mają kolorowy ekran multimedialny - oba mają podgrzewane przednie fotele i dwustrefową automatyczną klimatyzację - żaden nie ma nawigacji (nieco na moje życzenie - wolę chyba jednak googla...) - Mazda ma elektryczny hamulec ręczny i przycisk start engine (Toyota ma zwykłą stacyjkę i dźwignię ręcznego) - Mazda ma tylko czujniki parkowania tył, Toyota ma czujniki z przodu i z tyłu a dodatkowo kamerę cofania - Toyota ma kolorowy wyświetlacz między zegarami, potrafi rozpoznawać znaki, alarmuje o zjeździe z pasa ruchu i sama hamuje awaryjnie przy niskich prędkościach (Mazda nie umie żadniej z tych rzeczy :<) - Toyota ma przednie lampy w pełnym LED, Mazda ma halogeny i nie ma nawet LEDów do jazdy dziennej :< I moje przemyślenia: Toyota wydaje się mieć więcej miejsca z tyłu, ale wnętrze jest nieco dziwne i nie robi takiego kosmicznego wrażenia jak Mazda, która jest samochodem prześlicznym i mającym lepszy silnik. PS: trzecią, ukrytą opcją jest Kia Cee'd, która przy podobnej specyfikacji do Mazdy jest ponad 10% tańsza... Fajna sprawa, ale... Proszę o pomoc bo zgłupiałem...
@lajzka: Jaką wersje wyposażenia Mazdy bierzesz pod uwagę? Ksenony (razem z Ledami dziennymi) to obowiązkowy dodatek.,auto bez tego traci sporo z wyglądu. Po faceliftngu dodadzą pełne Ledy. Bajery w stylu awaryjnego hamowania, alarmu o zjeździe z pasa, czujniki z przodu są dostępne ale cena na koniec wyjdzie pod 90k.
@lajzka: mam corollke z 2005, przejechane prawie 190k km i jedyne co wymienialem to prawe przednie lozysko, filtr paliwa (on mam), zarowki mijania i akumulator. Praktycznie bezawaryjne auto
@lajzka: mam mazde 1,5-roczną i jestem bardzo zadowolony. Toyotę też brałem pod uwagę i choć podoba mi się z zewnątrz to w środku już znacznie mniej. Deska rozdzielcza jest jakoś tak bardzo ścięta i jakoś tak klaustrofobicznie... W maździe bardzo sobie cenię świetną widoczność, duże lusterka no i system ostrzegania o obiektach w martwym polu- to naprawdę świetny patent. Nawigacji nie polecam, jest znośna ale bez porównania do google maps. No
@lajzka: Mazda ma zwykły ręczny z dźwignią, ale jak ruszasz pod górkę z nożnego to po puszczeniu pedału nie zjeżdża, ale ciągle stoi na hamulcu. Ruszasz wtedy jak na płaskim. Pewnie to o tym słyszałaś.
Czujniki są z tyłu i z przodu (no chyba, że nie w każdej wersji wyposażenia).
@MichasQGP: ja mam mazde 3 bk z 2008, zrobione już ponad 225k i jakiegoś wielkiego zużycia nie widzę, co jedynie zabrudzone fotele- co jest standardem i trochę wytarte dywaniki, które wymienisz za kilkaset złotych.
@bLnq: siedziałem w BK MPS i miałem też wrażenie ze jakby solidniej wykonane. W BL wycierają się "srebrne" plastiki. I to dramatycznie. Tutaj na fotce - http://i66.tinypic.com/11m3tci.jpg - przy przebiegu raptem 85k km. Druga rzecz to kierownica. To jak się powycierała to jakiś koszmar.
silnik Toyoty: 1.6 valvematic, 132km moment 160Nm przy 4400rpm
silnik Mazdy: 2.0 skyactiv, 120km moment 210Nm przy 4000rpm (ten silnik w innych mazdach ma 165km i różni się TYLKO softem)
- oba samochody mają kolorowy ekran multimedialny
- oba mają podgrzewane przednie fotele i dwustrefową automatyczną klimatyzację
- żaden nie ma nawigacji (nieco na moje życzenie - wolę chyba jednak googla...)
- Mazda ma elektryczny hamulec ręczny i przycisk start engine (Toyota ma zwykłą stacyjkę i dźwignię ręcznego)
- Mazda ma tylko czujniki parkowania tył, Toyota ma czujniki z przodu i z tyłu a dodatkowo kamerę cofania
- Toyota ma kolorowy wyświetlacz między zegarami, potrafi rozpoznawać znaki, alarmuje o zjeździe z pasa ruchu i sama hamuje awaryjnie przy niskich prędkościach (Mazda nie umie żadniej z tych rzeczy :<)
- Toyota ma przednie lampy w pełnym LED, Mazda ma halogeny i nie ma nawet LEDów do jazdy dziennej :<
I moje przemyślenia:
Toyota wydaje się mieć więcej miejsca z tyłu, ale wnętrze jest nieco dziwne i nie robi takiego kosmicznego wrażenia jak Mazda, która jest samochodem prześlicznym i mającym lepszy silnik.
PS: trzecią, ukrytą opcją jest Kia Cee'd, która przy podobnej specyfikacji do Mazdy jest ponad 10% tańsza... Fajna sprawa, ale...
Proszę o pomoc bo zgłupiałem...
źródło: comment_KgGlqZLyJpfYCNg45o2lLWoxipBLmwGk.jpg
PobierzCo lepsze?
Pozdrawia posiadacz 3 BM.
W maździe bardzo sobie cenię świetną widoczność, duże lusterka no i system ostrzegania o obiektach w martwym polu- to naprawdę świetny patent. Nawigacji nie polecam, jest znośna ale bez porównania do google maps. No
Czujniki są z tyłu i z przodu (no chyba, że nie w każdej wersji wyposażenia).
Awaryjne hamowanie jest i działa dobrze.
LEDy do dziennej są dostępne.
A tak ogólnie to polecam :)
Druga rzecz to kierownica. To jak się powycierała to jakiś koszmar.