Wpis z mikrobloga

Szkielet animacji jest i gra idzie do przodu () Będę miał przerwę, jak ktoś chce obserować progres, niech zaplusuje/wpisze się pod tym wpisem, zawołam jak będzie gotowy tag. takie tldr, kto chce poczytać więcej, zapraszam linijkę niżej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dwa i pół dnia spędziłem na rozgryzaniu całego mechanizmu. Tak wiem, jestem lamą, co jest prawdą, bo miesiąc temu instalowałem dopiero Unity, po raz pierwszy z zamiarem ogarnięcia czegoś na serio ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co rozgryzałem? Zapisywanie w kodzie w jaki sposób mają się włączać poszczególne animacje, plus jak animator ma na to reagować. No i oczywiście w kodzie musiał być ustawiony odpowiednio firepoint, tak, by pokrywał się mniej więcej z końcówką lufy.
Kod wygląda mega fatalnie, ale działa. Nie wywala errorów, reaguje tak, jak ja chce. Tylko trzeba jeszcze kilka rzeczy dostosować w nim.
Jest jeszcze dużo do zrobienia, ale mogę z dumą powiedzieć, że podstawowy szkielet jest niemal gotowy. Mam to o co mi chodziło - strzelanie w kilku kierunkach w stylu Contry. Oczywiście, niektóre przejścia z jednej animacji w drugą nie są dograne. No i trzeba też je wszystkie logicznie połączyć. Jak np podczas skoku trzymam przycisk w górę, opadam, to na ziemi nie włącza się animacja odpowiedzialna za stanie i strzelanie w górę, tylko zostaje ta ze skoku. Oczywiście, firepointy nie są idealnie ustawione. Nie pracowałem też nad kamerą więc ciągle pływa. Collider odpowiedzialny za styk z ziemią też nie jest idealnie zrobiony, oraz na pewno nie są idealnie wycięte poszczególne klatki animacji. Oraz kilka innych badziewi które mnie wkurzają.
Nie robiłem nic z backgroundem, nie robiłem nic z ziemią. Zostawiłem też kamerę. Skupianie się na animacji zajęło mi zbyt wiele czasu i nerwów, bo jestem nubem w programowaniu. A Animator Unity działa jak mu się chce ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No ale cośtam powoli do przodu idzie. Zostało mnóstwo pracy, ale chce to skończyć
Ktoś mnie pytał o tag autorski, więc ustalmy coś ( ͡° ͜ʖ ͡°) W najbliższych dwóch tygodniach będę zawalony robotą i to będzie kluczowe dla całego tego przedsięwzięcia. Więc, jak mi się uda przetrwać ten czas, oraz wrócę do tego projektu, to stworzę autorski tag i ruszę z tym wszystkim. Więc, kto chce być zawołany jak osiągnę jakiś progres, niech plusuje ten wpis, albo wpisze się w komentarzu, bo nowy wpis będzie odnośnie projektu i z autorskim tagiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gamedev #unity3d #unity #nieprogramowanie trochę #chwalesie #gif #gry
TymRazemNieBedeBordo - Szkielet animacji jest i gra idzie do przodu ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Będę mia...

źródło: comment_SpIhYqMJ2kUbciRsP2DZ0Qq2dcFfzNZy.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz