Wpis z mikrobloga

Ku przestrodze, pokrzepieniu a może i trochę dla uświadomienia konsumentom ich praw.
Wpis do którego materiały zbierałem przez 86 dni. Dziesiątki maili, godziny konsultacji i przeciągające się "badanie sprawy" składają się na ogólne wrażenie poziomu obsługi mojego wieloletniego operatora.
I pomyśleć że kiedyś polecałem Play...

http://nolifestyle.com/reklamacja-telefonu-w-play/

#play #root #rekojmia #gwarancja #prawakonsumenta #nolifestyle
  • 6
@Marcin_Michno: Ale tak masz wszędzie (prawie). I to nie tylko w usługach telekomunikacyjnych. Im większa firma tym więcej takich kwiatków. Najsmutniejsze jest w tym wszystkim to, że w przypadków międzynarodowych firm w innych krajach z takim samym problemem jest się całkiem inaczej traktowanym.
@lyncz to akurat się zgadza. Pytanie czy pośrednio przyczyną nie jest fakt, że w naszym kraju bardzo rzadko korzysta się z praw konsumenckich.

Pomijam poziom świadomości społecznej, czy fakt zniechęcania do roszczenia na poziomie doradztwa i konsultacji prawnych.
@Marcin_Michno: Generalnie następnym razem proponuje nie ingerować w oprogramowanie. Odpowiedź dotycząca niezgodności towaru z umowa powinieneś dostać z Salonu w którym składałeś reklamacje. Wiec po tym jak w ciagu 14 dni nie pojawił się list w skrzynce informujący o rozpatrzeniu reklamacji powinieneś sie w pierwszej kolejności udać do salonu, bo to w sumie był ich problem :)
@nipanimaju proszę zapoznać się z linkiem pod wpisem. Jako właściciel mogę dokonać dowolnej ingerencji w oprogramowanie. Rękojmia w UE obejmuje przedmiot sprzedaży czyli hardware. Tak jak w przypadku komputerów.
Jak sobie wgram Ubuntu zamiast Windowsa sprzedawca nie ma prawa odmówić naprawy wady fabrycznej ekranu/dysku itp

Poza tym czysto technicznie - root to zmiana pozwoleń systemowych a nie overclocking - ryzykuję bezpieczeństwem danych a nie uszkodzeniem elektroniki.

PS. Bez tego nie wyobrażam sobie