Wpis z mikrobloga

@sprzedafcaMakaronu: Tak jak pisałem - fani F1. :)
Mi grało się dobrze, choć fanem nie jestem.

Co do recenzji, to po pierwszym wysłaniu mi ją cofnięto do poprawy. Była za długa i musiałem ją skrócić prawie o połowę. :)
  • Odpowiedz
@sprzedafcaMakaronu: Gra dla fanow f1, ale ich nie trzeba przekonywac do zakupu. Kupia, jesli chca. Model jazdy ich mniej interesuje, glownie liczy sie atmosfera f1 i tryb ulubiony zespol/kierowca. Simracerzy do zabawy bolidami biora i tak inne tytuly, gdzie mimo braku otoczki f1, pozostale elementy stanowia rekompensate. Osobiscie w zupelnosci wystarcza mi 1 bolid ferrari sf15t w assetto corsa do swietnej zabawy w formule 1. Przy czym jazda w ac
  • Odpowiedz
W garażu wybierasz politykę tankowania, ile ma być paliwa w zbiorniku.


@Koczi_92: Ciężko nazwać to polityką tankowania, po prostu wybierasz z jaką ilością paliwa startujesz do wyścigu i tyle. Ale powiedzmy że tu się nie mylisz.

Tylko pamiętaj, że odnosz się do rajdu, nie jako pojedynczej jazdy, pojedynczego wyścigu, tylko do całego weekendu - "rajdowego
Eau-Rouge - > W garażu wybierasz politykę tankowania, ile ma być paliwa w zbiorniku.
...
  • Odpowiedz
@Koczi_92: Nie jest to ani typowa zręcznościówka, ani symulator. Jest gdzieś pośrodku. Czyli w typowym stylu Codemasters, bo wszystkie ich gry są pół arcade pół symulacja, czasem skłaniając się bardziej do jednego, czasem do drugiego.
  • Odpowiedz
  • 1
@Eau-Rouge @Koczi_92 Nie grałem w nowe F1, ale jeśli Codemasters potraktowali je tak jak Dirt Rally, to jest to całkiem spoko opcja, nawet dla bardziej hardocore'owych simracerów. Brakuje zaawansowanego modelowania opon, hamulców czy silnika, ale model jazdy jest na tyle wiarygodny, że te uproszczenia nie przeszkadzają
  • Odpowiedz
@radd00: Jak mówiłem to takie pół arcade - pół symulacja i chyba najbardziej skierowana w stronę realizmu część całej serii. Ale pełnym symulatorem tego nazwać nie można. Tak samo jak Dirt Rally też pełną symulacją nie jest. Model jazdy jest realistyczny dość, ale jednak uproszczony.
  • Odpowiedz
@diwi: Need for Speed, Buggy Beach Race i ścigałem się w GTA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W gry gram już od jakichś 20 lat, recenzje piszę od prawie 10, trochę gier na koncie mam i F1 jest symulatorem.

Mało mnie obchodzi czy gracie w rFactor, Asetto, iRace czy wspominacie jeszcze GTR i RBR. Ale naprawdę prowadzenie rozmowy na poziomie "Gram w rFactora i to jest jedyny słuszny symulator, reszta to pieprzone arcade" jest słabe.

F1 jest reklamowany jako symulator, został stworzony jako symulator i symulatorem jest., czego najlepszym przykładem jest to, że po odpaleniu gry nie jechałem od razu na pierwszym miejscu, tylko na
  • Odpowiedz
@Koczi_92:

co symuluje gra F1 2016? NIC. We wspomnianych wyżej tytułach algorytmy symulują pracę zawieszenia, pracę opon i pracę silnika. I przy LICZENIU TEGO PODCZAS GRY uwzględniają temperaturę toru oraz prędkość wiatru. To jest symulacja rzeczywistości i dlatego Assetto Corsa czy Iracing to są symulatory. Używane przez kierowców wyścigowych i przez nich tworzone (przy użyciu dokładnych opisów aero od producenta). F1 to wszystko jest do maksimum uproszczone. Dlatego tylko jedna z tych gier umożliwia ustawienia każdego elementu zawieszenia - tylko w jednej zrobi to jakąś różnice bo jest faktycznie symulowane.

Po zablokowaniu koła podczas hamowania coś się dzieje z oponą? Tak, zmienia się liniowo % jej zużycia (f1 2016)
W AC na takiej oponie robi się "flat spot" który czujesz na kierownicy. I musisz wziąć to pod uwagę przez resztę okrążenia bo takim samochodem jedzie się już inaczej. Inaczej w takim sensie, że tylko "uszkodzona" strona inaczej łapie przyczepność, łatwiej doprowadzić do kolejnego zablokowania itd. To się tyczy także uszkodzeń aero czy nawet jazdy w
tatwarm - @Koczi_92: 

co symuluje gra F1 2016? NIC. We wspomnianych wyżej tytułach...

źródło: comment_BJCMDWlTTShGkOzlkeXSgjpaP3uoE3Dq.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@tatwarm: Ale ja nie umniejszam nigdzie innym symulatorom. Nie nazywam F1 najlepszym symulatorem, ani nic w tę stronę.

Po prostu twierdzę, że F1 symulatorem jest, może uproszczonym, ale nadal symulatorem, w którym arcade'owcy sobie nie poradzą.

a tak btw, gdzie w f1 2016 jest symulacja pracy wszystkich systemów odzyskiwania energii? Gdzie mogę sobie ustawić ile energii jest magazynowane na danym okrążeniu? Albo jak agresywnie jest ona odzyskiwana z hamowania? Gdzie mogę ustawić tryb pracy MGU-K, MGU-H, MGU-K? Nigdzie. F1 2016 nie można nawet samemu ustawić bolidu w pistopie a ty piszesz, że to jest symulator. Na przyszłość- poczytaj trochę zamiast kłócić się w temacie o którym nie masz
  • Odpowiedz
@Koczi_92:

Nigdzie, bo w F1 jesteś kierowcą, a nie technikiem.


i dlatego praca tych systemów nie jest symulowana, tak? Symulatory mają to do siebie, że starają się zasymulować jak najwięcej z prawdziwego świata. F1 2016 tego nie robi i dlatego nie jest symulatorem. Nie mogę ustawić się na polu startowym, nie mogę wjechać na stanowisko w alei serwisowej. Nie mogę włączyć ograniczenia prędkości. Nie ma w ogóle możliwości konfiguracji pracy hybrydy. Tak jakby w ogóle jej nie było. Ale przecież to
  • Odpowiedz
@tatwarm: Jedno kluczowe pytanie. Czy F1 jest zręcznościówką?

Synonim – wyraz lub dłuższe określenie równoważne znaczeniowo innemu, lub na tyle zbliżone, że można nim zastąpić to drugie w odpowiednim kontekście
  • Odpowiedz
@Koczi_92: jakie to ma znaczenie czym jest F1 2016? Nie jest symulatorem to wiem na pewno, a czy jest zręcznościówką czy czymś innym nie ma dla mnie znaczenia. I to czy ty umiesz grać w gry wyścigowe nie jest żadnym wyznacznikiem.

A kiedy mogę? Nigdy?


tak właśnie. Nigdy. Jak trudne dla ciebie jest do zrozumienia to, że to są dwie RÓŻNE dyscypliny sportu? Mające ze sobą wspólne tylko dwa elementy - kierowcę i samochód. Nic więcej. Tyle samo co ping pong i tenis, tyle samo co piłka
  • Odpowiedz