Wpis z mikrobloga

Fajny test Giulii (są angielskie napisy) - dużo danych o których nikt wcześniej nie powiedział w teście np. w wersji QV jest aktywna aerodynamika (koniec z przycieraniem przednim spoilerem o krawężniki :P), a w cywilnej wersji wstandardzie jest wzięty z QV układ kierowniczy, elementy nadwozia i napędu z włókien węglowych, układ hamulcowy (oprócz oczywiście ceramicznych tarcz) - razem z rozdysponowaniem wagi (m.in. silnik za przednią osią a nie na lub przed) - czyli 2.0 TBi to ułagodzone QV a nie odwrotnie. Swietne jest też to, że mimo swoich rozmiarów i wagi podobno prowadząc samochód ma się poczucie jakby ważył 300-400kg mniej i był super zwarty - i mówią to we wszystkich testach. Wygląda na to, że naprawdę szykuje się nam prawdziwa Alfa po 20 latach płakania w poduszkę i zadowalania się wersjami Q4. Fajnie że na końcu postawił ją obok 75tki bo tak naprawdę Giulia to następca właśnie Alfy Romeo 75 a nie 159 :)
#motoryzacja #samochody #alfaromeo #alfaholicy #italiancars #forzaitalia
  • 12
@ArpeggiaVibration wybacz kolego, ale co do aktywnej areo wiadomo było od pierwszych filmów promujących qv. To że silnik za przednią osią i wzdloznie, to nie zasługa qv, a konstrukcji całego samochodu i o tym też było wiadomo od dawna. 2.0tbi to r4, w qv masz 2.9 vy, kompletnie inne silniki, nic tam nie ulagodzili. Konstrukcja nadwozia w kazdej wersji będzie podobna (może poza elementami które łatwo się wymienia, można wtedy dać włókno
@konradk1: może złe testy oglądałem - parę niemieckich i polskich + top gear i były bardzo pobieżne.

Co do reszty - jasne że 2.0 i 2,9 V6 to zupełnie inne silniki - chodziło mi właśnie tylko i wyłącznie o podejście do konstrukcji samochodu. Od groma marek robi sportowe wersje tylko przez włożenie mocniejszego silnika ewentualnie kompresora/turbo i załatwione. Tutaj wygląda to tak, że auto było projektowane pod wersję QV czyli 510
@konradk1: BTW nie wiem czy wiesz ale Giulia QV jest oficjalnie najszybszym sedanem na świecie wykręcając czas na Nurburgring 7min 39sek - identyczny czas jaki ma Ferrari F430 Scuderia. Nawet wierząc mocno we włoską myśl techniczną i nawet pisząc że 'wykręcił traki czas bo miał taki wykręcić' trzeba docenić to jak ten samochód jest zrobiony i ile wysiłku włożono by tak się stało.
@ArpeggiaVibration zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, ja tylko zaznaczylem że to nie jest nic niewiadomego. Tak wiem o czasie na torze, mam korbę na alfy od pierwszego mojego auta. Wiem również że jest różnica w tylnym napędzie. Wiem że Włosi byli w głębokiej du**e z technologią tego poziomu do tej pory - jakość poprawili bardzo mocno w momencie prezentacji 159, ale w cywilnych autach byli sredniakami jak wszyscy inni, dlatego tak
@konradk1: to jest grupa Fiata ale są to osobne marki i osobne zespoły inżynierów z osobną specjalizacją - to nie jest tak że wszyscy siedzą w jednym pokoju i projektują wszystko od Fiata 500 po LaFerrari - każda firma to osobna spółka w grupie i osobna odpowiedzialność - tak samo jak osobno pracują w Chrysterze Jeepie, New Holland czy Iveco mimo że to jedna grupa. Marchionne już 15 lat temu zapowiadał
@konradk1: Włosi bardzo mocno liczą na USA bo tam marka tym modelem oficjalnie wróci na rynek - ostatnia Alfa tam (nie licząc serii limitowanych) to była Alfa Romeo Milano - czyli amerykańska wersja 75tki. Dlatego też wybrali takie a nie inne linie nadwozia i wnętrze, kontrowersyjne dla Europejczyków którzy znają klasyczny design Alfy z nawiązaniami do klasyków - właśnie dlatego żema się podobać amerykanom z ich przyzwyczajeniami. Tak jak kiedyś pisałem
@gadgetman: być może to były tylko ploty - bo i tak nowy pentastar ma powstać właśnie o pojemności 3 litry i z turbo. Ja wiem że ten silnik był przygotowany przez Ferrari praktycznie samodzielnie ale przez właśnie te informacje myślałem że wykorzystali blok od tego nowego 3 litrowego. Być może nie ma on kompletnie nic wspólnego z nowym pentastarem - ja nie mam tego niestety jak sprawdzić.