Wpis z mikrobloga

Moto Mirki, mam wielki dramat...

Chcę wymienić samochód i spełniając marzenia szukam #bmw. Dokładniej #e91 z silnikiem 2.0 #320d (przed lub po lifcie) lub #e61 #530d #535d. Zależy mi na dobrym wyposażeniu #skora #navi #automat (w e61 większość ma dobre wyposażenie, e91 na full jest bardzo mało - raczej oferty handlarzy, auta z Niemiec do rejestracji).

Chciałbym zmieścić się w kwocie do 35k za #e91, troszkę mogę naciągnąć budżet na #e61.

Mam dwie drogi:
- Oszczędność: Wiem, że seria 3 za tą kasę to auto zdecydowanie młodsze np. 2008, oszczędniejsze(2.0), przebieg nie jest aż tak istotny jak stan będzie dobry, ale pewnie +/- 250k km. Można znaleźć już w tej cenie M-pakiet co też dodaje uroku :)

- Moc i komfort: Seria 5 - roczniki trochę starsze od 2004-2006 w tej kwocie. Większe auto, większy komfort, spalanie także będzie znacznie większe, bo silnik 3.0. Ale generuje to taką radość z jazdy, że bardzo się zastanawiam. Opinie o tym silniku są bardzo dobre. Przebiegi są już niezłe (wiem że to auto 12 letnie, ale jeżeli w Polsce mają 300k to pewnie zrobiły już 2x tyle)

Zastanawiam się również nad ściągnięciem z Niemiec, ale ceny wyższe + akcyza za 3.0...

Przed zakupem auto na 100% będzie sprawdzane w ASO BMW lub w jakimś warsztacie.

Używam auta głównie w mieście około 10km do pracy. Na weekendy wyjazdy +/- 200 km.

Może mieliście jakieś doświadczenie w tym temacie. Możecie coś doradzić? Której wersji szukać? Co lepsze?

#motoryzacja #bmw #e61 #e91 #samochody #szukamauta
  • 16
@cube: wiem, że diesla kupuje przy przebiegach rocznych >50k, ale aktualnie mam benzynę i chciałbym się przesiąść. Jeżdziłem trochę Mercedesem W211 V6 3.0 w dieslu i moment od dołu, całkiem inna praca bardzo mi się podoba, oferta na diesle jest też znacznie większa.
@H2o0: 320d i 530d w spalaniu nie będą się aż tak dramatycznie różnić. Mi 320d w automacie brała 8 -9 litrów w mieście, gdzie teraz F15 4.0d wciąga 10-11 litrów. Z mojego punktu widzenia odradziłbym ci 20d. Raz że jak to diesel na 4 garach klekocze i trzęsie budą, a dwa to ma kilka typowych i poważnych awarii, które mogą wyleźć przy takim przebiegu. Raczej więc skłaniaj się w stronę 530d.
@H2o0: Po 1. Silnik 3.0 zbiera lepsze opnie niż 2.0. Po 2. Mimo wszystko seria 5 będzie miała ogromne przebiegi. Jeśli znajdziesz auto między 200-250k REALNEGO przebiegu to i tak sukces. A poniżej 200 to jakieś perełki, chociaż pewnie gdzieś takie jeszcze są. Po 3. jeśli chodzi o spalanie to aż takiej przepaści jaką sobie wyobrażasz to nie ma. W mieście będzie widoczna ogromna różnica ale na trasie zejdziesz pewnie do
@H2o0: Tak jak radzi @SwiniaczXXX, skoro możesz naciągnąć budżet na E61, to bierz 330d lub 335d. Nie ma sensu kupować samochodu fajnej marki (Audi, BMW, Merc, Lexus) w wersji z najmniejszym klekotem. I tak będziesz płacił więcej za zwykłe części eksploatacyjne, to trzeba iść za ciosem i mieć samochód bez większych kompromisów.

Ja jeżdżę na codzień a4 3.0 tdi sline. Znajomi są zachwyceni samochodem. Niektórym przychodzi do głowy, że skoro
Oglądałem dzisiaj #530d 2007r 231km. Jeju jaki to wspaniały samochód. Poszukam jeszcze trochę, ale chce go mieć! Tylko ta akcyza... Grrr