Wpis z mikrobloga

Przyjechał wujek "elektryk" i zmienia mi gniazdka w mieszkaniu. Powiedział, że mam gniazdko z bolcem, który nie był do niczego podłączony a ze ściany wychodzą tylko dwa kable.

Jak to powiedział "KIEDYŚ ROBIŁO SIĘ TAK", że się mostkowało neutralny z bolcem i się miało 'uziemienie'. Czy faktycznie tak się robiło, i czy przypadkiem mnie to nie zabije?

Nie znam się, ale przez 20 lat było gniazdko bez bolca i spoko, czy jego 'zerowanie' jest bezpieczną i powszechnie stosowaną praktyką, czy umrę od tego xD?

#elektryk #elektryka #elektroda #elektronika
  • 38
  • Odpowiedz
@Sky_is_the_Limit: jeśli będzie zrobione jak należy, to nikomu nic nie będzie.
Zawsze się bałem to robić, bo zastanawiałem się czy ktoś w bloku nie wpiął tego na #!$%@? w każdym gdniazdku inaczej, albo się nie uziemił przez kaloryfer :P
  • Odpowiedz
@Sky_is_the_Limit: wujek wie co robi. Mostek i po sprawie. Tylko zobacz, czy okręca się wokół bolca czy tylko zachodzi na bolec. Powinno się okręcić, bo jest trwalej i nie ma strachu, że się zsunie
  • Odpowiedz
@Sky_is_the_Limit: jedyna szansa ze pojawi sie napiecie na obudowie przez bolec jest przerwa w przewodzie neutralnym. W praktyce jak cos sie robi to uszkada wszystkie przewody a nie jakis pojedynczy. Dobra praktyka to podlaczenie przewodu neutralnego do bolca a od niego zmostkowanie na "otwor" neutralny w gniazdku.
  • Odpowiedz
@Sky_is_the_Limit: ja bym nie bawił się w "zerowanie", jeżeli będzie przerwa w obwodzie (w którym będą podłączone inne odbiory) na przewodzie neutralnym, to może pojawić się napięcie na obudowach urządzeń w pierwszej klasie ochronności.
  • Odpowiedz
@m3nt0r13: @skarbnik: @DarkSideOfTheForce: @aro84: @mateo__: @Thexil: