Wpis z mikrobloga

@bh933901: Techniczną może i tak, ale czy najważniejszą? Wpis nie jest otagowany #programowanie tylko #gamedev a patrzenie na grę tylko przez aspekt programowania i to silnika to dość płytkie. Nie można porównywać programowania silnika z tworzenie samej gry (modele, animacje, mechanika, gameplay). To dwa różne światy.
Gramy w silniki czy w gry? Chyba to drugie. Silnik może wziąć każdy, ale stworzyć samemu z niego taką grę to już wyczyn.
@Sekhmet: Gdzie jest napisane, że silnik jest najważniejszy? Napisałem wyraźnie: to najbardziej TECHNICZNA część programowania, a więc, co oczywiste, najbardziej techniczna część tworzenia gier. A techniczny oznacza: najmniej wyrozumiały dla amatorów. O ile wielu elementów można się douczyć w trakcie tworzenia, np. tworzenia dźwięków, albo mniej lub bardziej udanej grafiki 3D, to do stworzenia własnego silnika nie da się usiąść bez żadnej wiedzy i napisać mniej lub bardziej udanego kloca.

Silnik
@bh933901: To jest #gamedev a nie #programowanie. Tutaj nie chodzi o napisanie kawałku dobrego kodu, tylko o stworzenie dobrej gry.

Jeżeli twierdzisz, że każdy grafik samemu może stworzyć taką grę, to nie mam pytań. Tutaj sam grafik dużo nie zrobi, tutaj dochodzą animacje, shadery, efekty, ruch postaci, gameplay. Zobacz sobie ile osób pracowało nad Wiedźminem 3 w innych częściach niż tworzenie silnika REDEngine.
@JoeBlade: 95% gier jest robiona na gotowym silniku, ale co jak co to on wcale nie zrobil gry sam bo powykupywal mase gotowych modeli, ktos mu pewnie nagral muzyke lub tez ja kupil, tak samo z voice overem
To jest #gamedev a nie #programowanie. Tutaj nie chodzi o napisanie kawałku dobrego kodu, tylko o stworzenie dobrej gry.


@Sekhmet: Jeszcze nie wiedziałem gry bez kodu, ani dobrej gry bez dobrego kodu. Nie wiem czemu maniakalnie chcesz oddzielić jedno od drugiego.

Jeżeli twierdzisz, że każdy grafik samemu może stworzyć taką grę, to nie mam pytań.


#!$%@?, chłopie, nie dopowiadaj sobie znowu czegoś, czego nie sam nie napisałem. Nie każdy grafik,
Ale wiesz, że jak masz gotowy silnik to dopiero część sukcesu i przed zespołem jeszcze dużo, dużo pracy?


@Sekhmet: większa część, ogólnie to już z górki jest, bo nie trzeba tworzyć niskopoziomowych elementów, zależy też dużo od samego silnika, bo nie każdy posiada jakiś edytor WYSIWIG jak UE czy Unity.

zadna roznica. Post brzmi 'gra stworzona', a nie 'silnik stworzony'. Czyzby bywalec warsztatu?


@ofczy: user warsztatu v1 z przed ponad