Wpis z mikrobloga

Nadeszła wiekopomna chwila, i będę musiał w końcu nauczyć się #animacja, bo nie wyrabiamy z animowanymi assetami w #8suns.
Pytanie do ludzi znających temat i branżę #grafika3d
Od lat pracuję głównie w #3dsmax i wg mnie #maya zupełnie nie nadaje się do sprawnego i szybkiego modelowania. Brak temu programowi precyzji, szybkości, możliwości modyfikacji projektu na różnych etapach - oczywiście jest na ten temat wiele opinii, ale powszechnie uważa się, że przy modelowaniu max>maya, a w animacji odwrotnie.
Obecnie animowałbym głównie mechaniczne części robotów i maszyn do gry, ale jako, że również freelancuję, to skill bardzo mi się przyda.
Czy lepiej animować w maxie, którego już bardzo dobrze znam, czy pchać się do majki, skoro na rynku głównie na ten program się stawia?
#gamedev #kiciochpyta
  • 7
  • Odpowiedz
@KrisM89: Jesli nazywasz maxa programem do szybkiego i sprawnego modelowania to jesteś niepoprawnym optymistą :)

Z tego co widze to w firmach do animacji majka jedzie. Czasami blender, maxa chyba nigdy nigdy nie widziałem w tej części pipelinu.
  • Odpowiedz
@Banks: Porównałem go z mayą. Bawiłem się trochę modo, regularnie pracuję w Zbrushu i podobają mi się bajery, ale zarządzanie całym projektem odbiera całego uroku. Lubię maxa jako kombajn, nie jako rozwiązanie idealne, bo rozkładając to na czynniki pierwsze, widzę jak wiele kuleje i sporo trzeba łatać pluginami.
To jest temat rzeka, ale chętnie poznam Twoje preferencje.
  • Odpowiedz
@KrisM89: Osobiscie nie animuje, za to modeluje, mapuje, teksturuje.

Do tej pory pracowałem 2 lata na maksie i wtedy myślałem jaki on to jest super i serio, jego splajny są bardzo dobre. Outliner ssie tutaj bardzo mocno, ma dziwne problemy ze snapem czasami i cut toolem, ktory nie tnie :)
Po tym kilka dni na majce, interface tego programu jest dość specyficzny, nie czułem się tam dobrze. Koleżanka obok na niej pracuje i z tego co widze po modelach to zdarzają się jakieś krzaki, problemy ze smoothowaniem.

Potem 2 tygodnie bardzo ale to bardzo sie starałem przejść na blendera, nie podszedł mi, zdarza się. Co mi się podobało to np możliwość robienia danych kombinacji R>Y>90 i miałeś poligona obróconego szybko i fajnie o 90 stopni. Z tego co widze to sporo ludzie w nim robią bardzo dobre rzeczy. Są firmy kóre z uwagi na oszczędność softu mają wymagania znania
  • Odpowiedz
@KrisM89: osobiście nie animowałem w maxie, ale znajomi tak. Przechodząc na Mayę odczuli dużą ulgę i swobodę działaniu. Maya w animacji jest świetna. Z odpowiednimi pluginami staje się niezastąpiona.
  • Odpowiedz
@KrisM89: Maya jest przede wszystkim bardzo łatwa podczas animacji, do tego masa darmowych skryptów ułatwiających pracę - a jeśli czegoś brakuje to dobry programista w firmie (lub zlecenie na zewnątrz) i masz to co potrzebujesz. Maja jest bardzo elastyczna i to jej duża zaleta. Polecam sprawdzić samemu dlaczego najlepszym wyborem do animacji jest Mayka - szczególnie jeśli miałeś już jakieś doświadczenia z animacją w innych programach :)
  • Odpowiedz