Wpis z mikrobloga

#programowanie #c #unity3d #unity mirki mam pytanie do waszych tęgich głów. Jestem poczatkujacym "programistą" i nie do końca jeszcze czuje sie komfortowo przy inkrementacji.
Generalnie robie sobie prostego #roguelike i spawnuje sobie potworki na mapie. Jak jest ich duzo (100+) to zaczyna mi przycinać przy chodzeniu. Chce napisać prosty algorytm optymalizacyjny który sprawdzi w jakiej odleglosci od gracza jest potwor i jesli ta odleglosc jest np ponizej 10 kratek, to dopiero go ozywia.
splodzilem cos takiego

void CheckMonsterDistance(int posX, int posY, int range)
{
if (range >= 0)
{
if (mapGenerator.map[posX, posY] == 'm')
{
for (int j = 0; j < Enemies.Length; j++)
{
if (Enemies[j].transform.position.x == posX &&
Enemies[j].transform.position.z == posY)
Enemies[j].GetComponent().awake = true;
Debug.Log("enemy at " + range);

}
}
CheckMonsterDistance(posX - 1, posY, range - 1);
CheckMonsterDistance(posX + 1, posY, range - 1);
CheckMonsterDistance(posX, posY - 1, range - 1);
CheckMonsterDistance(posX, posY + 1, range - 1);
}
else
{
return;
}
}

wołam to tym:
if (TimeManager.playerTurn)
{
CheckMonsterDistance((int)transform.position.x, (int)transform.position.z, 4);
}

a potwór ma w update na początku
if (awake){
}

i niby odpala, errorów nie ma, ale cos nie dziala tak jak powinno (wykrywa mi potwora dopiero jak jestem obok niego i proboje na niego "wejsc")
wydaje mi sie ze blad jest gdzies po stronie samego algorytmu CheckMonsterDistance
Jakis pomysl?
  • 7
@psyhatog:
Tak na szybko
1) do posY podajesz pozycje Z ? Tak ma być?
2) Co robi ten if?

if (mapGenerator.map[posX, posY] == 'm')
3) Co sprawdzasz tutaj?

if (Enemies[j].transform.position.x == posX &&
Enemies[j].transform.position.z == posY)

Dalej jak dobrze rozumiem jest wybudzenie potworka

PosX i posY to są współrzędne postaci tak?
4)

CheckMonsterDistance(posX - 1, posY, range - 1);
CheckMonsterDistance(posX + 1, posY, range - 1);
CheckMonsterDistance(posX, posY - 1, range