Tymczasem w #olsztyn w ciągu 2 lat udało się nieco ujarzmić szalejący w centrum #wolnyrynek płacht reklamowych #urbanistyka #reklamoza źródło: Miastoszpeciciel
to efekty jakichś zmian w prawie, czy po prostu bieda u nas na wiosce taka duża, że nikt już nie ma kasy na reklamy?
@lossuperktos: Nie wiem czy to efekt tych zmian w prawie, ale od jakiegoś czasu samorządy mogą sobie bardziej swobodnie ogarniać sprawy reklamy, wyznaczać strefy bez reklam, stawiać obostrzenia.
@megawatt: Gdyby był naprawdę wolny rynek, to nie byłoby szpecenia. Naturalne mechanizmy rynkowe wyeliminowałyby reklamy, albo te przerodziłyby
@first: Nie do końca. Reklamy na okrąglaku nie wisiały na czas budowy, ale od kiedy pamiętam czyli długie lata. Kilka razy nawet wygrał jakieś plebiscyty na najbrzydszy budynek. Problem był taki, że pod tymi reklamami krył się tak szpetny budynek, że odsłonięty nie wyglądałby dużo lepiej. W końcu go wyremontowali i pozbyli się reklam. Takie dwa w jednym trochę.
@Sepang: 2014: swoboda, wolność w reklamach, dzięki czemu właściciel obiektu jest w stanie osiągnąć lepszy wynik finansowy. Utrzymanie obiektu jest łatwiejsze, więcej kasy na remonty, ewentualną rozbudowę itd.
2016: zakaz reklam, właściciel obiektu xx tysięcy do tyłu. Budynek zacznie się powoli sypać, będzie mniej środków na konserwację i modernizację, bo jak było inwestowane w to, to nikt nie przewidział, że ktoś zacznie zakazywać reklam. Ewentualnie najemcy lokali w tym okrąglaku dostaną
@Sepang: A pomyśleć, że chcieli okrąglaka burzyć. Lekka zmiana zrobiła naprawdę sporo.
Jeszcze tylko dworzec PKP-PKS
@wtf24: No nie do końca. Jeszcze obwodnica się przyda. Fajnie gdyby przywrócili starsze uliczki przy starówce do życia (np Stara Warszawska). No i samo miast powinno pracować nad tym by tych turystów było jak najwięcej bo dalej to kuleje.
@Sepang: Po prostu zmienia sie świadomość reklamodawców i ich odbiorców. Minimalizm i estetyka docierają także do tej branży. Wystarczy porównać jak zmienia sie styl kampanii reklamowych, ludzie zaczynaja w koncu rozumieć, ze to nie kicz i przeładowanie treścią są dobrym sposobem na reklamę, a styl w jakim się coś reklamuje.
@Sepang: HURR DURR KOMUNIZM I ZAMORDYZM. TO LEWACKA INGERENCJA W WOLNOŚĆ CZŁOWIEKA PODSTAWOWE PRAWO. CAŁA URBANISTYKA TO LEWACTWO. TYLKO ANARCHOKAPITALIZM JAKIM PRAWEM ZABRANIASZ KOMUS JEBNAC REKLAMĘ ( ͡°͜ʖ͡°)
#urbanistyka #reklamoza
źródło: Miastoszpeciciel
@Chochla: powinien być wolny rynek, pieprzyć estetykę - to wymysł lewactwa
@lossuperktos: Nie wiem czy to efekt tych zmian w prawie, ale od jakiegoś czasu samorządy mogą sobie bardziej swobodnie ogarniać sprawy reklamy, wyznaczać strefy bez reklam, stawiać obostrzenia.
@megawatt: Gdyby był naprawdę wolny rynek, to nie byłoby szpecenia. Naturalne mechanizmy rynkowe wyeliminowałyby reklamy, albo te przerodziłyby
2014: swoboda, wolność w reklamach, dzięki czemu właściciel obiektu jest w stanie osiągnąć lepszy wynik finansowy. Utrzymanie obiektu jest łatwiejsze, więcej kasy na remonty, ewentualną rozbudowę itd.
2016: zakaz reklam, właściciel obiektu xx tysięcy do tyłu. Budynek zacznie się powoli sypać, będzie mniej środków na konserwację i modernizację, bo jak było inwestowane w to, to nikt nie przewidział, że ktoś zacznie zakazywać reklam. Ewentualnie najemcy lokali w tym okrąglaku dostaną
@wtf24: No nie do końca. Jeszcze obwodnica się przyda. Fajnie gdyby przywrócili starsze uliczki przy starówce do życia (np Stara Warszawska). No i samo miast powinno pracować nad tym by tych turystów było jak najwięcej bo dalej to kuleje.
@superduck: gównozmiana. Ustawa krajobrazowa była przegłosowana za PO. Teraz jest wdrażana.