Wpis z mikrobloga

Wreszcie jest! Porównanie dwóch najlepszych obecnie HH na rynku: Ford Focus RS i Honda Civic Type R. Ah co to była za noc.

Porównanie wydaje się nieco z dupy, no bo niby ośka z czterołapem. Dodatkowo Focus RS ma 350 KM, a Civic "marne" 310. Niby tak, ale pamiętajcie, że moc to nie wszystko - liczy się masa. Focus RS waży 1529 kg, podczas gdy Type R 1382 kg. W ten sposób Focus ma minimalnie gorszy stosunek mocy do masy - 4,39 kg przypada na 1 KM, a w Civicu 4,46 kg przypada na 1 KM. Dlatego z rolki Civic wygrywa z Focusem i to nie ważne z jakiej prędkości. Z miejsca jest oczywiście nieco gorzej, ale i tutaj różnice są dość małe: Focus RS robi 0-100 w 5,5 s, a Civic Type R w 5,9 s. To są wyniki z naszych pomiarów i bez użycia launch control w Focusie RS. Gdy się włączy LC to uzyskamy 5 s. Da się pewnie urwać te 0,1-0,2 s gdyby lepiej operować manualna skrzynią biegów - nam się nie udało. I to mimo iż tylko raz zmieniamy bieg! W Civicu dwa razy (1,2,3) i robimy powtarzalne 5,9, o 0,2 gorzej niż deklaruje producent. Wracajac do procedury startu w Focusie, aby ją uruchomić potrzeba z 5 czy 10 sekund. Wchodzimy w komputer pokładowy, klikamy, odznaczamy i tak dalej. Bez sensu. Chociaż z drugiej strony w ten sposób nie skatujemy sprzęgła i skrzyni tak szybko... Jak już nam się uda uruchomić LC to dostajemy konkretnego kopa w dupe - start jest z 5000 obrotów i normalnie urywa nam głowę :)

Z zewnątrz Focus RS stoi w cieniu Civica Type R. Honda zrobiła tak agresywnie futurystyczne auto, które wygląda jak samochód z Need For Speed czy tam Szybcy są Wściekli. Ogromny szpojler, cztery rury, poszerzenia, dyfuzory, lotki i milion dziwnych wcięć i załamań. Nie każdemy przypadnie do gustu, ale każdy na nią zwróci uwagę. Dużo też zdziałał niebieski kolor. Focus RS w białym wygląda mało okazale. W ogóle ta generacja jest zbyt spokojna, poprzednik był bardziej agresywny i napompowany. Ten jest jakiś taki grzeczny...

Za to tak nie brzmi. Honda po prostu wyje jak to Honda, natomiast Foka efekciarsko strzela, parska i bulgocze. To efekt aktywnego wydechu. Jedyny minus Foki - syntezator dźwięków w kabinie. Czujemy się jakbyśmy jechali autem z silnikiem typu bokser jak w subaru. Trochę słabo jak ktoś się zna... Poza tym tęsknimy trochę za silnikiem R5...

Kabiny są w sumie podobne stylem: ogromne kubły, sportowe nakładki, przeszycia i tak dalej. W Focusie świetne są dodatkowe zegary informujace nas o doładowaniu czy ciśnieniu oleju. W Civicu tragiczny jest sysytem multimedialny który wygląda jak nieseryjny tuning Kenwood czy Pajonier. Również materiały ma nieco lepsze Ford. Civic wygrywa za to przestronnością miejsca - w Focusie bagaznik ma tylko 260 l ze względu na nape na 4 koła. W Hondzie jest to 475 litrów... Niemal jak w kombi...

Pod względem prowadzenia po raz pierwszy moim zdaniem Focus jest na 2 miejscu. Lepiej prowadzi się Civic. Różnica jest naprawdę minimalna ale jednak. Type R ma też dużo twardsze zawieszenie i nieco sztywniejszy układ kierowniczy przez co lepiej czujemy auto. Zresztą prowadzenie Type R przypomina właśnie jazdę starszymi Subaru Impreza STI czy Lancerem Evo IX. Ford Focus RS jest dużo bardziej nowoczesny, z bajerami jak aktywny wydech czy tryb Drift. Tego ostatniego w mieście nie użyjemy, no chyba że chcemy zawrócić w miejscu lub pokręcić bączki.

No właśnie, AWD vs FWD. Wiadomo na mokrym czy tam śliskim lepszą trakcję ma AWD tu nie ma dyskusji. Ale na suchym to Civic ma przewagę. Zawieszenie jest twardsze, mechaniczna szpera pracuje znakomicie, a mniejsza waga pozwala łatwiej panować nad autem. Na torze żaden inny HH nie pobije Civica obecnie. Zaden.

No właśnie i to jest sedno tego porównania. Civic Type R jest fantastycznym autem ale jest typowo torową konstrukcją, niesamowicie niekomfortową i piekielnie szybką. Paradoksalnie jest też najbardziej przestronnym w swojej klasie... Ford Focus RS jest znowu dużo bardziej cywilizowany i pozwala nam zrobić trasę bez obaw o utratę słuchu. Zresztą biorąc pod uwagę cenę (najtanszy hot hatch z 4x4 na rynku), moc, osiągi, radość z jazdy i uniwersalność to Ford Focus RS jest najlepszym obecnie dostępnym HH na rynku. Nie dziwi nas zatem czas oczekiwania na nowe auto wynoszący rok... Honda Civic Type R jest znowu najlepszym autem dla osoby lubiącej pobawić się na torze. To jej środowisko naturalne.

Gdyby ktoś chciał poczytać więcej, zobaczyć więcej zdjęć i obejrzeć dwa filmiki to:

http://autowizja.pl/2016/06/ford-focus-rs-vs-honda-civic-type-r-porownanie/

oraz u chłopaków w z autoGALERIA.pl:

http://autogaleria.pl/fascynacje/oldschool-kontra-newschool/

#autowizja <-mój tag o testowaniu samochodów

#ford #honda #samochody #motoryzacja #carboners
pussyrider - Wreszcie jest! Porównanie dwóch najlepszych obecnie HH na rynku: Ford Fo...

źródło: comment_LvN2H95rGVTgTy66A4wQ1ww6LrorEKQ0.jpg

Pobierz
  • 18
@pussyrider:

Na drugim biegunie jest Ford Focus RS, który deklasuje dźwięki rywala. Aktywny układ wydechowy (klapki w końcówkach) w Niemcu brzmi po prostu fantastyczne

Od kiedy jest furd niemiecki? xD

Edit: Chyba że chodzi o miejsce produkcji to zwracam honor.
@maxprojekt: tak na dobrą sprawę można oddzielić Forda z Europy (Niemcy, Kolonia) i Amerykańską matkę. Jeszcze do niedawna gama produktowa była zupełnie inna na rynkach EU/USA. Stąd też częste odnoszenie się do "Niemieckiego Forda" ;) aktualnie unifikacja gamy nieco zaciera ten wątek, choć wciąż widać duże różnice.
W Civicu tragiczny jest sysytem multimedialny który wygląda jak nieseryjny tuning Kenwood czy Pajonier.


@pussyrider: toś ty chyba nie widział co wkładają do subaru, nawet w wersji TOP maksi wyposażenie kosmos edyszyn...

Jeszcze do niedawna szły takie potworki co wyglądała mapa nawigacji żywcem jak heroes-of-might-and-magic-2 (jak ktoś nie pamieta jak to było w 1996 roku: http://static2.cdn.ubi.com/emea/gamesites/mm/screen/h2/heroes-of-might-and-magic-2-003.jpg ) http://ae64.com/images-e41/Subaru_Kenwood_nav_front.jpg

Teraz jest już 2016, nowocześnie! światowo! Starlink!... czyli nadal 2D i z przyjaznością
hrumque - > W Civicu tragiczny jest sysytem multimedialny który wygląda jak nieseryjn...

źródło: comment_YVpRNJYglXGOUu7IbhFgdFnntuTX2v9U.jpg

Pobierz
@AllOver: Przecież ten samochód to niewypał, jego podsterowność sprawia, że konkurencja bije go na głowę. Co jak co, ale ten model Audi po prostu nie wyszedł.