Aktywne Wpisy
Jeżeli macie za dużo mortadeli, to polecam mortadelnik. Jest to mrożona mielonka z mortadeli z resztką surówki. Bardzo dobre i czyści resztki lodówki. Jeżei ktoś by chciał przepis to dawajcie znać. #jedzenie #jedzzwykopem #foodporn
everytime +357
mircy, dziś są moje urodziny.
32 urodziny.
pijcie kompot ze staro babo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gownowpis #rozowepaski
32 urodziny.
pijcie kompot ze staro babo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gownowpis #rozowepaski
Pracuję nad tworzeniem mapy do mojej gierki i zastanawiam się czy iterowanie po takiej tablicy 10000,10000 nie będzie opóźniało rysowania mapy w grze, tym bardziej jak będzie na niej coś więcej niż tylko teren. I tak samo przy jeszcze większych rozmiarach
@levil: jaki jest cel takiej dużej tablicy? czy jeśli dobrze rozumiem, masz taki duży arkusz ze sprite'ami?
@levil: aha, czyli pole gry będzie wielkości 10k x 10k? Trochę duże imo. Dodatkowo wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby przykładowo by to texture manager trzymał informację o każdym spricie, tzn. arkusz oraz koordynaty na danym arkuszu, a tablica zawierałaby tylko jakieś identyfikatory po których można by uzyskać z managera danego sprite'a.
@levil:
optymalizacja
Przecież żeby załadować jakieś tekstura[x] to nie trzeba nic "iterować", to jest operacja "natychmiastowa" tzn w czasie O(1) a nie jakieś O(n) jak by było w pętli. Chyba że to bez sensu jest zaimplementowane na jakiejś np liście.
Zwykła tablica i już.
W każdym razie, prawie na pewno da się to zrobić bez iterowania.
@levil: ale jak to? niech sobie będzie ta mapa 10k na 10k ale po co iterować ciągle?
Może zrób sobie jakiś obiekt indeksu w którym będziesz miał te najważniejsze rzeczy i po tym iteruj.