Wpis z mikrobloga

Mechamirki taka sytuacja:

Jakieś 5 miesięcy temu wymieniłem kumplowi sprzęgło wraz z kołem zamachowym w Vectrze 1.9 cdti 150. Uparł się że chce zamienić dwumas na sztywne koło, kupił cały zestaw (z prawilnej hurtownii, nie internetów) no i mu założyłem, poskładałem i wszystko git. Zadowolony bardzo, jazdy testowe odbyte, flaszka wypita, zachwalał bardzo. Wczoraj przyjeżdza i się sra do mnie że mu #!$%@?łem coś, bo sprzęgło się ślizga. Przejechałem się i rzeczywiście. Od 4 biegu w górę jak się depnie np. przy 2,5k obrotów to wskazówka obrotomierza leci w górę jak #!$%@?, potem się cofa i auto zaczyna przyspieszać. Sprzęgło łapie normalnie, na 1,2 i 3 biegu to nie występuje. Jakieś pomysły co to może być? Czy faktycznie mogłem coś #!$%@?ć? 5 miesięcy było wszystko ok... Czy to wina zamiany koła dwumasowego na sztywne? Pomuszcie!

Pozwolę sobie zawołać @WiewiurPL
oraz #alfaromeo #alfaholicy bo to 1.9 jtd jest
a także #saab i #wykopsaabclub bo to 1.9 tid

#mechanikasamochodowa
  • 16
  • Odpowiedz
@b2_spirit: miałem coś takiego z 2 miesiące temu. Wsiadam do auta, chce dynamiczniej przyśpieszyć a tu sprzęgło się slizga. Okazało sięże poprzedni mechanik jak zakładał skrzynie to sprzęgło założył bez specjalnych narzędzi i rok to wytrzymało, w końcu sprzęgło padło (rozsyppany system X-TEND) i zaczęło się ślizgać bez ostrzeżenia.
  • Odpowiedz
@b2_spirit: pewnie kolega podniecony faktem ze nie ma dwumasy to #!$%@? auto ile wlezie i #!$%@? juz sprzeglo. przeciez do #!$%@? sprzegla przy dobrych lotach i 10 minut by wystarczylo. Ja miesiac temu wymienialem dwumase w vito z 2011r z silnikiem 2.2cdi dopiero przy przebiegu 580tys. km. wszystko zalezy jak kto traktuje auto, ja u siebie w astrze h mam juz ponad 300k nalatane i sprzeglo fabryka. natomiast moja dziewczyna jezdzi
  • Odpowiedz
@mickovsky: Do sprzęgieł samonastawnych używa się coś takiego:

By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Narzędzie przedstawiono na poniższych ilustracjach. Niezastosowanie narzędzia powoduje uszkodzenie docisku SAC i awarię sprzęgła.


http://motofocus.pl/technika/6005/montaz-sprzegla-samonastawnego
@b2_spirit: @b2_spirit:
loginzajetysic - @mickovsky: Do sprzęgieł samonastawnych używa się coś takiego:

By ...

źródło: comment_EvuBuCqfFWldqoroyEoi6NTZPx0Ialkl.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@login_zajety_sic:
@mickovsky: no ja tego narzędzia nie używałem. Ale jakieś 9 miesięcy temu robiłem sprzęgło w swoim Saabie z takim samym silnikiem bo łożysko padło, dałem nowy zestaw sprzęgła wraz z nowym dwumasem, nie używałem tego narzędzia i do tej pory (odpukać) wszystko śmiga (ale ja szanuję sprzęgło, nie wiem jak tamten jeździ)
  • Odpowiedz
@b2_spirit: moim zdaniem od dzikowania rozwalił sprzęgło. To nie jest jakaś technika z kosmosu żeby mieć specjalne narzędzia. Lub usterka nie jest związana z twoją naprawą, np. cieknie olej ze skrzyni, trafiłeś na uszkodzony element. Sam w zeszłym tygodniu zamontowałem nowe łączniki stabilizatora SWAG które jak się okazało mają luzy.

  • Odpowiedz