Wpis z mikrobloga

Zdaje się, że istnieją jakieś regulacje określające gdzie i w jakich odległościach tego typu kładki trzeba utworzyć. Na zachodzie i południu Europy to powszechne rozwiązania.
  • Odpowiedz
Autostrada Wielkopolska, wykonawca A2, wybudowała ponad 150 przejść i przepustów dla zwierząt: 26 przejść dla większych zwierząt, 12 dla średnich, 68 dla małych zwierząt, a także 50 przejść dla płazów i gadów. To czyni polską A2 najbardziej proekologiczną inwestycją drogową na kontynencie.
zwierzeta brykajace nad a4
  • Odpowiedz
@Tayron: Co za brednie. Byłem na konferencji "Drogi a zwierzyna" i pokazywali pełno filmów i danych na temat przejść. Są użytkowane i to intensywnie. Zwierzyna musi się po prostu takiego przejścia nauczyć, wywąchać samicę po drugiej stronie - to nie człowiek, że wlezie na pierwszy lepszy most wiszący szerokości 1,0 m.

A dziennikarzyny jeżdżą na nowo otwarte przejścia, szukają śladów zwierzyny i już szybciutko artykuł "Niedziałający bubel dla zwierząt za kabzylion
witos - @Tayron: Co za brednie. Byłem na konferencji "Drogi a zwierzyna" i pokazywali...
  • Odpowiedz
@Tayron: Bo takie teksty powstają w sposób jaki przytoczyłem wyżej - ludzie obserwują otwarte dzień wcześniej przejście. A "zaakceptowanie" takiego przejścia przez zwierzynę może zająć nawet rok.
  • Odpowiedz
najbardziej proekologiczną inwestycją drogową na kontynencie.


@wuj0:
Chyba najbardziej najeżoną słomianymi inwestycjami, na których dorabiają się kolesie.
  • Odpowiedz
To są zapory przeciwczołgowe - słyszałem, że jest to ich jeszcze jedna funkcja. Może to teoria spiskowa, ale czytałem że są już odpowiednio nawiercone, wystarczy wsadzić materiały wybuchowe, odpalić i pięknie tarasują autostrady.

Z obu stron są szerokie podejścia dla zwierząt więc trudno je ominąć, konstrukcje są solidne bo muszą utrzymać sporo ziemi więc po wysadzeniu powstaje spore rumowisko, którego uprzątnięcie kosztuje sporo czasu i wielu ciężkich maszyn.
  • Odpowiedz