Wpis z mikrobloga

spiskowa teoria mówi że dla żab i saren przerzuciliby kilka desek i też by wystarczyło. Te przejazdy mają służyć przejazdom czołgów przez autostradę w razie konfliktu zbrojnego. Znając życie to nie będą polskie czołgi

Wszystkie wiadukty i mosty na autostradach i drogach ekspresowych są projektowane na przejazd czołgów, wszystkie oprócz właśnie tych przejść...
@Mamoniowa:
@teh_m: z opisu wynika, że to materiał z 6 przejść. Ciekawe jeszcze z jak długiego okresu, bo jak np. z miesiąca to faktycznie dość mało przechodzi zwierząt.
Inna kwestia to co to znaczy mało, a co dużo w sprawie przechodzenia zwierząt. Może i nawet jedno stado saren miesięcznie to już sporo i ma znaczenie dla populacji tych zwierząt.
projektuję takie przejścia. jak ktoś ma jakieś pytania, chętnie odpowiem.
@jack-lumberjack: rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie, opisuje tylko "kładki dla pieszych". te obiekty to formalnie wiadukty, ale ta nazwa jest rzadko używana. we wszystkich materiałach przetargowych i projektach używa się nazw: przejście górne dla zwierząt dużych, ekodukt, wiadukt ekologiczny
@kwanty: w projektowanych przeze mnie konstrukcjach nie ma otworów na dynamit ( ͡° ͜
w projektowanych przeze mnie konstrukcjach nie ma otworów na dynamit


@torba_borba: to jest zbyt tajne, żebyś o tym wiedział, wierci je jednostka specjalna pod osłoną nocy, robią dokumentację żeby było wiadomo gdzie a potem maskują ;-)

a tak na poważnie, trudno było by takie przejścia zburzyć za pomocą materiałów pirotechnicznych? w sensie czy są jakieś podpory, które wystarczało by wysadzić żeby się zawaliły czy jest to bardziej monolityczna konstrukcja?

PS. informacja
@kwanty: nie widzę żadnego problemu w wysadzeniu żelbetowych podpór. ściana grubości 80-120 cm to nie problem dla wojska :) konstrukcje belkowe zapewne bardzo szybko ładnie by się poskładały.

nie jestem jednak pewien, jak zachowałyby się konstrukcje z blach falistych, które też są często u nas stosowane. może się okazać, że po wysadzeniu podpór oprą się po prostu trochę niżej i nadal nie zatarasują przejazdu w pełni. cięcie ich mogłoby być już