Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #opony #pytanie #przemyslenia i trochę #cebuladeals

Hej mirki!
Zbliża się lato i trzeba wymienić niedługo opony...
Problem w tym, że moje zimówki mają kupę lat a letnie też nowością już nie grzeszą.
Trzeba kupić nowe na oba sezony.

Trochę mnie denerwuje umawianie się na przekładanie opon.
Nie dość, że cyrki z tym są...


To jeszcze mi zawsze progi zryją ...


Więc kupiłbym sobie gumolce z kompletem felg i sam będę przekładał...
Trochę mnie jednak koszt martwi...
Tak realnie patrząc - w 2 tysiącach to bym się może zmieścił.
To już trochę szkoda, lepiej rodzinę na dłuższy urlop zabrać.


Wzięło mnie zatem na refleksje.
Samochód ma już swoje lata, gratem może nie jest...
Jednak trochę dziwnie 20% wartości wozidła mieć w jego kapciuszkach ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


Zastanawiam się nad 5 oponami (z zapasem) całorocznymi.
Coś pokroju Goodyear Vector 4season wersja 2.


Jeżdżę w różnych warunkach, jednak jakie zimy są - każdy wie.
Owszem zdarza się mi wepchać w takie miejsca, że Dunlop WinterSport nie wydoli
i trzeba założyć łańcuchy.
Jednak jak trzeba wyciągać łańcuchy z bagażnika,
to opona jest już bez różnicy, bo będzie siwy dym... ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
W tej sytuacji najbardziej magiczna opona rady nie da.

Rozumiem, że dacie mi porównania i argumenty typu droga hamowania opony letniej a całorocznej.
Zgoda...


Podobnie można porównywać całoroczne do zimowych.

Wiadomo, bezpieczeństwo - ważna rzecz.
Jednak czy w tym wypadku jest sens kupować 8 opon, plus felgi (uparłem się)?
Może lepiej kupić sobie całoroczne?

Jak myślicie?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 31
  • Odpowiedz
Jaki rozmiar opon?


Bodajże 185/65R15 88 T

Jak jeździsz tylko i wyłącznie po mieście to można rozważyć.


@
  • Odpowiedz
dafuk cebuladeals?


@arkagham: No chcę przycebulić na zakupach jakby tak realnie spojrzeć.
Zamiast odpowiedzialnie kupić zimówki i trzymać je do maja jak przystało,
to mnie się jakieś całoroczne opony marzą.
I jeszcze przemysłowi gumiarskiemu kasy mi
  • Odpowiedz
zmień sobie rozmiar na 195/65/15,


@klark: No dzięki za pomysł.

Letnie można "powiększać" z zimówkami bym już tak się nie
  • Odpowiedz
  • 1
@defoxe: jak nie masz jakiegoś obnizanego zawieszenia to te 5mm nie zrobi różnicy. W sumie pytanie trochę bez sensu - jeśli jeździsz w miejscach gdzie musisz zakładać łańcuchy to potrzebujesz zimowek na zimę.
  • Odpowiedz
jeśli jeździsz w miejscach gdzie musisz zakładać łańcuchy to potrzebujesz zimowek na zimę.


@klark: Opierając się jedynie na swoim doświadczeniu wiem, że nawet łyse opony letnie z założonymi łańcuchami
na "odpowiednim lodzie" dają radę.
I opona mi tu już niewiele da.
Oczywiście fajnie gdy nie jest to łysa letnia opona...
Takie akcje mam sporadycznie i w zasadzie tylko na własne życzenie (nie chce mi się iść spacerkiem i zostawiać samochodu
  • Odpowiedz
  • 0
@defoxe: tylko nie wiem dlaczego zakładasz, że do miejsca w którym te łańcuchy musisz założyć dojedziesz na kiepskich oponach
  • Odpowiedz
że do miejsca w którym te łańcuchy musisz założyć dojedziesz na kiepskich oponach


@klark: Jak mówiłem, trochę czasu jeździłem po tym terenie starym gratem z letnimi oponami.
Jak się poślizgnął, to się łańcuchem do asfaltu wgryzł i albo ruszył dalej albo przynajmniej bezpiecznie stał.
A nie przykładowo leciał do tyłu (jak to bywało na sportowych zimówkach) a ja się zastanawiałem na którym zakręcie do którego rowu wlecę i gdzie mnie
  • Odpowiedz
@defoxe: a panie, ja mam goodyear 4 season wlasnie od kilku miesiecy. kupilem za 440zl 4 opony z 2013 przed piecioma miesiacami.
na sniegu bardzo dobrze, mam domek w górach i się zdziwiłem jak gładko podjechał pod ostry mocno zaśnieżony podjazd.
co do lata to nie zdążyłem jeszcze długo poużytkować. póki co jeździ się normalnie.
już nie raz pisano, że kupowanie opon sezonowych to nabijanie kieszeni firmom oponiarskim i wulkanizatorom.
  • Odpowiedz
ja mam goodyear 4 season wlasnie od kilku miesiecy. kupilem za 440zl 4 opony z 2013 przed piecioma miesiacami.

na sniegu bardzo dobrze, mam domek w górach i się zdziwiłem jak gładko podjechał pod ostry mocno zaśnieżony podjazd.


@wierzbiq: No i tu się widzisz rozumiemy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dzięki za opinię!
  • Odpowiedz
@defoxe: i jeszcze jedno, bo mnie taka mysl naszla. najwazniejsze dla amatorskiego kierowcy by opona dobrze trzymala w krytycznych sytuacjach: snieg, deszcz i by miała znośną drogę hamowania. tu 4 seasons nie odstaje w niczym oponom sezonowym.
do wszystkich innych speców/malkontentów nie mam za grosz zaufania. na oponach to się może zna Robert Kubica i jego koledzy, którzy przed jazdą dogrzewają opony, potrafią nimi zarządzać, wiedzą w jakim zakresie temperatur
  • Odpowiedz
Brać całoroczne, olewać wymienianie, przechowywanie.


@wierzbiq: Dzięki za utwierdzenie w pomyśle.

kupić, wyważyć sprawdzić raz na jakiś czas ciśnienie i
  • Odpowiedz