Aktywne Wpisy
tabpaw +514
Tak sobie myślę o tym wszystkim co się dzieje w Polsce na rynku nieruchomości to załamuję ręce...
Mam 25 lat i kurczę no chciałbym w końcu mieszkać na swoim. Jestem reprezentantem młodych, przeciętnych ludzi, którzy mają pracę (nie, nie 15k IT), mam dziewczynę, jakieś wizje przyszłości lub po prostu już tylko marzenia. Nie mam bogatych rodziców, nic od nikogo nie dostałem, a w tym kraju nawet nie mogę się w pełni usamodzielnić
Mam 25 lat i kurczę no chciałbym w końcu mieszkać na swoim. Jestem reprezentantem młodych, przeciętnych ludzi, którzy mają pracę (nie, nie 15k IT), mam dziewczynę, jakieś wizje przyszłości lub po prostu już tylko marzenia. Nie mam bogatych rodziców, nic od nikogo nie dostałem, a w tym kraju nawet nie mogę się w pełni usamodzielnić
gharman +385
Wczasy nad polskim morzem droższe niż Teneryfa. Burger w Warszawie droższy niż w USA. Kebab droższy niż w Berlinie. Nocleg w polskich górach na poziomie kosztów północnych włoch. Mieszkania droższe niż w Hiszpanii czy Włoszech.
Zarobki? Połowa tego co na zachodzie albo i 1/3 w niektórych zawodach.
Co tu się dzieje?
#nieruchomosci #inflacja #gospodarka #praca #pracabaza #wakacje #zarobki
Zarobki? Połowa tego co na zachodzie albo i 1/3 w niektórych zawodach.
Co tu się dzieje?
#nieruchomosci #inflacja #gospodarka #praca #pracabaza #wakacje #zarobki
1886 r.
W lutym 1876 roku władze Londynu ogłosiły konkurs na projekt nowego mostu.
Zgodnie z wymogami, most musiał być na tyle wysoki, aby statki handlowe mogły się przemieszczać bez problemu po Tamizie, jednocześnie powinien zapewnić ciągły ruch ludzi i oraz wozów konnych.
Do konkursu zgłosiło się około 50 projektów.
Większość oferowało pomysły z wysokimi mostami zgodnie z wymogiem, ale miały one dwie wady: odległość powyżej poziomu wody podczas przypływu nie były wystarczające dla statków z wysokimi masztami, a podjazdy - zbyt strome dla koni ciągnących wóz.
Najbardziej realistyczny projekt stworzył Horace Jones, główny architekt miasta. Pomimo tych wszystkich zalet projektu, decyzję o jego wdrożeniu odwlekano, dlatego Jones i znany inżynier John Wolfe Barry stworzyli kolejny projekt w którym poprawili niedociągnięcia pierwszego projektu.. Naznaczono w nim górne przejścia, których nie było w pierwotnym projekcie.
Po trzech tygodniach gorących dyskusji projekt został zatwierdzony. Na stworzenie mostu przekazano ogromną sumę w tamtych czasach 585 000 £. Twórcy mostu szybko stali się bardzo bogatymi ludźmi inkasując 30.000 £ .
W 1886 roku rozpoczęto budowę, ale w maju 1887 roku, Jones nagle umarł, a cała odpowiedzialność spadła na inżyniera Barryego. Nawiązał współpracę z architektem Georgem Stevensonem, dzięki czemu most poddano szeregom zmian stylistycznych. Stevenson był fanem architektury gotyckiej epoki wiktoriańskiej i wyraził swoje fascynacje w projekcie mostu. Postanowił użyć nowego materiału budowlanego - stali.
Budowa ruchomej konstrukcji mostu nie była czymś zaskakującym. Jednak zaskakujący był fakt zastosowania hydrauliki na taka skalę.
Tower Bridge pracował na silnikach parowych. Patrząc na to, jak masywne skrzydła są podnoszone, można było pomyśleć, że przekładnie podnoszą ogromny ładunek. Zostały one wyposażone w masywne obciążniki, które odciążały silniki.
Budowa trwała osiem lat i zakończyła się w 1894 roku. Powstał most o długości 255 metrów, dwóch wież o wysokości 65 metrów. Pomiędzy wieżami położonych most zwodzony (61 metrów), który mógł otworzyć się w 1 minutę.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10
Foto 11
#fotohistoria #historia #ciekawostkihistoryczne #londyn #mosty #towerbridge