Wpis z mikrobloga

Mireczki, dzisiaj w #maszprawo 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji. Wiecie, że sprzedawca musi w tym terminie odpowiedzieć tylko na pismo zawierające sprecyzowane żądanie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny)? Jest sporo ciekawostek związanych z tym przepisem:

1) nie należy łączyć żądań pisząc np. „żądam wymiany rzeczy lub obniżenia ceny o kwotę 100 zł”;
2) w piśmie należy umieścić wyraźnie oświadczenie w przedmiocie żądania naprawy rzeczy, żądania wymiany rzeczy lub żądania obniżenia ceny (ze wskazaniem kwoty);
3) możliwe jest rozdzielenie pisma z zawiadomieniem o wadzie od pisma z roszczeniem. Jak tak często robię bo o ile sprzedawca odpowiada często na pierwsze pismo to na kolejne (z żądaniem) już nie i wtedy ma uwalony termin;
4) zgłoszenie roszczenia może nastąpić w piśmie, w mailu, smsem, a nawet telefonicznie (najlepiej na piśmie, żeby nie było problemó dowodowych);
5) sprzedawca nie zachowuje terminu na odpowiedź poprzez sam fakt nadania listu na poczcie.

Szersze omówienie ww. kwestii znajdziecie jak zwykle tutaj. Zachęcam też do zadawania pytań- sam potrafię zadać takie, na które nie znam odpowiedzi, więc pozostaje mi mieć nadzieję, że na te nikt nie wpadnie :-)

-------------
#maszprawo - z języka przepisów na język polski o często spotykanych problemach prawnych.
-------------
Ogłoszenia parafialne
Tag #maszprawo stał się na tyle popularny, że wiele osób używa go błędnie zamiast #prawo i woła niepotrzebnie masę mireczków, którzy subskrybowali #maszprawo jako mój autorski tag. Jeśli masz do mnie pytanie wołaj mnie @LaudatorLibertatis lub użyj tagu #prawo. Jeśli widzisz nieprawidłowe użycie tagu #maszprawo zgłoś to do administracji. Moje próby kontaktu mające na celu opisanie tagu lub jego uprzątnięcie, niestety na nic się zdały.
-------------

Poprzednie wpisy:
1. Wzór umowy kupna sprzedaży samochodu zabezpieczający interesy kupującego.
2. Zmiany w prawie konsumenckim po 25.12.2014 r.
3. Konieczność spisywania umowy pożyczki przy pożyczaniu kwoty powyżej 500 zł.
4. Możliwość reklamowania wadliwego towaru nawet jeśli nie mamy paragonu.
5. Jak rozwiązać umowę powołując się na błędne przekonanie co do właściwości przedmiotu sprzedaży lub innych co do innych elementów stosunku prawnego.
6. Poradnik kupującego przez Internet. Część I: Jak zweryfikować kontrahenta?
7. Zakłócanie ciszy nocnej i uprawnienia interweniujących policjantów.
8. Poradnik kupującego przez Internet. Część II: Omówienie różnych podstaw prawnych umożliwiających podnoszenie roszczeń.
9. Alimenty na dziecko pełnoletnie.
10. Kampania Edukacyjna Tydzień Samochodu Używanego (poradniki dla kupujących).
11. Korzyści z oddawania krwi (tańsze leki i świadczenia zdrowotne poza kolejką).
12. Zatrzymanie prawa jazdy. Stare i nowe przepisy.
13. Zakładanie nielegalnych blokad na koła przez prywatne podmioty.
14. Jak walczyć ze znęcaniem się nad zwierzętami.
15. Uprawnienie kupującego do zwrotu towaru w terminie 14 dni od odbioru przesyłki.
16. Trybunał Konstytucyjny- kto i dlaczego ma rację.
  • 81
  • Odpowiedz
@LaudatorLibertatis: ustawa okresla termin na udzielenie odpowiedzi przez przedsiebiorcę, w sprawie reklamacji skladanej przez konsumenta ktora wynosi 14 dni. Jesli sprzedawca udziela takiej info z zachowaniem terminu (reklamacja skladna z zachowaniem wymogow opisanych przez Ciebie) lecz bez podania przyczyny odrzucenia reklamacji "uprzejmie informujemy ze reklamacja nie zostala uznana o szczegolach poinformujemy Cie gdy rzeczoznawca przesle nam stosowne dokumenty" od tego czasu mijaja kolejne 3 tyg. Brak info co do opinii,
  • Odpowiedz