Wpis z mikrobloga

Wczoraj dzień A4.
Najpierw B8, wymiana przegubu, drążka kierowniczego i tulei na górnych wahaczach.
Wszystko bez problemów.
Teraz wołam @biskup2k
Potem B5. W blokach danych VCDS pokazuje temp. czynnika chłodniczego -33
Szybka podmiana czujnika na inny na 4 piny i pyk odpala!
Dziś wsadzę nowy czujnik i trzeba poobserwować czy już ok. Teoria moja i kolegi taka:
komp patrzy zimno w #!$%@? -33 ustawia źle dawkę paliwa i dlatego ciężko mu odpalić.
Potestujemy, zobaczymy!
#wiewiurwwarsztacie #mechanikasamochodowa #audi
  • 14
  • Odpowiedz
@PonuryMruk: dobrze znosi gaz, nawet po chipie. Tylko nie warto zakładać najtańszej instalacji. Dobra sekwencja.
Druga sprawa to pytanie jak to będzie jechać. Bo A6 to spora buda. Jakieś v6 to jest to! A wcale nie będzie dużo więcej palić.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: Hmm. Mnie tam świeci ESR przy odpalaniu i info by zajrzeć do książki serwisowej. Czyli co, na serwis i pod komputer? Aha, nie działąją przyciski na kierownicy, można je jakoś włączyć, czy ino na serwisie? :)
  • Odpowiedz
@choleryk: jezeli swieci ci sie samo esp a abs nie to najprawdopodobniej bedzie cos zwiazanego z czujnikiem skretu kierownicy, albo trzeba zrobic kalibracje albo umarl albo cos z kabelkami/wtyczkami skoro mowisz ze przyciski na kierownicy jeszcze nie dzialaja, wyjdzie przy podlaczeniu pod kompa, sam nic nie zdzialasz, ewentualnie sam mozesz sprawdzic jak zdejmiejsz poduche i kierownice co z kabelkami i kostkami.
  • Odpowiedz
Druga sprawa to pytanie jak to będzie jechać. Bo A6 to spora buda. Jakieś v6 to jest to! A wcale nie będzie dużo więcej palić.


@WiewiurPL @PonuryMruk: Za to V6 bardziej lubi gubić i spalać olej. 1.8 Turbo od 180KM też nieźle jedzie, tylko dźwięk silnika jak to w czterocylindrowcach. Jeszcze po czipie typu do 4500RPM 1,2 bara to na od nisko-średnich obrotów ciągnie jak diesel.
A tak ogólnie bierz to
  • Odpowiedz
czy STAG to dobra instalacja ?


@PonuryMruk: Zależy jeszcze z jakimi podzespołami. Bo sprzedają to z najtańszymi wtryskiwaczami (jak Valtek typ 30) jak i lepszymi jak Hana. Więc można kupić zestaw z tanimi wtryskiwaczami i za słabym reduktorem jak i coś porządnego.

Odradzam kupowanie 1.8 turbo, które jeździło dłuższy czas na wtryskiwaczach Valtek 30, bo z racji tego nie obsłużą one krótkich czasów wtrysku trzeba montować do nich
  • Odpowiedz
@biskup2k: Mógłbyś podesłać mi link (aukcje ,wikipedia,forum cokolwiek) do wersji A6 C5 do 15 tyś złotych którą byś polecił (głównie chodzi mi o silnik , komponenty wyposażenia i tym podobne - da mi to jakiś punkt odniesienia w poszukiwaniach) dodam iż interesuje mnie jak najbardziej "ekonomiczna" jazda
  • Odpowiedz
@Kreation: nie w swojej. U mnie są ok jeszcze...
Jest lepiej bo można kupić same tuleje, dopóki sworznie są ok wymyeniasz same tuleje. Nie jest już to tak drogie. Poza tym kąty w zawieszeniu są inaczej ustawione co sprzyja wybiciu tulei a nie sworzni.
Moim zdaniem widać że ktoś pomyślał i zrobił zawieszenie tańsze w serwisie
  • Odpowiedz