Wpis z mikrobloga

Mireczki, dajmy na to mam przykładową aplikację zrobioną w #phonegap / #cordova na platformy android/ios. Jak mogę przetestować aplikację na telefonie iPhone mając system Windows? Jest to możliwe? Czy muszę aplikację kompilować na iOS?
Jak wygląda później sprawa z wrzuceniem takiej aplikacji do App store? Generuje się jakiś pliczek ala *.apk (aplikacje na Androida robiłem, na iOS jeszcze nie) i go wrzucam? Czy mając taki plik mogę przesłać go do mojego klienta, aby mógł sam sobie odpalić tą apkę na iPhone? Jak sobie z tym radzicie?
#iosdev wołam też #androiddev - może ktoś też będzie wiedział.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@loginek0: pamiętam że kolega ze studiów chcąc napisać apke pod ios musiał kupić sobie sprzęt od Apple (iPada konkretnie) bo inaczej nie miał jak testować. Ale ręki sobie za to nie dam odciąć (bo ja lubię)
  • Odpowiedz
@kriszawada: No to ja telefon (czyli urządzenie na którym chciałbym testować) bym miał :) Tylko kwestia czy z poziomu Windowsa można wgrać apkę do iPhone. No i jeśli nie to jak mam to zrobić na iOS? Skopiować cały projekt i na nim kompilować?
  • Odpowiedz
@dzana: Czyli XCode to taki pośrednik coś na wzór adb w androidzie? A jak wygenerować gotowy plik do wrzucenia na sklep? I jeśli będę chciał pokazać aplikację klientowi to bez fizycznego urządzenia nic nie będę mógł zrobić?
  • Odpowiedz
Możesz wysłać klientowi appke, ale musisz mieć konto developerskie.
Wtedy opcje masz dwie.
1)Musisz mieć numer urządzenia klienta.Tworzysz odpowiedni certyfikat i provisioning, którym podpisujesz appke. Wtedy klient będzie mógł zainstalować ja sobie u siebie przez itunes, ale tylko na tym konkretnym urządzeniu (można dodać do 100 takich urządzeń).
2)TestFlight - wrzucasz do appstora testową wersję appki i tam chyba można ustawić kto może ją testować, ale na 100% nie jestem pewien bo
  • Odpowiedz
@loginek0:

XCode to takie środowisko programistyczne, coś jak Visual Studio w Windows.

Jeżeli chcemy samodzielnie skompilować aplikację #cordova dla iOS trzeba mieć urządzenie Apple z oprogramowaniem XCode, jednak do prostych testów powinien wystarczyć sam telefon z takim
  • Odpowiedz
@Mithrindil: da się, ale tak jak pisałem wcześniej trzeba zbudować aplikację z odpowiednim provisioningiem. W skrócie to działa tak, że dodajesz sobie listę urządzeń (maks. 100) do konta developerskiego. I potem jak budujesz testową wersję aplikacji to może ona być zainstalowana tylko na tych konkretnych urządzeniach.
  • Odpowiedz
@dzana: @Serghio: Mam jeszcze pytanie, bo znalazłem na stronie:
https://developer.apple.com/support/compare-memberships/
Że jako tako z XCode mogę korzystać za darmo i testować apkę (mając jedynie AppleID). Dopiero gdybym chciał dodać apkę do sklepu (czy korzystać z zaawansowanych narzędzi) to wtedy jest wymagane konto developera i wtedy płacę 99USD/rocznie. Dobrze myślę?

Dodatkowo czy mając projekt zrobiony w Cordova łatwo go zaimportuję do XCode? Czy w ogóle nie będę musiał korzystać
  • Odpowiedz
@dzana: Mam jeszcze pytanie odnośnie Twojej wypowiedzi i punktu 1:

1)Musisz mieć numer urządzenia klienta.Tworzysz odpowiedni certyfikat i provisioning, którym podpisujesz appke. Wtedy klient będzie mógł zainstalować ja sobie u siebie przez itunes, ale tylko na tym konkretnym urządzeniu (można dodać do 100 takich urządzeń).


Ok, przypuśćmy, że mam numer urządzenia klienta. I dodam go do tych 100 urządzeń. Jak on będzie mógł wgrać sobie tą aplikację? Nagle pojawi się
  • Odpowiedz
Że jako tako z XCode mogę korzystać za darmo i testować apkę (mając jedynie AppleID). Dopiero gdybym chciał dodać apkę do sklepu (czy korzystać z zaawansowanych narzędzi) to wtedy jest wymagane konto developera i wtedy płacę 99USD/rocznie. Dobrze myślę?


@loginek0: Tak

Dodatkowo czy mając projekt zrobiony w Cordova łatwo go zaimportuję do XCode? Czy w ogóle nie będę musiał korzystać z XCode, a jedynie on będzie wykorzystywany do "przesłania" aplikacji do
  • Odpowiedz
Ok, przypuśćmy, że mam numer urządzenia klienta. I dodam go do tych 100 urządzeń. Jak on będzie mógł wgrać sobie tą aplikację? Nagle pojawi się na jego iTunes ta aplikacja do zainstalowania? Czy będę mógł jedynie wziąć jego iPhone i podłączyć go do swojego komputera i tak wgrać? Jak wygląda ten proces?


@loginek0: W XCode budujesz appke i zapisujesz jako Ad-hoc deployment. Plik wysylasz do klienta, klient wrzuca do swojego
  • Odpowiedz